המלחמה הבאה באתר 'ייצור ידע'

תקציר: המלחמה הבאה תהיה שונה מכל מלחמות ישראל בעת החדשה. זו תהיה הפעם הראשונה שמדינת ישראל תאלץ להילחם במעצמה אזורית - איראן - מאז מרד בר כוכבא… ריכזנו עבורכם את כל שנכתב באתר 'ייצור ידע', אודות המלחמה הבאה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה רגועה (במידת האפשר…)!

[בתמונה: המלחמה הבאה באתר 'ייצור ידע'... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Free-Photos לאתר Pixabay]
[בתמונה: המלחמה הבאה באתר 'ייצור ידע'... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Free-Photos לאתר Pixabay]

עודכן ב- 15 באפריל 2023

[בתמונה: המלחמה הבאה באתר 'ייצור ידע'... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Ralphs_Fotos לאתר FIXABAY]
[בתמונה: המלחמה הבאה באתר 'ייצור ידע'... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Ralphs_Fotos לאתר FIXABAY]

המלחמה הבאה תהיה שונה מכל מלחמות ישראל בעת החדשה. זו תהיה הפעם הראשונה שמדינת ישראל תאלץ להילחם במעצמה אזורית - איראן - מאז מרד בר כוכבא...

המתאר של המלחמה הבאה ידוע: מלחמת טילים - בקצב של כ- 2000 טילים ביום מתוך ארסנל של כ- 150,000 טילים ורקטות - שיונחתו על אתרים חיוניים: מפעלי חשמל, מים, תשתיות, שדות תעופה, נמלים, מחנות צבאיים וכדומה בשני מרכזי אוכלוסיה עיקריים: המרכז העסקי והביטחוני של ישראל בתל אביב ומפרץ חיפה.

ואפילו המועד שלה פחות או יותר ידועים: כנראה במהלך 2021, עם תום פרויקט הדיוק של טילים ורקטות על ידי האיראנים; אם כי התפתחויות שונות בזירה הנפיצה שלנו יכולות להקדים אותה.

ישראל מגיעה למלחמה הזו בלתי מוכנה צבאית; עם תורת ביטחון לא רלוונטית; עם צבא יבשה שאיננו רלוונטי למציאות החדשה; עם עורף בלתי ממוגן עם גרעון תקציבי ענק; ועם אוכלוסיה עייפה ממלחמות; חרדה מאבדות; ומשוסעת חברתית.

ריכזנו עבורכם את כל שנכתב באתר 'ייצור ידע', אודות המלחמה הבאה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה רגועה (במידת האפשר...):

להלן אסופות מאמרים רלוונטיות נוספות:

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

אבשלום אליצור

אבשלום אליצור הוא פרופ' לפיזיקה באוניברסיטת Chapman, California.

.

.

.

.

.

.

אנונימי

יצחק בריק

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏.

בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים. משמש היום כעמית מחקר במרכז בגין-סאדאת (בס"א), באוניברסיטת בר אילן.

.

.

.

.

אמציה חן

תת אלוף אמציה חן (פצי) היה מפקד אוגדה. לאחר שחרורו ב- 1991, מונה במילואים כאחראי על הפקת לקחים בצה"ל.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

יהודה כפיר

המחבר, אינג' יהודה כפיר, הוא מהנדס אזרחי, מנהל פרויקטי בנייה ותשתיות ובעברו קצין בינוי מבצעי, קצין מודיעין שדה ושטח ולוחם בסיירת גבעתי.

כל מי שמעוניין לעקוב אחר ההתפתחויות והפרסומים בנושא מוזמן להירשם לקבוצת הפייסבוק: "מוצאים פתרונות למנהרות!!!".

.

.

.

.

.

.

.

אלי מירון

ד"ר אלי מירון (ראו תמונה משמאל) הוא מרצה לניהול ידע במחלקה להנדסת תעשייה וניהול, אוניברסיטת בן גוריון.

.

.

.

ליאור נדיבי

ליאור נדיבי שירת כקצין במעבדת הנשק של מז"פ במשטרת ישראל. משם, עבר למעבר הגבול באלנבי, שם נעזר בידע שלו בתחום "סימני כלים" ע"מ לזהות חותמות מזויפות ולהשוות פנים לצילומים בדרכונים.

תפקידו האחרון היה כרמ"ח זיהוי פלילי של מרחב ציון, שם טיפל בחקירת זירות עבירה מכל הסוגים ובמרבית אירועי הירי בכול מחוז ירושלים.

הוא ממקימי "העמותה לקידום תרבות הנשק בישראל" ותומך בזכותם של אזרחי ישראל ל"הגנה עצמית" וליכולת לקבל רישיון לנשק ע"מ לממש את הזכות הזאת.

.

.

.

.

יצחק ניר

את החומר הזה שלח אלי האלוף במיל' יצחק בריק, שכיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים; יצא בשנת 2018 בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו. 

המאמר נכתב על ידי יצחק ניר, מחבר הספר "מחר יישבר השרב". לשעבר טייס קרב ומתכנן בחיל האוויר, קברניט אל על, מפקח בטיחות בתעופה וצייר. המאמר מדבר בעד עצמו!

.

.

.

.

עודד עמיחי

https://www.xn--7dbl2a.com/2019/03/29/%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%93-%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%97%D7%99-%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A8-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%A0%D7%94/#sthash.rFwZTgFN.Pl9KmRQY.dpbs

דן רוגל

ערב סוכות 'השתרשר' לו בדואר האלקטרוני המאמר הזה, שכתב דן רוגל, שאין כמוהו חשוב לטעמי לימים הללו, בייחוד על רקע הוויכוח הציבורי על הדו"ח של נציב קבילות החיילים היוצא, האלוף, יצחק בריק.

דן רוגל הוא מבכירי תעשיית פיתוח הנשק בישראל - רפאל ותעש - שזכה פעמיים בפרס ביטחון ישראל.

.

.

.

.

.

.

אלעד רזניק

הגמל הלועס הוא תמונת העט של הכותב: אלעד רזניק.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

 

5 thoughts on “המלחמה הבאה באתר 'ייצור ידע'

  1. איזה כותרת מטורפת!
    ישראל לחמה במצרים שלוש פעמים והיא היתה מעצמה אזורית, שחומשה בנשק הטוב ביותר של הגוש המזרחי ובגיבוי של מעצמת על (ברית המועצות). אם כל זה לא מספיק גם סוריה עזרה לה ביום כיפור, ובששת הימים של ירדן עירק ומספר נספחים נוספים.

    2000 טילים ביום?
    ישראל מוחקת בשעה את כל תחנות הכוח של לבנון עד היסוד, כלכלת לבנון שבאמת הרוסה פשוט תקרוס.

    כלכלת ישראל חזקה מאוד, והגרעון הוא כותרת יפה.
    הגרעון של אירן או גרוע מזה לבנון גדול בכמה סידרי גודל.

    ציפור מפוצל?
    ממש לא, תן לנו אויב משותף ותראה את הפלא.
    למול זאת לבנון מפוצל עוד מיסוד, ובאירן רוב התושבים בכלל לא פרסים ושונאים את השלטון.
    לשלטון באירן נוח לאחד את העם כנגד אויב הציוני.
    אבל יש הבדל גדול בין לאחד כנגד אויב לבין לשלם על מלחמה חסרת יכולת הכרעה נגדו.

  2. שבחים רבים מאד על החלטתו. נראה שטעה. יכולנו כיום עם אותם משאבים להתגונן נגד טילים מסוגים שונים ומרחקים שונים ואף פצמ"רים ובעלות נמוכה משמעותית. כך זה כשבוחרים מנהיגים לא מחודדים מספיק. אחר כך בוכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *