יצחק בריק: ממשלה חדשה מיד!

[בתמונה: אין לי ספק, שהפוליטיקאים ייענשו ע"י העם, במידה וילכו לבחירות נוספות, כתוצאה מחוסר הבנתם שערך הביטחון של אזרחי ישאל, וקיומינו בחלקת ארץ זו, חשובים באופן חד משמעי יותר מכל אינטרס פוליטי... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Efraimstochter לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים.

בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

מדינת ישראל נמצאת בעת הזו באחד מהאיומים החמורים ביותר לקיומה מאז היווסדה.

בעשור האחרון בנו האיראנים ובני בריתם - השיעים בעיראק, הסורים, החיזבאלה בלבנון, והחמאס בעזה - מערך של יותר ממאתיים אלף טילים סביב ישראל שביניהם אלפי טילים עם ראשי נפץ של מאות ק״ג. במלחמה הבאה, יפלו כל יום על העורף הישראלי בין 2000-1500 טילים; ויגרמו פגיעות קשות מאוד בנפש וברכוש.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay]

מדינת ישראל לא השכילה להכין את עצמה כראוי לאיום זה. חיל האוויר, מערך הטילים שלנו וצבא היבשה, אינם ערוכים כראוי להתמודד עם האיום האיראני ובני בריתם, סביב גבולותינו. רק לאחרונה, אמר ראש הממשלה שהאיראנים בונים בקצב מואץ יכולות שישרתו את הצהרותיהם להשמדת מדינת ישראל. הוא הוסיף ואמר, שהאיום על מדינת ישראל לא נופל מהאיום שהיה במלחמת יום הכיפורים; וקבע, שיש להשקיע מליארדים ביכולות התקפיות והגנתיות של צה״ל, אל מול איום זה. לדבריו, צריך לשקול מכה מקדימה, על מנת להשאיר את היזמה בידינו!

דברים אילו לא נשמעו מפיו של ראש הממשלה וקודמיו, כבר שנים רבות מאוד. את ההכנה המידית להתמודדות עם האיום האיראני, אי אפשר לעשות בממשלת מעבר; שאיננה מתפקדת כבר כמעט שנה.

היות ומדובר בגורל עם ישראל, הממשלה החדשה צריכה לקום עכשיו ומיד, מבלי ללכת לבחירות נוספות. אנו עדים היום למשחקי אגו, הישרדות, מאבקי כוח ואינטרסים של הפוליטיקאים על גב ביטחון אזרחי ישראל.

יש מצבים בחיי אומה, שטובת אזרחי המדינה קודם לכל דבר אחר. לכן, כל הגורמים הפוליטיים חייבים לעשות פשרות, ולשלב ידיים, על מנת להקים את הממשלה באופן מידי, ולהיכנס לתהליך מואץ של חשיבה, תכנון וביצוע; אשר יקדם, מהר ככל שניתן, יכולות להתמודדות עם האיום האיראני.

 

צריך גם לשקול ברית הגנה עם האמריקאים. במידה וילכו לבחירות נוספות מדובר במעילה חמורה באמון הציבור, דבר שיחייב את אזרחי ישראל לצאת לרחובות בהמוניהם ולהפגין כנגד. הפוליטיקאים צריכים לשרת את העם; ולא העם את הפוליטיקאים. במצבי חירום משלבים ידיים, ועוזבים את כל ויכוחי האגו, הכוח והאינטרסים המפלגתיים.

אין לי ספק, שהפוליטיקאים ייענשו ע"י העם, במידה וילכו לבחירות נוספות, כתוצאה מחוסר הבנתם שערך הביטחון של אזרחי ישאל, וקיומינו בחלקת ארץ זו, חשובים באופן חד משמעי יותר מכל אינטרס פוליטי.

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

3 thoughts on “יצחק בריק: ממשלה חדשה מיד!

  1. כאזרח ציוני כמו רבים שהיה מוכן להקריב את נפשי למען האזרחים שימשיכו לחיות בארץ ישראל, בהיותי חייל בשרות חובה בסדיר ובמילואים. לדעתי האלוף בריק ראויי להערכה ותודה על היושרה ואומץ ליבו.
    כאזרח נאמן למדינה שואל את עצמו האם יתכן והפוליטקאים וכל עובדי המדינה כולל בשרות הציבורי מקווה שציבור זה לא מתעלם בכוונת זדון שהם עובדים אצל ועבור האזרח בישראל ולא להיפך.
    מכאן חובתנו כציבור שהצביע ומשלם את חובתו והמיסים, לדרוש מראשי המפלגות הגדולות לשבת לאלתר ללא הסכמים הזויים עם גושים כאלה ואחרים וידאגו בבקשה להקים ממשלה רחבה ראוייה שתוכל לקבל החלטות ברוח הציונות, לנהל מדינה ללא סחטנות ע"י מפלגות שאינן מכירות כלל בתקומת מדינת ישראל.
    לאפשר לחברי וראשי הממשלה לתכנן את העתיד המדיני, לתכנן ולהתכונן עם הגופים הממונים לנהל משברים במידת הצורך.

  2. דברים בסלע.
    יצחק בריק צודק ב 200 אחוז.
    צריך לדרוש מהפוליטיקאים להפסיק לבלבל לנו את המוח עם בחירות חדשות.
    להתחיל להערך נכונה אל מול כוונות האויב המוצהרות ובגלוי.
    חייבים לחשוב גם לטווח ארוך נניח ל 5 השנים הבאות ולהבין שטכנולוגית הדיוק של הטילים משתפרת.
    כאן לא יעזרו כיפות ברזל ושרביטי קסמים.
    חייבים לייזר רב עוצמה מסוג הסקייגארד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *