פרשת וילך באתר ייצור ידע

תקציר: פָּרָשַׁת וַיֵּלֶךְ היא פרשת השבוע התשיעית בספר דברים. היא מתחילה בפרק ל"א, פסוק א' ומסתיימת באותו פרק בפסוק ל'. פרשת וילך היא הקצרה שבפרשות השבוע, ויש בה שלושים פסוקים בלבד. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע' אודות פרשת וילך, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: משה נפרד מעמו (illustration from Hartwell James's The Boys of the Bible). התמונה היא נחלת הכלל]
[בתמונה: משה נפרד מעמו (illustration from Hartwell James's The Boys of the Bible). התמונה היא נחלת הכלל]

עודכן ב- 8 בספטמבר 2023

פָּרָשַׁת וַיֵּלֶךְ היא פרשת השבוע התשיעית בספר דברים. היא מתחילה בפרק ל"א, פסוק א' ומסתיימת באותו פרק בפסוק ל'. פרשת וילך היא הקצרה שבפרשות השבוע, ויש בה שלושים פסוקים בלבד (ויקיפדיה: פרשת וילך).

בשנים שבהן אין שבת בין יום הכיפורים לסוכות, קוראים את פרשת וילך ביחד עם פרשת ניצבים בשבת שלפני ראש השנה. בשאר השנים קוראים אותה בשבת שבין ראש השנה ליום הכיפורים, היא שבת שובה (ויקיפדיה: פרשת וילך).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע' אודות פרשת וילך, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

עופר בורין 

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

.

.

.

.

.

.

.

.

קובי ביטר

קובי ביטר הוא איש הי-טק לשעבר (שימש כ‏מנכ"ל‏ בינת סמך - Bynet Semech). כיום, הוא מקדיש את זמנו לחינוך ולהוראה.

.

.

.

.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

.

יוסי פיינטוך

Rabbi Dr. Yossi Feintuch was born in Afula and holds a Ph.D. in American history from Emory University in Atlanta. He taught American history at Ben-Gurion University. Author of the book US Policy on Jerusalem. He now serves as rabbi at the Jewish Center in central Oregon.

.

.

.

.

.

.

דוד א' פרנקל

דוד א' פרנקל (ראו תמונה משמאל) הוא ד"ר למשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ופרופ' אמריטוס בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מחבר הספר "תובנות מנהיגות וניהול - הגיגים והרהורים לאור פרשות השבוע וחגי ישראל"

 .

.

.

.

.

.

איילת קציר

איילת קציר כותבת שִׁירָה בְּעַיִן נָשִׁית; ומחברת הספר: "דברים שהגדתי. שירי מסע בעין נשית"

.

.

.

.

.

העשרה

  • פרשת השבוע של סיוון רהב מאיר:
[בסרטון: פרשת השבוע של סיוון רהב מאיר]

מקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *