אלי בר און: מדוע אסור לצמצם עוד את צבא היבשה?

[בתמונה: הרשלנות שלנו וגם של ארה"ב בפיתוח מענה טכנולוגי נגד הטילים, מחייבת את צבא היבשה לשכלל את יכולותיו לכיוש השטח שממנו משוגרים הטילים... המקור: אתר צה"ל]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

לדעתי חייבים ומיד להגדיל את צבא היבשה וגם לשפר ובגדול את כשירותו;  בעיקר, את היכולת לכבוש כשנידרש לכך ומהר שטחים נרחבים בעומק שטחו של האויב בצפון ובדרום

מדוע? מבחינתי התשובה ברורה:

אין למדינת ישראל כך גם לכל מדינה אחרת בעולם לרבות לארה"ב האדירה יכולת של הגנה אקטיבית יעילה נגד מתקפה נרחבת של רקטות וטילים כולל של טילים מדויקים.

מערכות ההגנה של הטילים נגד טילים - במידה ולא יושמדו בעצמם ע"י טילים מדויקים - ישגרו מהר מאוד את כל מלאי הטילים היקרים שלהם ומה אז? נשאר חסרי הגנה?

תאמרו ובצדק יש לנו חיל אוויר חזק ששולט לחלוטין בשמי האויב. האם חיל האוויר לא יוכל להשמיד את האיום?

הניסיון שלנו וגם של האחרים בעולם הוכיח, שוב ושוב, כי כמות השיגורים של הרקטות לא פחתה עד ליום האחרון של הלחימה.

מסקנה

הרשלנות שלנו וגם של ארה"ב בפיתוח מענה טכנולוגי, כלכלי ויעיל שיוכל ליירט כמויות גדולות של רקטות וטילים... הרשלנות הזו גורמת כעת למצב בו לא נוכל לקצץ שוב בעוצמת הצבא לרבות זו של חיל האוויר וצבא היבשה.

צריך להבין ולהפנים: המלחמות היום שונות ממלחמות העבר. הם הפכו להיות מלחמות א-סימטריות. האויב לרבות ארגוני הטרור לא זקוקים לאוגדות משוריינות, גם לא למטוסי קרב ולחיל ים כבד. מערך חזק של טק"ק ורק"ק עושה עבורם את העבודה ובגדול.

אז מה שנשאר לצבאות הסדירים המדינתיים, זה לשפר את יכולתם ולכבוש את השטחים מהם משוגרים הטילים.

[בתמונה: צבא היבשה - זה כל מה שנשאר... המקור: אתר צה"ל]

בזמנו היו "חכמים" שטענו שהרקטות והטילים לעולם יהיו לא מדויקים ורק חלק זניח מהם יפגעו ישירות במבנה מאוכלס.(תורת "השטחים הפתוחים"). טכנולוגית הדיוק באמצעות לווין (gps) - זו שכולנו משתמשים בה ברכב ובכל תחום - נכנסת כעת ובמהירות לטילים ולרקטות ה"טיפשות", שמושבחות בעלות זניחה לטילים; וכך חייבים ליירט את כולם.

מאחר ויירוט בהיקף הנדרש לא ניתן לביצוע כלכלי, כמותי ואיכותי באמצעות טילים נגד טילים, אזי התמריץ להפעלת הכוח היבשתי גדל.

מה יצמצם את הבעיה לרמה נסבלת, וימנע בעתיד גלישה מהירה למלחמה? לייזר כימי רב עוצמה שביכולתו ליירט ביעילות גבוה ובעלות נמוכה מאוד רקטות וטילים.

אין ולא היה מעולם פתרון אחר!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *