יצחק בריק: את דו"חות מבקר מערכת הביטחון קראתם?

[תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Steve Parker לאתר flickr]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

מבקר מערכת הביטחון הוציא בשנתיים האחרונות ארבעה דו"חות על ארבעה מערכים בצה"ל. כל דו"ח מכיל 180 עמודים, והשורה התחתונה היא: "המערך לא מוכן למלחמה"!

אם תקראו את הדו"חות הללו תזדעזעו (יש עוד דו"חות נוספים...). כל מערך כזה שאינו פועל ולא מוכן למלחמה, משתק את כל צבא היבשה.

תאמינו או לא, הרמטכ"ל לא קרא את הדו"חות הללו; סגן הרמטכ"ל לא קרא את הדוחות הללו; לא היה שום דיון בצה"ל על טיפול בדוחו"ת האלה... הם מונחים כמו אבן שאין לה הופכין... 60 עותקים נשלחו מכל דו"ח לכל בכירי צה"ל והמערכת; ואף אחד לא עושה עם זה כלום...

דו"חות מזעזעים, ששום דבר לא מתחבר לשום דבר:

  • הנושא המבצעי לא מתחבר ללוגיסטי;
  • חוסר כשירות מוחלט;
  • פערים אדירים בציוד;
  • אמצעי לחימה שאינם מוטמעים;

לקרוא ולהיבהל; וזה כבר לא יצחק בריק. על כל דוח כזה עבדו 30 קצינים בכירים חצי שנה; ובראשם תת אלוף. מוציאים דו"חות קשים מנשוא ואיש אינו קורא...

אתם הבנתם את זה??

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

2 thoughts on “יצחק בריק: את דו"חות מבקר מערכת הביטחון קראתם?

  1. צביקה גורן ז"ל אחי קצין המודיעין בגדוד 113 פלוגה סמך הגדוד של אסף יגורי נפל בתחילת המלחמה בקרב תוך מעשה גבורה עילאי
    מהגדולים שידע צה"ל.
    הוא לא זכה להוקרה על פועלו, לצערי גם אתה שהיית שם בתופת לא פעלת לטובת העניין למרות שבמשך הזמן עלית בסולם הדרגות והגעת למקום שהיית יכול להשפיע על העניין,חבל ומצער.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *