יצחק בריק: קוראים לזה הפקרות!

[בתמונה: תוצאה של מנהיגות רופסת, חוסר אחריות משווע של המנהיגות הצבאית והמדינית, יהירות זחיחות דעת ומשחקי אגו... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Momentmal לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על 'קונספציה', לחצו כאן] [לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

אזרחים יקרים,

בואו נפריד את המוץ מהתבן ונתמקד בכשל החמור ביותר לביטחוננו מאז מלחמת יום הכיפורים. כשל זה יגרום לאבדות בנפש, ולהרס התשתיות וכלכלת ישראל, בעוצמה שלא חווינו מעולם...

כשל זה הוא תוצאה של מנהיגות רופסת, חוסר אחריות משווע של המנהיגות הצבאית והמדינית, יהירות זחיחות דעת ומשחקי אגו.

אויבינו למדו ממלחמות העבר, שקשה עד בלתי אפשרי להכריע את מדינת ישראל בלחימה פנים אל פנים; ובנו במשך שנים רבות מערך רב עוצמה של מאתיים אלף טילים סביב מדינת ישראל, בטווחים קצרים וארוכים של מאות ק״מ, שחלקם עם ראשי נפץ של מאות ק״ג בעלי דיוק רב.

[בתמונה: השאננות והקונספציה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי bernswaelz לאתר Pixabay] 

כוונתם של אויבינו הוא לגרום למדינת ישראל טראומה, שהיא לא חוותה מעולם. בהחלטה זו, הם הפכו באחת את העורף הישראלי - מרכזי הערים. מחנות צה״ל, תשתיות ומטרות אסטרטגיות - לזירה המרכזית במלחמה הבאה.

השאננות והקונספציה - שהתפתחו בקרב המנהיגות הישראלית בשנים האחרונות - שמדינות ערב אינן מסוגלות ואינן מעזות לתקוף אותנו; הביאו לכך, שהעורף - שהוא הזירה המרכזית במלחמה הבאה = לא ניכנס כלל לתכניות הרב שנתיות של צה״ל ושל הממשלה:

  • לא נעשתה שום חשיבה, כיצד מתמודדים עם איום הטילים;
  • לא חיפשו דרכים, כיצד לפתח אמצעים, שמסוגלים לטפל ב- 2,000 טילים, שיפלו על ישראל כל יום.

[להרחבת המושג: 'קונספציה', לחצו כאן]

הוציאו את העורף הישראלי מהחשיבה הלאומית הביטחונית, כמרכיב מרכזי במלחמה הבאה. זו תהיה בכייה לדורות על בזבוז של שנים, שלא נעשה בהם דבר להגנת העורף; ולפיתוח אמצעים, להתמודדות עם הטילים בהיקפים עצומים שיפלו על ראשינו כל יום. זו תהיה מכה קשה מנשוא לעם ישראל.

לחיל האוויר אין פתרון; וגם לא למערך הטילים שבנינו, שיכול לתת תשובות מקומיות בלבד; ולא יכול לעמוד מול אלפי טילי אויב שיפלו על ישראל כל יום. את צבא היבשה הזניחו; ולכן, גם אגרוף קרקעי אין בידינו.

במלחמה הבאה נעמוד אל מול 'גשם הטילים' ללא כל מענה. קוראים לזה הפקרות!

[לקובץ המאמרים על 'קונספציה', לחצו כאן] [לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

9 thoughts on “יצחק בריק: קוראים לזה הפקרות!

  1. חברים יקרים.
    לא אלמן ישראל ואם ישראל מפציצה בסיסים של האירנים במזרח סוריה ובעירק, אנחנו צריכים להיות בטוחים שידה הארוכה היא חזקה.
    שכחתם שתוך כמה ימים שוטחה שכונת ה"דחייא" בבירות, וכתוצאה מזה פסקו הטילים?
    אני מאמין שבבוא יום פקודה התשובה תנתן כמו שניתנה במנהרות בגבול לבנון בעוצמה שכזו שתשתק אותם. הטילים מופו ומטווחים ע"י הארטילריה שלנו ומערך הטילים וחיה"א שלנו. גנץ כבר לא רמטכ"ל לשמחת חלק מהאוכלוסיה והרמטכ"ל הנוכחי מתפקד היטב בלי תירוצים.

  2. הפתרון המעשי למצב המתואר, אינו בחיזוק הצבא.
    א. זה תהליך שלוקח זמן רב מדיי שאינו עומד לרשותנו.
    גם צבא חזק ומוכן הרבה יותר לא יכול למנוע שיגור רבבות טילים על ישראל. לכל היותר צבא חזק יותר יכול לצמצם את זמן המלחמה, ולפגוע חזק יותר באויב – אבל לא למנוע את הנזקים הקשים של מתקפת רבבות טילים שתהיינה בימים הראשונים של מלחמה.
    מסקנה – צריך פתרון אחר – מה שמכונה "ביצת קולומבוס". כלומר מלחמה מחוץ לקופסא… – אני מדבר על נשק שובר שיוויון. אמצעים מיוחדים שיישתקו את האוייב ולא יאפשרו לו להפעיל את הטילים שלו. אנימקווה שיש לנו נשק כזה, ומקווה עוד יותר שאויבינו יודעים שיש לנו אמצעים כאלה – ומה הם מסוגלים לעשות. אני בטוח שהם טובים בחשבון… ודי לחכימה…

  3. יצחק, אשתדל שלא להאריך במילים אך בכל זאת… יצחק האם יתכן שהנהגת המדינה והפיקוד הבכיר של צבא ההגנה לישראל ושאר זרועות הביטחון לא הפנימו דבר וחצי דבר מ… "המחדל" ! שהוביל לפרוץ מלחמת יום הכיפורים כפי שפרצה…! המלחמה שפרצה ותפסה את צה"ל ומדינת ישראל לא מוכנים למלחמה בשום היבט ! החל משאננות, שהובילה לחוסר היכולת המנטלית של מקבלי ההחלטות לקבל היתכנות של פריצת מלחמה ביוזמת האויב… ! והמשך כתוצאה ישירה מהשאננות הזו – מצב ורמת המוכנות שלא לומר ההזנחה… של המעוזים, התעוזים וכך גם הימ"חים שהיו מוזנחים ולא מטופלים שלא לדבר על החוסרים… והציוד שלא זכה לתחזוקה כמתחייב לקראת יום פקודה… !
    כך הגענו עם פרוץ המלחמה ההיא עד כדי סכנת קריסה והשמדת העם והמדינה ! שאלמלא עוז רוחם של הלוחמים שהפכו את הקערה על פיה… במחיר חייהם של לוחמים רבים אשר שלמו על המחדל ההוא בגופם בנפשם ובחייהם שנקטפו בטרם עת !!!
    יצחק אני קורא את דבריך שהם כקריאת הקורא – אך אין איש מתעורר !!! ונהפוך הוא… במקום להודות לך, לברר ולתקן את הדורש תיקון !!! משלחים בך "משתיקי קול מקצועיים" על-מנת שלא תפריע את מנוחת ההוללים…
    יצחק, קולך הוא זעקה להצלת המדינה !!! שעה שאנחנו ניצבים ערב מלחמת המחדל – 2 …! ואני שואל אותך יצחק מה צריך לקרות ואו לעשות בכדי שדבריך יזכו להתייחסות הראויה ???
    יצחק, אם צריך להתייצב לצידך מול שער הקריה או הכנסת או בית ראש הממשלה ? אני לפקודתך ! קרא לציבור ויבואו עוד רבים וטובים ונתייצב יחד לצידך !!!

  4. אני מברך את האלוף בריק על מאבקו הממושך והאמיץ
    מי יתן ותצלח דרכו לגרום לשינוי כל שהוא

  5. ראשית אני רוצה להודות לאלוף בריק על מלחמתו העקשת להצפת הנושא אל התודעה הציבורית.
    נשאלת השאלה מה הן האפשרויות העומדות בידי ישראל במקרה של מתקפת טילים מסיבית.
    מאחר ואין אופציה הגנתית סבירה ברור שישראל תבחר באופציה ההתקפית.
    מאחר והתקפה ישירה על טלפי משגרים הפזורים לרוחב של מאות קילומטרים ובעומק של מאות קילומטרים אינה אפשרית, נותרת ברירה אחת והיא התקפת נקמה להחרבת תשתיות של המדינה התוקפת ושל מדינות תומכות.
    אני מניח שהודעות הגורמים בישראל משקפות גישה זו.

    • האלוף יצחק בריק צודק לחלוטין, אנחנו במצב ביש, מצב שנעשה חמור יותר ויותר.

      אני לא משוכנע שאנחנו עדין מבינים איך נקלענו למצב הזה?.
      ההתעצמות שלהם היתה צפויה וגלויה וגם פורסמה בתיקשורת שלהם והעולמית.

      ידרש לכך מחקר רציני.
      זה מתחייב לצורך הפקת לקחים והבנת האירועים של השנים האחרונות וגם אלה שעלולים להתרחש בעתיד הקרוב.

      מה שנדרש כעת ממשלת ישראל וממערכת הביטחון זה לפעול בנחרצות ובנחישות כדי לצאת מהסטגנציה הנוכחית.

      1, להבין ולהפנים שחיל האוויר המצויין שלנו, אין בכוחו העצום למנוע את מרבית שיגורי הרקטות והטילים, גם לא לצמצם משמעותית את קצב השיגורים במהלך ימי המלחמה.

      2, מערך סוללות הטילים נגד טילים שלנו אין בכוחו ליירט את מרבית הרקטות והטילים ששוגרו בטרם שהם ינחתו על המטרות שלהם ובהם הערים הגדולות שלנו בהם מתגוררים מאות אלפי תושבים וכן על המיתקנים החיוניים.

      יש לדעת כי בהגדרה מערך סוללות של טילים נגד טילים כאן וגם שם כולל בארה"ב החזקה במדינות תבל.
      המערך להגנה אקטיבית מעולם לא תוכנן וגם טכנולוגית לא מסוגל להתמודד עם מתקפה נרחבת של רקטות וטילים, חלקם הגדל מיום ליום טילים מדויקים שחייבים ליירט את כולם כי הם לא יפלו ב "שטחים פתוחים".

      האפשרות למנוע את האסון ואו לצמצם את מימדיו מחייבת:

      1, שיקום וחיזוק של צבא היבשה כדי שיוכל לכבוש במהירות ובמחיר אבדות קטן יחסית שטחים מהם אנו מופצצים.

      2, חיזוק ותגבור זרוע ההגנה האקטיבית הקיימת במערך לייזר כימי רב עוצמה שביכולתו ליירט בעלות זניחה וביעילות גבוה רקטות כבדות ארוכות טווח וטילים.

      אני מדגיש רק לייזר עוצמתי כזה(לא צעצועים חשמליים) ירתיע את האויב מלממש את חלומו רב השנים לפגוע בעוצמה בערי ישראל הגדולות וביחוד בתל אביב.

      3, חיזוק ההגנה הפסיבית ומערך שירותי החירום.
      למיליוני אזרחים אין מקלטים וממדים(הם פחות יעילים ממקלט)
      בתי החולים צריכים, חייבים להיות ממוגנים ועוד ועוד.

      .

      • עוקב אחרי סדנת אלפרדו כולל סירטונים שלך ביו טיוב .
        אן ספק שהאמת שלך העובדתית מעוררתספק בדבר היכולות של צהל להיתמודד בעתיד מול איומים מסוג אחר .ישר כח .תמשיך להציף את האמת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *