מה יעצור את איראן?

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים אודות 'הרתעה', לחצו כאן]

את המאמר הזה כתב איש אקדמיה שמומחיותו היא קבלת החלטות; וביקש לפרסם את המאמר בעילום שם. אנו נעתרים, כמובן, לבקשתו.

*  *  *

הנחיתות האסטרטגית - שבה מצאה ישראל את עצמה עם הוכחת היכולות האיראניות בתקיפת בתי הזיקוק בסעודיה - מחייבת שינוי של כללי המשחק.

לא מדובר עוד בצורך להרתיע את איראן שכן הרתעה מהסוג הרגיל כבר אינה רלוונטית. אחרי 'ניסוי הכלים' שביצעו האיראנים על גבם של הסעודים, ברור שהם נחושים; ויתקפו ללא היסוס, ברגע שבו יבטיחו לעצמם יתרון מוחלט.

ברגע אחד התעוררו מדינות המערב להבין כי משך שנים הם התעסקו בהסכם הלא נכון. קונספציית נתניהו - שבמרכזה הגרעין האיראני - התכלתה כהסחת הדעת. האיראנים אינם זקוקים ל'פצצה'. האיום האמתי מצד איראן, כך מסתבר, לא היה רק הגרעין.; אלא דווקא מערך הטילים שלה.

בעוד כולם עסוקים בהסכם הגרעין, הם בנו בנחישות ובהתמדה, 'מתחת לרדאר' את כוח הטילים שלהם. היכולת הזו - ולא הפצצה - היא אשר מקנה להם חסינות מחד גיסא; והיא שאפשרה להם להפוך למדינה הדומיננטית במזרח התיכון, כשרק ישראל חוצצת בינם לבין המוצא לים התיכון, מאידך גיסא...

[להרחבת המושג: 'הרתעה', לחצו כאן]

בזכות מערך הטילים, מעצמה בסדר גודל של ארצות הברית נרתעת מלהגיב, גם כאשר מל"ט שלה מופל על ידי האיראנים; וגם כאשר בעלת בריתה הגדולה, סעודיה, מוכית ומושפלת קשות. סיטואציה כזו לא הייתה אפשרית לפני 15-10 שנים!

וכמו ארצות הברית, גם ישראל התפכחה ברגע, כדי להבין שלא הנשק הגרעיני האיראני הוא המסכן אותה באמת, אלא דווקא הכוח הטילי. שהרי, כפי שכתב מיודענו, ד"ר אלי מירון, "מי צריך פצצת אטום כשיש 135,000 רקטות קצרות טווח ו- 14,000 רקטות כבדות וטילים ארוכי טווח, המכוונים לעבר מדינתך, תשתיותיך, מתקניך החיוניים, ומרכזי הסחר והאוכלוסייה שלך?

[הכרזה: ד"ר אלי מירון. תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ArtTower לאתר Pixabay]

המטרה הבאה שלהם ברורה! האיראנים אינם מסתירים אותה; ואת נחישותם לתקוף; וזוהי מלחמה טוטלית שבה, על פי תפיסתם, היישות הציונית חייבת להיעלם. שעון המלחמה מתקתק לאחור, הזמן קצר מאוד ולא יספיק לכסות על הנחיתות האסטרטגית שבה נלכדו ישראל ובעלות בריתה. הנחיתות הזו היום היא קיומית ממש!

להתחיל לתקן את מחדלי עשר השנים האחרונות ולהתכונן למלחמה הזו חשוב אבל הזמן לא יספיק לכך. ההרתעה (אם תפגעו בנו נפגע בכם חזרה...) קרסה לבלי שוב. כל שנשאר הוא למצוא את הטריגר שיגרום לאיראנים לא לתקוף.

האיראנים בוטחים בכוחם המספרי (מעל 83 מליון נפש), בטריטוריה העצומה שלהם וביכולתם הטכנולוגית, המשתפרת והולכת במהירות. 

[בתמונה: טיל הסומאר שהיכה בסעודיה... האיראנים נחושים ליצור רצף טריטוריאלי שיגן עליהם עד הים התיכון. התמונה מתוך העיתונות האיראנית]

איפה נקודת התורפה של איראן?

מלחמת איראן עיראק - כאשר המערב עמד מנגד והסתכל בצהלה כיצד רוססו בגז על ידי סדאם חוסיין - צרבה את נשמתם של האיראנים; אבל הפכה לכוח המניע שלהם; וכמו ברית המועצות אחרי מלחמת העולם השנייה - שעשתה שימוש במדינות אחרות להבטיח את שרידותה (מדינות ברית וורשה) - הם נחושים להפוך למעצמה הדומיננטית במזרח התיכון. לכן, הם נחושים ליצור רצף יבשתי ולהשיג מוצא לים התיכון. אנחנו עומדים בדרכם...

זה הכוח המניע של האיראנים; אבל זו גם חולשתם הגדולה. זה עקב אכילס שלהם. הם מאמינים שהמערב יעשה ככל שיוכל, למנוע מהם נשק לא קונבנציונלי; אבל לא יזיל דמעה אם הם 'יחטפו' אותו; וטראומת הגז רודפת אותם. אלה צלקות המלחמה שטבועים בנפשם.

את הצלקות הללו צריך לגרד ולפתוח. צריך למצוא את אותו דבר שמפחיד אותם עוד יותר מגז. וכמו בג'ודו, צריך ללכת עם התנופה שלהם, עם הכוח המניע שלהם, ולהקריס אותם דרכו. הקרסת הכוח המניע הזה תביא לעצירת שעון המלחמה.

[בתמונה: טראומת מלחמת איראן עיראק היא עקב אכילס של האיראנים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ArtsyBee לאתר Pixabay]

הם יעצרו רק אם יהיו בטוחים שאויבם נחוש לעשות שימוש בנשק לא קונבנציונלי - שאינם יודעים להסתדר איתו. לצורך כך, נשק אטומי איננו רלוונטי. הוא לא יוכל לחסל את החלום האיראני ולא יוכל לעצור אומה ענקית שיכולותיה רבות ומפוזרות במדינה רחבת ידיים. הוא רק ייתן לה לגיטימציה להמשך.

אז מה עושים?

ראשית, חשוב לשכנע שישראל אינה מתכוונת לוותר על החלום הציוני ולהיעלם, ושממש כמוהם, היא נחושה לעשות שימוש בכל כלי אפשרי להבטיח זאת!

שנית, יש להוציא מהארון כלי נשק שמפחידים את האיראנים ושהם אינם יודעים להסתדר איתם, ולשים אותם על השולחן. הנשק הזה הוא הנשק הביולוגי; והוא נמצא בהישג יד. תקיפה ביולוגית יכולה לחסל עשרות מיליונים בריכוזי אוכלוסיה גדולים. זהו נשק מפחיד שפגיעתו יכולה להישאר זמן רב. הוא יכול להיות הסיוט האיראני בהתגלמותו וסוף חלום האימפריה לדורות. זהו סיכון שהאיראנים אינם יכולים לקחת.

על כן, בלית ברירה, יש לשים את הנשק הזה על השולחן. לבצע ניסוי קטן ו/או להעביר איום חד משמעי; שתקיפה - המיועדת להביא את סוף הציונות - משמעה גם סוף החלום האיראני!

רק מצב שבו איראן תשוכנע שישראל יכולה ונחושה להפעיל את הנשק הזה יוכל - כמו ב'מלחמה הקרה' - ליצור מאזן אימה, שיקפיא את הסכסוך הישראלי איראני; וליצור מגעים בין הצדדים למנוע אי הבנות והפעלה של נשק יום הדין בשל טעות של צד זה או אחר!

[להרחבת המושג: 'מאזן אימה', לחצו כאן] [לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים אודות 'הרתעה', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

5 thoughts on “מה יעצור את איראן?

  1. ומה ימנע מהאירנים לעשות אותו דבר? לפתח נשק ביולוגי? שלא לדבר על זה שאם ישראל תתחיל לפתח נשק ביולוגי העולם יצא מדעתו ויטיל עלינו סנקציות

  2. מערכת המשפט שלנו לא מאפשרת לפגוע ברוצחים עם דם על הידיים ,אתה רוצה שנאיים בהרג המוני אזרחים איראניים חפים מפשע? האיראנים יסלסלו בשפמם וילעגו לנו.

    • גם בארצות הברית חשבו כך עד פרל הארבור ואח"כ חשבו אחרת…
      חשוב על עשרת אלפים איש קבורים מתחת להריסות ומה תהיה מוכן לעשות אח"כ, אם או בלי אישור המערכת הבינ"ל…

  3. אתה סותר את עצמך אם תפגעו בנו תפגעו לא עובד ואתה מביא את הנשק הביולוגי שתפגעו תפגעו ונשק אטומי לא טוב מביולוגי

    • שוב כולם נופלים בפח האיראני.
      הבלוף האיראני של שימוש במליציות פרוקסי כדי להרחיק את האויבים מהבית צריך להיפסק.
      יש צורך דחוף להגיב לפעולות האלו בפגיעה באיראן עצמה, וזה לא קשה בכלל.

      1. ככלל הבטן הרכה של איראן זה בתוך איראן – ובעיקר הכלכלה.
      אם ישראל רוצה לנצח – עליה להילחם בכלכלת איראן, שמממנת את כל הציר המתועב.
      במילים אחרות – מה שטראמפ עושה- רק יותר.
      בהינתן גודלה העצום, וגודלה ופריסתה של תעשיית הדלק, אין להם דרך להגן עליה. מדובר בתעשייה שמהווה כ90% לפחות מהתל"ג האיראני, והשמדתה תרסק סופית את הכלכלה שגם ככה בצרות. בשביל זה לא צריך K 135 רקטות, אלא טיול של יום של להק F35 באיראן, או להקה של כמה עשרות מלטים וטילי שיוט, זול ובלתי ניתן להגנה מבחינתם, ויעיל כפי שהוכיחה המתקפה בסעודיה.
      בניגוד לאיראן, כלכלת ישראל מבוזרת, וגם 135 אלף רקטות לא יחסלו אותה .

      2. כמו אימפריות גדולות ממנה בהרבה, יש מחיר לפריסה הצבאית הרחוקה. קווי התחזוקה והאספקה מתארכים, ובמקום לאיים על האויב האימפריה צריכה להגן על כוחותיה, וכאן תפקיד ההתשה שחייל האוויר עושה, צריך להרחיב את זה בכל דרך ולגבות מחירים בלתי נסבלים מהאויב. את הרומאים זה פירק.

      3. באשר ללבנון ועזה. מאז מלחמת לבנון השנייה קרה משהו, וה'משהו' זה שהעולם כולו מצא עצמו במאבק נגד ערי טרור, ומצא שהפתרון זה השמדה מהאוויר.
      והעולם כולו כולל את רוסיה, ואיראן וארה"ב וסעודיה, וגם הגרמנים, והצרפתים, והולנדים וכל מי שקשור בקואליציות המערביות, או הערביות … כולם. כך בחומס, ובחאלב, ובדרעה, ובארעקה.
      בכל פינה שבה התנחל טרור – העיר מושמדת מהאוויר, כולל העיירות באיזור אידליב בימים אלו ממש.
      הדבר צריך להיאמר מעל במת האו"ם כאזהרה ללבנונים – בשפה ברורה שמובנת באיזור:
      "דין ביירות דין חומס". להגיד – ולהתכוון – ולהתכונן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *