אלי בר און: כבר ברור שצריך לייזר. אבל איזה?

[הכרזה: ד"ר אלי מירון. התמונה הימין היא נחלת הכלל. התמונה השמאלית היא צילום מסך מהטלוויזיה האיראנית]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

היום כולם מבינים (באיחור מיותר ומזיק של שנים רבות), שכדי להגן על המדינה ותושביה חייבים לפתח מהר, ולרכוש לייזר רב עוצמה, כי האויב האיראני - בנחישות מרשימה ובהתמדה - מכתר אותנו בטילים מדויקים.

כשהכיתור יושלם כמותית ואיכותית תפרוץ המלחמה.

ואז נשאלת השאלה איזה סוג לייזר?

לאדם חסר אינטרסים, זולת ביטחון המדינה, ושמבין את הטכנולוגיה, התשובה ברורה. לציבור וגם למחליטים צריך לנמק.

להלן הסבר:

שאלה: מדוע כולם בעולם רוצים לפתח ולרכוש לייזר שישמש ליירוט? מדוע סוג הלייזר שהם בעולם רוצים אינו מתאים כלל ועיקר למדינת ישראל?

חייבים לציין כי הלייזר שמפתחים כעת בעולם מתאים גם לאינטרסים של תעשייה הביטחונית שלנו; שכדרך הטבע, מחפשת רווחים ותעסוקה. זה מובן ורצוי; אך ובתנאי שזה לא על חשבון ביטחון מדינת ישראל ותושביה.

תשובה: הם בעולם - וזה כולל גם את המובילה הטכנולוגית העולמית בתחום, היא ארה"ב, וכן את בריטניה, סין, רוסיה, גרמניה, טורקיה ועוד - לא מפתחים כלל ועיקר לייזר, שמסוגל ליירט רקטות וטילים. הם עדיין (זה כבר מתקרב כי צבא ארה"ב במפרץ הפרסי כבר מאוים ומנוטרל בימים אלה ע"י איראן) לא מאוימים ברקטות וטילים. מתקפת טילים, לצערנו, זו הבעיה העיקרית והבלעדית של מדינת ישראל. 

מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמותקפת שנים רבות ברקטות. צפוי, שבעתיד הקרוב נותקף גם בטילים מדויקים, שעוצמתיים פי 10 מהרקטות.

כל צבאות העולם ושדות התעופה האזרחיים והמתקנים החיוניים בעולם מאוימים כבר היום ע"י רחפנים ומזל"טים, חלקם נושאי חומר נפץ וחלקם כאלה שמסכנים במעופם (כמו ציפורים גדולות שנכנסות למנוע המטוס) את התעופה האזרחית. אזי כולם רוצים, מפתחים ומצטיידים באמצעים שינטרלו את הרחפניים, אם וכאשר אמצעי השיבוש האלקטרוניים יכשלו.

למה לא להשתמש בטילים?

  1. הטילים יקרים לפחות פי 100 ולעיתים פי 1000 מעלות הפקת קרן הלייזר, גם תחזוקתם יקרה.
  2. לא ניתן לשגר טילים בשטחים מיושבים ושדות תעופה, אחרת? צפוי שאנשים יפגעו ונזקים יגרמו.
כדי לנטרל רחפניים, מטווח קצר, נדרשת לייזר בעוצמה מינימלית של כ- 100 ק"ו (מסתבר כי 30 או 60 ק"ו שפותחו עדיין לא יעילים). הרחפן, כעקרון, איטי מאוד; אך לעיתים נידרשים ליירט כמה רחפנים במקביל; ואז, העוצמה חשובה גם כדי להאריך את הטווח שממנו מתחיל היירוט; וגם כדי לקצר את הזמן שנדרש ליירוט.

אז מה הבעיה של מדינת ישראל?

אנחנו חייבים אמצעי שיוכל להגן על ריכוזי האוכלוסייה והמתקנים החיוניים, מעשרות אלפי פצמ"רים, רקטות וטילים, שעלולים להיות משוגרים ע"י האויב ימים רבים ובמטחים.

הרקטה והטיל מהירים וקשיחים פי עשרות מהרחפניים. הם נושאים ראש נפץ גדול פי עשרות (לעיתים עד 700 ק"ג); וגם, טסים בגובה רב. לפיכך, ברור לכל מקצוען כי הלייזר החשמלי דל ההספק שמפתחים בעולם, וגם כאן, לא יצליח כלל ועיקר ליירט רקטות וטילים כבדים. להערכתי ה "צעצוע" החשמלי לא יצליח ליירט גם רקטות קלות ופצמ"רים.

מה יכול ולפיכך נדרש לנו?

רק סוג לייזר מסוג אחר מסוגל להגיע לעוצמות הנדרשות. לייזר שפיתחנו ונוסה בארה"ב בהצלחה לפני 12 שנים. הלייזר הכימי, הוא הסקייגרד, שעוצמתו עולה לערך פי 17 על זו של הלייזר החשמלי החדיש והחזק ביותר בעולם, לייזר שנכנס לשימוש בצבא ארה"ב רק בשנה זו.

לייזר בעוצמה של 1000 ק"ו (בהשוואה ל- 58), ביכולתו ליירט כל איום מעופף; וכך, ימנע את האסון הכבד שמכינים לנו איראן וארגוני הטרור שלה. זה הפיתרון היחיד בתחום ההגנה האקטיבית נגד רקטות וטילים.

[התמונה באדיבות היצרן]

מדעית, טכנולוגית וכלכלית לא היה, אין ולא יהיה פתרון אחר!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *