אלי בר און: כדי לשרוד, גם צה"ל יהיה חייב להצטייד בתותחי לייזר רב עוצמה

[בתמונה: רקטת הרומח של חברת אלביט]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

יש לדעת ולהפנים כי בעתיד הקרוב לא יהיו יותר מלחמות בהם משגרים לכיוון מטרות פגזים רבים, שרק מעטים מאוד מהם פוגעים. בעתיד יש להניח כי כל רקטה או פגז שלא ייורטו יפגעו במטרה שתוכננו להשמידה; ופגיעתם במטרה תהיה קטלנית והרסנית.

לכן, המשימה החשובה ביותר שלנו במלחמה - שאויבנו מתכוונים לאכוף עלינו - היא להגן מפני רקטות וטילים כבדים, לרבות המדויקים - על ריכוזי האוכלוסייה האזרחית הגדולים שלנו, ועל המתקנים החיוניים; לרבות על בסיסי הצבא החשובים.

גם כוחות הצבא המתמרנים; וגם אלה שנמצאים במוצבים ובבסיסים, יהיו חייבים - פשוט כדי לשרוד - גם בהגנה אקטיבית יעילה נגד מטחי פגזים וטילים מדויקים לטווח קצר ובינוני.

טילים מדויקים מיוצרים היום משווקים ע"י התעשיות הצבאיות הישראלית והרוסית. כיוון שדרכה של טכנולוגיה לעבור במהירות, בקרוב מאוד יהיה זה המצב גם בתעשיות הצבאיות האחרות בעולם לרבות זה של התעשייה הצבאית של איראן. ומכאן הדרך לחימוש החיזבאללה והמליציות האיראניות האחרות קרובה מאוד.

דוגמאות לנשק מדויק:

1, משגרי רקטות מדויקות במטחים דוגמת מערכת הרומח של חברת אלביט (ראו תמונה בראש המאמר): כאן ניתן לפגוע באמצעות רקטות רבות בתוך פחות מ 20 שניות ובדיוק של 10 מטר במטרה חשובה בודדת בטווח של עד 35 ק"מ ולהשמידה כליל..

2, פגזי ארטילריה מדויקים דוגמת פגז הטופ גאן של התעשייה האווירית ופגז המרגמה המדויק של חברת אלביט. גם כאן ניתן לפגוע קשות במטרה צבאית או אזרחית בטווח של עד ל- 40 ק"מ .

3, ערכות הסבה מרקטות טיפשות לטילים מדויקים של התעשייה האווירית ושל חברת רפאל, שהערכה שלה 'להבה חדה' מדייקת עד לרמה של 3 מטר. זאת באמצעות מנגנון להשוואת תמונה המטרה לתמונה שהוזנה לראש הטיל.

[לכתבה המלאה של אלי רוטמן בכיכר השבת, לחצו כאן]

איך מתגוננים מנשק מדויק?

ברור לכל, כי אין כל אפשרות מעשית וגם היתכנות כלכלית ולוגיסטית להתגונן נגד מטחים או ירי בודד של אמצעים מדויקים ומהירים כאלה באמצעות טילים נגד טילים.

אך צריך להיות ברור לכל בר דעת כי לא ניתן יהיה להתגונן נגד חימוש מדויק, כזה שבקרוב יהיה ברשות האויב, באמצעות לייזר מוצק חשמלי דל הספק שטווחו היעיל מוגבל נניח ל 2000 מטר. כאן, צה"ל יהיה חייב להצטייד בלייזר כימי רב עוצמה מסוג הסקייגארד. זה האמצעי שינטרל ביעילות את האיום מטווח ארוך רצוי מטווח של 10 עד 15 ק"מ ויעבור מיד לנטרול האיומים הנוספים:

[בתמונה: סקייגארד. התמונה באדיבות היצרן]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *