אלי בר און: התקיפה בסעודיה – זו רק ההתחלה!

[התמונה היא צילום מסך]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על חימוש מדויק לכוחות היבשה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על סעודיה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

החות'ים, שלוחי איראן, תקפו שוב בערב הסעודית והפעם הצליחו בגדול. בתקיפה אחת הם פגעו פגיעה מהותית בתעשיית הנפט ובהכנסותיה של סעודיה.

אפשר בקלות לראות את ההקבלה לישראל: למרות השקעות של מליארדים, שתיהן חסרות הגנה סבירה ומותקפות כל יום.

זה רק הפרומו, שם כאן ובעולם. מי אשם במצב הזה?

תשובה: התעשיות היצרניות של הטילים נגד טילים והמטוסים בארה"ב; וגם כאן, והפוליטיקאים שתומכים בהם; חלקם מחוסר ידע וחלקם כדי לקושש מצביעים.

.

[למאמר המלא של רויטרס בחדשות וואלה, לחצו כאן]

התעשיות הביטחוניות - בכוחם הפוליטי והכלכלי האדיר, ולעיתים גם המושחת - מנעו את הפיתוח וההצטיידות בחלופה הטכנולוגית היחידה, שהייתה מונעת את ההתקפות של הרחפניים והטילים: יירוט מעופפים לסוגיהם באמצעות אנרגיה ישירה היא אנרגיית הלייזר.

למה מנעו?

כרגיל, בגלל כסף. שימוש בלייזר ליירוט היה מצמצם מאוד את מקור הפרנסה הגדול שלהם. עלות החלופה הטכנולוגית של הלייזר זניחה ביחס לעלות הטילים (אלפית וגם פחות, אלפי דולרים לעומת מליוני דולרים ליירוט אחד)

אז מה קרה בערב הסעודית הפעם? נזק כבד נגרם, מחצית מיכולת הפקת הנפט של היצרנית הגדולה בעולם הושבתה, אנשים נפגעו ומחירי הנפט העולמיים יזנקו זמנית, כשיתחדש המסחר.

רבותי. בסעודיה ובישראל - וגם בעולם כולו - רק מתחילים לשלם את המחיר של העדר הגנה ראויה נגד פגזים, רקטות, טילים ורחפניים לסוגיהם. ההתקפות של הרחפניים, הרקטות ובקרוב גם טילים מדויקים ילכו ויגברו ויתעצמו: טווח גדול יותר, ראש קרב כבד יותר, דיוק משופר ומטחים כבדים.

תחשבו על תחנות כוח בישראל, שדות תעופה אזרחיים וצבאיים, מרכזי הפיננסים של ישראל, מפעלי התפלת מים, מחנות צבא; ועוד ועוד... מתקפת המדויקים היא רק שאלה של זמן!

הטילים נגד טילים ומטוסי הקרב אינם מסוגלים, גם תאורטית, להצליח ליירט ביעילות ובעלות סבירה את המתקפות האלה. רק לייזר כימי רב עוצמה וארוך טווח, רק סקייגארד!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על חימוש מדויק לכוחות היבשה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על סעודיה, לחצו כאן]

2 thoughts on “אלי בר און: התקיפה בסעודיה – זו רק ההתחלה!

  1. אלי, למיטב ידיעתי ושיפוטי אתה הדיוט בנושא הלייזר. קבל עובדה בדוקה מדעית ע"י עבדך שהיה חבר בוועדה בין-תעשייתית שבדקה ושללה את הלייזר. לייזר – רב עצמה ככל שקיים – לא יעיל נגד רקטות וטילים כי בתנאים מבצעיים לא ניתן לנעול את מוקד הקרן על רש"ק המטרה ברציפות למשך 3 השניות הנדרשות כדי לייזם אותו. בניסויים שצוטטו ע"י בן-ישראל ועמיחי הלייזר חיכה באמבוש לייד משגר הרקטה, איפה שמהירותה היא המזערית לאורך המסלול. אם הסקייגארד של נורת'רופ היה עובד הם היו לבטח משאילים אותו ללקוחות בכח כגון ישראל לבדיקה עצמאית אצלם בבית. הם מעולם לא עשו זאת. אני מכיר את נורת'רופ הרבה מאוד שנים. זאת חבורת נוכלי-על ידועה.

  2. יירוט טילים הוא פרט שמסיח את הדעת מהצרה הכוללת.
    |
    גם הלייזר לא יגן בתנאי עשן כבד או כשיצפו את ראשי הטילים באלומיניום.
    באפן כללי יותר האנושות צריכה הגנה מההתקדמות הנמשכת והולכת של הטכנולוגיה הצבאית שנעשית קטלנית יותר ויותר, בעקר למגינים החיים, בגלל שטווחים ארוכים יותר לחמוש ממוזער יותר (מוסתר בבתי מגורים) יגדילו לעשרות מיליונים את מספר המגינים החיים שיגנו בגופם על חמוש להשמדה (ע"י הרס תשתיות).
    הפתרון היחיד לזה הוא לעצור את ההתפתחות המדעית, אבל לזה לא תהיה הסכמה לפני שמאות מיליונים ימותו מתוצרי המדע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *