שואה ומלחמה: מלחמת העולם השנייה באתר ייצור ידע

תקציר: ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות השואה ומלחמת העולם השנייה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

["העבודה משחררת" - שואת היהודים במלחמת העולם השנייה... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי larahcv לאתר Pixabay]
[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי larahcv לאתר Pixabay]

עודכן ב- 27 בינואר 2024

ב- 1 בספטמבר 1939 תקפה גרמניה הנאצית את פולין. בריטניה וצרפת הגישו אולטימטום להסיג את הכוחות - שפג ב- 3 בספטמבר - ומאותו רגע היו מצב מלחמה עם גרמניה. המלחמה התעצמה כשגרמניה תקפה את ברית המועצות ב'מבצע ברברוסה', ב- 22 ביוני 1941; והפכה למלחמה עולמית, כאשר גרמניה הכריזה מלחמה על ארצות הברית ב- 4 בדצמבר 1941, לאחר תקיפת פרל הארבור ע"י יפן.

ב-8 במאי 1945 חתמה גרמניה על גרמניה הנאצית על חוזה הכניעה הסופי; וב- 2 בספטמבר 1945, נכנעה יפן, בעקבות הטלת שתי פצצות האטום על הערים הירושימה ונגסאקי.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות השואה ומלחמת העולם השנייה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה! 

קובצי מאמרים רלוונטיים נוספים:

עופר בורין

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

.

.

.

.

.

.

אריאלה בן אברהם

תת אלוף אריאלה בן אברהם היא הצנזורית הצבאית הראשית. קודם לכן שירתה כראש מחלקת תקשורת בחטיבת דובר צה"ל וכסגנית דובר צה"ל. מאמר זה מבוסס על עבודת הגמר שלה במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

.

.

.

.

.

מאיר גלבוע

.

.

.

.

.

.

.

[בתמונה: היצירה - 'להורי'. היוצרת: הפסלת איטה אבידן]
[בתמונה: היצירה - 'להורי'. היוצרת: הפסלת איטה אבידן]

עמר דנק

המחבר (ראו תמונה משמאל), סא"ל במיל' עמר דנק, עשה את שירותו הצבאי בחיל האוויר ובחטיבה האסטרטגית באג"ת. הוא מהנדס מערכות מידע, מוסמך ביחסים בין לאומיים מטעם אוניברסיטת חיפה. מרתוניסט...

.

.

.

גרשון הכהן 

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

מחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו
[מחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו. זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay]

דור יחזקאלי

דור יחזקאלי משמש כיום בתפקיד פלנר בחברת הפרסום ראובני פרידן. בעת שנכתב המאמר היה יועץ השיווק והמיתוג של חברת 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי 

[ד"ר פנחס יחזקאלי - מחבר המאמרים והעורך הראשי של אתר ייצור ידע]

יהודה כפיר

.

.

.

.

.

.

.

יעקב לחר 

חגית לרנאו

ד"ר חגית לרנאו

.

.

.

.

.

.

עידן ניידיץ

עידן ניידיץ

.

.

יוסי פיינטוך

הרב, ד"ר יוסי פיינטוך

.

.

.

.

.

פיל בחנות חרסינה

תמונת הסופר של הכותב תחת הכינוי 'פיל בחנות חרסינה'

.

.

.

.

.

.

מרדכי קידר

מרדכי (מוטי) קידר (ראו תמונה משמאל) הוא מזרחן, ד"ר אמריטוס במחלקה לעהגירהרבית באוניברסיטת בר-אילן ועמית מחקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
[מקור תמונתו של ד"ר מרדכי קידר משמאל: פייסבוק. שם הצלם אינו מוזכר]

.

.

.

.

.

אלעד רזניק

הגמל - תמונת הסופר של הכותב אלעד רזניק

.

אלכס רנב

אלכס רנב

.

.

.

.

.

יעקב שחם 

יעקב שחם ז"ל

.

.

.

.

.

.

.

.

[בתמונה: התנורים באושוויץ...  תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי alanbatt לאתר Pixabay]
[בתמונה: התנורים באושוויץ...  תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי alanbatt לאתר Pixabay]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!