השריון – הטנקים – באתר ייצור ידע

תקציר: 30 שנים סיפרנו לעצמנו שדעך זוהרו של הטנק הכבד, וקיצצנו את השריון שלנו ללא רחם. אפילו מלחמת אוקראינה - שהמחישה את חשיבות הטנק הן ביכולת לחולל תפנית בלחימה והן בהגנה - לא שינתה את דעתנו, עד שנוכחנו ב- 7 באוקטובר 2023, שכאשר קו הגנה קורס, ונדרש מאמץ מהיר לעצירת חדירת האויב ולקווי הגנה בקו שני, אין תחליף לטנקים... ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות השריון בעבר ובהווה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: טנק ה- T-14 הרוסי. התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: טנק ה- T-14 הרוסי. התמונה היא צילום מסך]

עודכן ב- 4 בנובמבר 2023

ב- 30 השנים האחרונות דעך זוהרו של הטנק הכבד. גורמי היבשה אחרים - כחיל הרגלים חמוש בטילי נ"ט; וחילות האוויר, שמשגרים פצצות וטילים מדויקים - הפכו לחשובים יותר. אבל בשנים האחרונות, חוזרים הטנקים, מצויידי ההגנה האקטיבית המתוחכמת, למרכז הבמה, ומעצמות עולמיות ואזוריות ממהרות להצטייד בהם.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות השריון בעבר ובהווה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

אוספי מאמרים נוספים רלוונטיים

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

.

.

.

.

אייל גונן

אייל גונן (LL.B, MBA) הוא עורך דין בתחומי המשפט האזרחי והעסקי; מרצה באוניברסיטת בן גוריון, במכללה להנדסה סמי שמעון בבאר שבע ובמכללת אחווה. בלוגר בנושאי טכנולוגיה ומחשבים מאז שנות התשעים של המאה הקודמת.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

עדו הכט

סא"ל במיל' ד"ר עדו הכט הוא חוקר מלחמות, המלמד במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "ההבקעה המערכתית בחשיבה הצבאית הגרמנית, 1945-1870".

.

.

.

.

.

.

גדעון טרן

אל"ם במילואים גדעון גידי טרן (ראו תמונה משמאל), מבכירי המדריכים במכללה לביטחון של צה"ל לשעבר ואיש חינוך ותיק. בעל סוכנות היעוץ ליבה - עיצוב וליווי תהליכים פדגוגיים וארגוניים.
גידי היה אחד מצוערי קורס קציני השריון המפורסם (קק"ש), שסיומו נקטע על ידי מלחמת יום הכיפורים, ושדרגות הקצונה הוענקו לבוגריו ברשת הקשר, במהלך הדהרה אל הקרב. 16 מצוערי הקורס הזה לא שבו מן המלחמה... לאחרונה הוציא אל"ם טרן ספר זיכרונות בשם: "נתנה תוקף. בשדות הזיכרון". המאמר לקוח מתוך פרקי הספר הזה.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

רועי צזנה

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *