פשיזם באתר ייצור ידע

תקציר: פשיזם (Fascismo) היא שיטת ממשל, שהתקיימה באיטליה, בהנהגתו של בניטו מוסוליני, בתקופה שבין מלחמות העולם; ובמהלך מלחמת העולם השנייה, עד לקריסת איטליה. בימינו, נעשה בה שימוש על ידי הפרוגרסיבים, לתיוגו של מי שמתואר כהתגלמותו של הרוע המוחלט, שמחייב הדרה מהשיח החברתי-פוליטי. 

[בתמונה: הרודן הפשיסטי, בניטו מוסוליני באיטליה. התמונה היא נחלת הכלל
[בתמונה: הרודן הפשיסטי, בניטו מוסוליני באיטליה. התמונה היא נחלת הכלל]

פשיזם (Fascismo) הוא תורת ממשל לאומנית טוטליטרית ימנית קיצונית במדע המדינה, עם מרכיבים סוציאליסטיים משמעותיים, שהתפתחה באירופה, במיוחד בצרפת ובאיטליה, בשלהי המאה ה-19. כשיטת ממשל היא התקיימה באיטליה, בהנהגתו של בניטו מוסוליני, בתקופה שבין מלחמות העולם; ובמהלך מלחמת העולם השנייה, עד לקריסת איטליה.

בימינו, נעשה בה שימוש על ידי הפרוגרסיבים, לתיוגו של מי שמתואר כהתגלמותו של הרוע המוחלט, שמחייב הדרה מהשיח החברתי-פוליטי. 

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פשיזם, משמעויותיו והשלכותיו - בעבר ובהווה - על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

קובצי מאמרים רלוונטיים נוספים:

רוני אקריש

רוני אקריש הוא ‏מייסד ומנהל‏ האוניברסיטה העממית - חינמית "קפה דעת"‏.

.

.

.

.

עמר דנק

המחבר (ראו תמונה משמאל), סא"ל במיל' עמר דנק, עשה את שירותו הצבאי בחיל האוויר ובחטיבה האסטרטגית באג"ת. הוא מהנדס מערכות מידע, מוסמך ביחסים בין לאומיים מטעם אוניברסיטת חיפה. מרתוניסט...

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *