אבי הראל: אני נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, אבל העבר לא מרפה!

[בתמונה: סמלי דיביזיית SS גלצייה, שהורכבה מאוקראינים, שרצחו יהודים רבים]

[בתמונה: סמלי דיביזיית SS גלצייה, שהורכבה מאוקראינים, שרצחו יהודים רבים]

אני נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, אבל העבר לא מרפה... בין 1941 ל-1944, נרצחו יותר ממיליון יהודים ברפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית האוקראינית, כחלק מתוכנית האב למזרח וממדיניות הפתרון הסופי. המבצעים של חלק משמעותי מההרג היו האוקראינים שהתגייסו לדיביזיית ה-SS , גלצייה!

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא השואה ומלחמת העולם השנייה, לחצו כאן]

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

* * *

אני נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, אבל העבר לא מרפה.

השואה באוקראינה התקיימה ב"רייכסקומיסריאט אוקראינה" במהלך כיבוש אוקראינה הסובייטית על ידי גרמניה הנאצית, במלחמת העולם השנייה. בין 1941 ל-1944 נרצחו יותר ממיליון יהודים ברפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית האוקראינית, כחלק מתוכנית האב למזרח וממדיניות הפתרון הסופי.

מה-16 עד 30 בספטמבר 1941, בוצע טבח בתוך העיר מיקולייב וסביבה, בו נרצחו 35,782 אזרחים סובייטים, רובם יהודים. הטבח הידוע לשמצה ביותר של היהודים באוקראינה היה בגיא באבי יאר מחוץ לקייב, שם נהרגו 33,771 יהודים בפעולה אחת ב-29 עד 30 בספטמבר 1941 (100,000 עד 150,000 אזרחים אוקראינים ואזרחים סובייטים נוספים נהרגו בשבועות הבאים).

[בתמונה: טבח באבי יאר. היורים הם אוקראינים. התמונה היא נחלת הכלל]

[בתמונה משמאל: האוקראינים מהללים את הגיבורים שלהם מדיביזיית SS גלציה, שרצחו יהודים רבים. 'פגישת המחזור' הזו התקיימה בשנת 2016. המקור: פייסבוק]

על ההרג ההמוני של היהודים בקייב החליט המושל הצבאי, האלוף פרידריך אברהרדט, מפקד המשטרה של קבוצת ארמיות דרום, אס-אס אוברגרופנפיהרר פרידריך יקלן, ומפקד איינזצגרופה C אוטו רש.

הטבח בוצע על ידי SS, SD ומשטרת הביטחון, בסיוע משטרת העזר האוקראינית. יהודי קייב נאספו ליד בית הקברות וציפו להעלאתם על רכבות. רוב הגברים, הנשים והילדים לא יכלו לצפות את שעתיד להתרחש עד שהיה מאוחר מדי. הם הורצו במסדרון בין חיילים, בקבוצות של עשרה, ואז נורו ונפלו לגיא ההריגה.

[בתמונה משמאל: האוקראינים מהללים את הגיבורים שלהם, בוגרי דיביזיית SS גלציה, שרצחו יהודים רבים. 'פגישת המחזור' הזו התקיימה בשנת 2016. המקור: פייסבוק]

על פי מרכז שמעון ויזנטל (ינואר 2011) אוקראינה, למיטב ידיעתנו, לא ניהלה מעולם חקירה אחת של פושע מלחמה נאצי מקומי, שלא לדבר על תביעה נגד פושע שרצח יהודים בשואה (מתוך ויקיפדיה).

לדברי ההיסטוריון הישראלי יצחק ארד, בינואר 1942 הוקמה בסימפרופול, בפיקודו של איינזצגרופה 11, חברה של מתנדבים טטרים. חברה זו השתתפה בציד אדם נגד יהודיים ובפעולות רצח באזורים הכפריים.

זה על קצה המזלג... ואני עדיין נגד המלחמה העכשווית שם.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!  

One thought on “אבי הראל: אני נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, אבל העבר לא מרפה!

  1. לא רק אוגדת גליציה, אלה גם נאכנטגל וגם אס.אס טוטנקופף-וארבאנדה שאומנו במחנה טרווניקי, שלא לדבר עם מה שקורה שם בהווה עם בטאליון אזוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *