פוליטיקה אמריקנית באתר ייצור ידע

[בתמונה: פוליטיקה אמריקנית... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 18371568 לאתר Pixabay]

[בתמונה: פוליטיקה אמריקנית... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 18371568 לאתר Pixabay]

הפוליטיקה של ארצות הברית מתנהלת במסגרת של רפובליקה נשיאותית, שבה הנשיא של ארצות הברית הוא ראש המדינה ושל מערכת דו-מפלגתית נבחרת מחוקקת. הממשלה הפדרלית (מרכזית) חולקת ריבונות עם ממשלות המדינות, ועם בית המשפט העליון המאזן את הזכויות של כל גוף (ויקיפדיה: פוליטיקה של ארצות הברית).

ההבדלים העיקריים בין המערכת הפוליטית של ארצות הברית לבין אלו של המדינות הדמוקרטיות המפותחות האחרות הם כוחו של הסנאט, כבית העליון יותר של הזרוע המחוקקת, שדה הפעולה הרחב של בית המשפט העליון, הפרדת הסמכויות בין הזרוע המחוקקת והזרוע הביצועית, והשליטה של שתי המפלגות הראשיות; ארצות הברית היא הדמוקרטיה המפותחת היחידה ללא מפלגה ראשית שלישית (ויקיפדיה: פוליטיקה של ארצות הברית).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הפוליטיקה האמריקנית והשלכותיה עלינו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

יצחק אדיג'ס

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית. בתמונה: יצחק אדיג'ס, צלם לא ידוע, מתוך אתר VK

יורם אטינגר

יורם אטינגר

אלי בר און

אלי בר און

עמר דנק

עמר דנק

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

דורון מצא

דורון מצא

פיל בחנות חרסינה

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

רועי צזנה

ד"ר רועי צזנה

אלעד רזניק

הגמל הלועס - תמונת העת של אלעד רזניק

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *