אלעד רזניק: רעידת אדמה בפוליטיקה האמריקאית

[אחת הפרשות הקשות ביותר שידעה הפוליטיקה האמריקנית, וזה רק מתחיל... זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay]

במהלך החודשים האחרונים עוסקות הוועדות השונות של הקונגרס בשמיעת עדויות הקשורות לחקירת התובע המיוחד רוברט מוהלר. חלק גדול מזמנה של וועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי הוקדש לבדיקת שרשרת האירועים, שהובילה להוצאת צו האזנות בבית המשפט המיוחד לנושאי ביטחון (FISA) היקף הצו והסיבות להוצאתו.

את הממצאים סיכמה הוועדה במזכר בן כמה עמודים, בו היא מסכמת את העדויות שהוצגו לפניה, החל מהמזכר של גלן סימפסון (מייסדה של חברת Fusion GPS) ועד לצו עצמו מבית המשפט. המזכר מכיל עדויות שנמסרו לוועדה בדלתיים סגורות, ולכן חסוי. 

בקצרה - חברת פיוז'ן ג'י פי אס נשכרה על ידי הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות בעבר, מרקו רוביו לערוך מחקר אודות המועמד הרפובליקני האחר, דונאלד טראמפ

לאחר זכייתו של טראמפ במועמדות המפלגה הרפובליקנית, נשכרו שרותי החברה על ידי המפלגה הדמוקרטית ועמותות הקמפיינים של הילרי קלינטון וברק אובאמה, בשביל להרחיב את המחקר שהיא התחילה, אודות טראמפ

לאחר חתימת החוזה בין פיוז'ן לדמוקרטים, שכרה פיוז'ן את שרותיה של חברת Orbits Intelligence מבריטניה, שהוקמה על ידי כריסטופר סטיילס שהיה בעברו מנהל הדסק הרוסי ב MI-6 (המקבילה הבריטית ל'מוסד'). שרותי החברה הבריטית נשכרו בגלל קשריו של סטיילס במוסקבה. 

סטילס - בהסתמך על מקורותיו במוסקבה - חיבר מזכר ראשוני, שהעובדות בו לא מאומתות  והציג אותו לחברת פיוז'ן ג'י פי אס. בחודש יולי 2016 הועבר המסמך שסטיילס כתב לידי ה- FBI בפגישה שערך סטיילס עם סוכן ה- FBI שהוא הכיר. 

ה- FBI הציג את המסמך לפני בכירים בממשל אובאמה. לכאורה, ללא מודעות של ה- FBI למעורבות של המפלגה הדמוקרטית בייצור המסמך. בכירי ממשל אובאמה בחרו לגשת עם המסמך לבית המשפט המיוחד לענייני ביטחון, והגישו בקשות לקבלת צו מעקב אחרי המועמד דונאלד טראמפ. 

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי Tim לאתר flickr]

הבקשה הראשונה נדחתה על ידי בית המשפט. הבקשה השנייה - שהוגשה על סמך המסמך - אושרה; וממשל אובאמה ניהל מעקב אחרי המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ וציוותו; ומאוחר יותר, אחרי הנשיא הנבחר טראמפ. היקף המעקב עדיין חסוי. כל הבקשות שהוגשו לבית המשפט נחתמו על ידי התובעת הכללית לינצ'. 

ביום שני ה- 29 לינואר 2018 בחמש אחר הצהריים שעון וושינגטון, הצביעה וועדת המודיעין של בית הנבחרים, האם לשחרר לציבור את המזכר, המכיל את כלל העובדות העוסקות בנושא, שעד אז היה חסוי. וועדת המודיעין מונה 22 חברים. 13 רפובליקנים ו- 9 דמוקרטים, וההחלטה התקבלה ובהתאם לקווי החלוקה המפלגתיים. הוועדה הודיעה על פתיחת חקירה רשמית נגד משרד המשפטים וה- FBI! 

לאחר ההחלטה עברה ההחלטה לידי הנשיא, שכבר הצהיר שהוא בעד הסרת החיסיון מהמסמך.

חלקו של רוד רוזנשטיין

רוד רוזנשטיין משמש היום כסגן התובע הכללי. בתקופת ממשל אובאמה רוזנשטיין היה התובע הפדראלי של מחוז מרילנד. רוזנשטיין הוא אחד האנשים המוזכרים במסמך והיה אחד מהאנשים שפעל להשגת צו האזנה בבית המשפט המיוחד לנושאי ביטחון. רוזנשטיין היה מודע לכך שמקור האשמות הוא במסמך מחקר פוליטי לא מאומת, שמומן על ידי המפלגה הדמוקרטית ועמותות הקמפיינים של הילארי קלינטון וברק אובאמה, שהודלף לרשתות המדיה האמריקאיות, ושימש - ביחד עם הכתבות השונות ברשתות המדיה האמריקאית - לצורך השגת צווי האזנה בבית המשפט לענייני ביטחון, תוך העלמת המידע, שמתייחס למקור המסמך. 

בעדותו של אנדי מקייב - סגן מנהל הבולשת שפרש בתחילת השבוע והעיד בדלתיים סגורות בפני וועדת המודיעין של הקונגרס - אמר מקייב, שללא המסמך לא היה בית המשפט המיוחד מאשר צו האזנה. ההנהגה הבכירה של מחלקת המשפטים והבולשת הפדרלית בחרה - גם אם הורו לה, בסופו של דבר - לשתף פעולה עם ה'קאבוקי' הפוליטי הזה... כל המידע הזה לא הפריע לרונזשטיין מאוחר יותר למנות את התובע המיוחד מוהלר.

שחרור המסמך יביא להערכתי לפיטוריו של סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין (או לפרישתו). כל האנשים - שהיו מעורבים בתהליך -יעמדו לדין, כיוון שהסתרת מידע מכוונת מבית המשפט המיוחד לענייני ביטחון מהווה עבירה פלילית.

כן תיבדק מעורבותו של הנשיא אובאמה. מה ידע, באיזה שלב הדברים נכללו בתדרוכי המודיעין היומיים שלו, ומה נאמר בהם, איך זה מתממשק עם מעורבות עמותת הקמפיין שלו במימון המסמך וכדומה... 

כמו שכתבתי כל השנה האחרונה, זה הולך להיות יותר גדול מווטרגייט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *