אלעד רזניק: תחזית בחירות האמצע בארצות הברית

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Redhead_Pueppi לאתר Pixabay]

[לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

להלן תחזית בחירות האמצע לבתי הנבחרים בארצות הברית; לפיהם, הרפובליקנים יאספו בין 3 ל- 6 מושבים בסנאט. המצב בבית הנבחרים מבולבל הרבה יותר...

הבחירות לסנאט

פלורידה

הסנאטורים המכהנים בפלורידה, היום, הם מארקו רוביו הרפובליקני, שלא משתתף בסבב הבחירות הזה; וביל נלסון הדמוקרטי שכן מתמודד.

עד ה 1.11.2018 (כולל) הצביעו בפלורידה 62,226 יותר רפובליקנים מדמוקרטים בבחירות המקדימות. בנוסף, הצביעו בפלורידה 654,386 עצמאיים.

אני לא צופה שינוי גדול בעמדת העצמאיים ואינני חושב שיהיה שינוי מהותי בעמדת הנשים האמריקאיות שהצביעו בעבר לטראמפ. אני כן צופה גדילה במספר האפרו-אמריקאים, היספניים ואסייתים שיצביעו לרפובליקנים עקב השיפור המסיבי בכלכלה האמריקאית, ושיירות המהגרים ממרכז אמריקה. 

טראמפ עדיין מצליח להביא המונים לאספות הבחירות שהוא עושה. הדמוקרטים? לא ממש. סאנדרס - שהופיע באוניברסיטת פלורידה בטאמפה הצליח למלא אולם של 10,000 איש ב 700 תלמידים. טראמפ - באסיפת בחירות האחרונה שהוא ניהל בפורט מאיירס - הצליח להביא 8,000 איש. 

תחזית - ניצחון רפובליקני: ריק סקוט יהיה הסנאטור הבא מפלורידה ורון דה סנטוס יהיה המושל. 

צפון דקוטה

הסנאטורית היידי ההייטקאמפ מתמודדת אל מול קווין קריימר הרפובליקני. מדינת צפון דקוטה לא מפרסמת נתונים בהתייחס להצבעה המוקדמת.

בצפון דקוטה, טראמפ ניצח בהפרש של 20%. אני מתקשה לראות את הסנאטורית ההיטקאמפ שומרת על מושבה בסנאט. 

תחזית - ניצחון רפובליקני

מיזורי

במיזורי ניצח טראמפ בהפרש של 18.5%. מדינת מיזורי לא מפרסמת נתונים בהתייחס להצבעה המוקדמת תחזית - על בסיס דפוסי ההצבעה הארציים בארה"ב.

תחזית - ניצחון רפובליקני

אינדיאנה

באינדיאנה ניצח טראמפ בהפרש של 19.3%. 

סקר שהתפרסם שלשום מצא, ש- 75% מהרפובליקנים באינדיאנה חושבים שתנועת ה- metoo# הקצינה את עמדותיה וחרגה מהמטרות שהציבה לעצמה לפני שנה. מה שמעניין בסקר הוא ש- 21% מהדמוקרטים חושבים כך אף הם. הסקר הזה, אגב, די מתאים לחלוקה הארצית. 

תחזית - ניצחון רפובליקני, על בסיס דפוסי ההצבעה הארציים בארה"ב וביצועי הכלכלה באינדיאנה שיודעת פריחה (אמנון, הלכת להצביע? Amnon Sarig

אריזונה

טראמפ ניצח באריזונה בהפרש של 4.1% בהצבעה המוקדמת הצביעו 43% רפובליקנים, 33.7% דמוקרטים ו- 23.3% עצמאיים. אחוז הנשים המצביעות: 51%; גיל ההצבעה הממוצע: 62. 

נושא עיקרי: אריזונה היא מדינת גבול. שיירות המהגרים שבדרך מהוות נושא מוחשי בעבור מצביעיה, שסובלים שנים ארוכות מהנושא. משמעות הדברים היא שהצעירים שילכו להצביע ביום שלישי הקרוב הם שיכריעו את הכף. 

תחזית - ניצחון רפובליקני.

נבאדה

בנוואדה ניצחה קלינטון בהפרש של 2.4%. בהצבעה המוקדמת בנוואדה הצביעו 12,252 יותר דמוקרטים מרפובליקנים; ובנוסף, הצביעו 99,314 עצמאיים. 

בהתחשב בהתפלגות העצמאיים בארה"ב, אני לא רואה את הרפובליקנים מצליחים לנצח את נוואדה. 

תחזית - ניצחון דמוקרטי.

מונטנה

במונטה ניצח טראמפ בהפרש של 20.02%. אני מתקשה לראות את הדמוקרטים מחזיקים במושב הזה. 

תחזית - ניצחון רפובליקני.

הבחירות לבית הנבחרים

בבית הנבחרים המצב מסובך ממש, ואין לי כוח להיכנס לכל החישובים בכל אחת מהמדינות. 

'בשורה התחתונה', קיים מנעד של בין בין תוספת של 5 חבריי קונגרס לרפובליקנים, לבין תוספת של 4 לדמוקרטים. 

[לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

One thought on “אלעד רזניק: תחזית בחירות האמצע בארצות הברית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *