אלעד רזניק: טראמפ גזען? וברני סנדרס לא?

[בתמונה: טראמפ משמאל וקמינגס מימין. התמונה היא צילום מסך מסרטון היו טיוב: Feud escalates between Trump and Rep. Cummings]

דומה שלא עובר יום שבו נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אינו מואשם בגזענות. הפעם, טראמפ 'צייץ' בטוויטר נגד אלייז'ה קאמינגס, חבר קונגרס ממוצא אפרו-אמריקאי (ראו תמונה למעלה מימין), המייצג את המחוז השביעי במדינת מרילנד, שמכסה גם את בולטימור ומחוזות אחרים המאוכלסים בעיקר באוכלוסייה אפרו-אמריקאית שחורה ונשלטת ע"י המפלגה הדמוקרטית מאז שנת 1953. מחוז זה סובל מבעיית עוני, אבטלה ופשע קשים (צור, 2019).

קאמינגס הוביל סדרת חקירות נגד היחס למהגרים במרכזי ההגירה ומדיניות ההגירה של ממשל טראמפ: "כפי שהוכח בשבוע שעבר בסיור של הקונגרס הגבול הוא נקי, יעיל ומנוהל היטב, רק מאוכלס מאוד. המחוז של קאמינגס הוא מגעיל, מלא במכרסמים ועכברושים ובבלאגן. אם הוא היה מבלה יותר זמן בבולטימור, אולי הוא יכול היה לסייע בנקיון המקום המסוכן והמטונף הזה", כתב טראמפ. הוא כינה את קאמינגס "בריון אכזרי" והוסיף כי "המחוז שלו הוא המסוכן והמנוהל בצורה הגרועה ביותר בכל רחבי ארה"ב (צור, 2019).

.

הציוץ הזה יצר כמובן מטח של ביקורת מצד הדמוקרטים. אחד המבקרים היה, כמובן, ברני סאנדרס.

ברני סנדרס מאשים את טראמפ בגזענות?

הנה לפניכם סרטון יו טיוב של בארני סנדרס מ- 2015. הוא משווה בו את בלטימור למדינת עולם שלישי...

במה הוא שונה מטראמפ?

.

האמת היא שהבעיה איננה גזענות. רוב המבקרים הקולניים הללו נגועים ב- Trump Derailment Syndrome: בכל פעם שהג'ינג'י מוציא מילה מהפה כולם מאבדים את הצפון.

קיים יחס הפוך בין הבנה של האנשים בחומר - לביקורת המושמעת על טראמפ, והדבר נכון שבעתיים כשמדובר בביקורת שמושמעת בישראל, על ידי פרשנים בכירים ברשתות התקשורת המרכזיות. מצחיק לראות איך אנשים אינטליגנטים שאני מכיר נופלים לתוך השוחה הזאת פעם אחר פעם.

טראמפ אולי מתבטא באופן בהמי כטענת מבקריו, ומדבר בגסות; אבל, צודק בכל מילה!

אגב, מה עשה חבר הקונגרס קאמינגס לטובת קידום התושבים במחוז הבחירה שלו? כלום. כבר הרבה שנים הוא עושה כלום!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *