אלעד רזניק: הקרב על הגדר (עם מקסיקו)

[בתמונה: מהגר מקסיקני מסתנן לשטח ארצות הברית דרך גדר ההפרדה בין טיחואנה לסן דייגו. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי © Tomas Castelazo קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 3.0]

[לאוסף המאמרים העוסק בגדרות הפרדה ובהשלכותיהן, לחצו כאן]

קצת אמריקה והפעם על גדר הגבול. הקונגרס והסנאט הגיעו להסכם שימנע השבתה נוספת של הממשל. ההסכם (למעשה הצעת חוק) יספק תקציב קטן בסך 1.35 מיליארד דולר לחידוש מקטעי גדר הגבול הקיימים. ומכניס מספיק 'עיזים''. הרפובליקנים התקפלו מכל מה שחשוב. 

הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ הודיע שיחתום על הצעת חוק; ובמקביל, יכריז על מצב חירום לאומי לאורך הגבול, דבר שיאפשר לו, תאורטית, להעביר תקציבי חירום לצורך בניית המכשול. הסכום המשוערך - שיועבר לטובת הנושא על ידי הנשיא - 8 מיליארד דולר. 

הדמוקרטים צפויים לערער לבית המשפט הפדרלי במחוז התשיעי על החלטת הנשיא (כל אחת ממדינות ארצות הברית מחולקת לאזורים מנהליים הנקראים מחוזות; ובאנגלית, County). בית המשפט הפדרלי במחוז התשיעי צפוי להוציא צו ביניים שיורה לנשיא לחדול. 

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Redhead_Pueppi / 46 images לאתר Pixabay]

משרד המשפטים - ברשות התובע הכללי החדש שמונה אתמול, וויליאם באר, צפוי לערער על קביעת בית המשפט הפדרלי במחוז התשיעי לבית המשפט העליון. בית המשפט העליון יקבע, שבסמכות הנשיא להכריז על מצב חירום (כיוון שזה מה שאומר החוק הקיים). 

להערכתי, לאחר פסיקת בית המשפט העליון, טראמפ ישתמש בהכרעה לניהול מו"מ חדש עם הקונגרס מעמדת כוח. כל התהליך ייקח בין 3 ל 6 חודשים, וישמש את טראמפ לניגוח כלל המועמדים הדמוקרטים לנשיאות, שמתחילים להתגבש עכשיו. 

וגדר הגבול? היא תיבנה, הצהרתית, לפני בחירות 2020; וצפויה להיות אחת מנקודות הקמפיין...

[לאוסף המאמרים העוסק בגדרות הפרדה ובהשלכותיהן, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *