אלעד רזניק: הסיוט הרפובליקני שהתבדה…

[בתמונה: סנטורית ליסה מרקוווסקי מאלסקה - בין הפטיש לסדן... התמונה היא נחלת הכלל]

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן]

אתחיל מהסוף: מינוי של השופט קוואנו אושר!

הסיוט הרפובליקני...

חוקי הסינט קובעים, שהחלטות צריכות לעבור ברוב מוחלט של 51 סנאטורים תומכים מול 49 סנאטורים מתנגדים. במקרה של תיקו 50 - 50, סגן הנשיא - המשמש גם כנשיא הסינט - הוא הקול המכריע. אבל... סגן הנשיא יכול להצביע רק במקרה של תיקו מוחלט. חלוקת הכוחות בסינט הנוכחי היא 51 סנאטורים רפובליקנים; 47 דמוקרטים ושני סנאטורים עצמאיים. הנחת המוצא שלי היא, שאף סנאטור דמוקרטי לא יסכים להיות הקול ה 51. ולכן, אם לא יהיה ברור שהרפובליקנים מגיעים ל- 50 קולות לפחות, אף אחד מהסנאטורים הדמוקרטים לא יצביע איתם.  עד לפרסום הדו"ח המשלים של ה- FBI, שלושה סנאטורים רפובליקנים הודיעו, שהם לא יודעים איך הם יצביעו: 
  • הסנטור ג'ף פלייק מאריזונה;
  • הסנאטורית סוזאן קולינס ממין;
  • והסנאטורית ליסה מרקאווסקי מאלסקה. 
הסנאטורים פלייק וקולינס הודיעו עוד במהלך יום חמישי שהם יצביעו בעד. הסנאטורית מרקווסקי עדיין התלבטה. היא נבחרה, בין השאר, בקולות הילידים, בני אלסקה, המהווים כ 15% מהאוכלוסייה. הקבוצה הוציאה הודעה, שהיא מתנגדת למינויו של קוואנו, בגלל עמדותיו בנוגע לזכויות קבוצות ילידים, אל מול זכויות הממשלה הפדרלית. היה ותיכנע הסנאטורית מרקווסקי ללחץ, היא יכולה להימנע מההצבעה. הימנעותה תביא את יחסי הכוחות בהצבעה ל- 50 - 49, לא תאפשר לסגן הנשיא להצביע ותכשיל את מינויו של קוואנו מה תעשה הסנאטורית מרקווסקי? נדע עוד מעט... (כפי הנראה תימנע).

סנאטור ג'ו מנשין מחולל תפנית בעלילה

צפירת הארגעה הרפובליקנית הגיעה דווקא מכיוונו של הסנטור ג'ו מנשין הדמוקרטי, שהודיע, שיצביע מחר בעבור מינויו של ברט קוואנו. עובדה זו, ביחד עם נאום התמיכה במינוי של הסנאטורית סוזן קולינס; ובהנחה שלא יהיו שינויים עד ההצבעה עצמה, עומד להסתיים עוד פרק מאלף של בית הקלפים האמריקאי...

[תמונתו של הסנאטור ג''ו מנשין משמאל היא נחלת הכלל]

השופט קוואנו לא יתבע אף אחד מהמעורבים בסיפור לצערי. מארק ג'אדג' עשוי להגיש תביעה אזרחית בסכומי עתק נגד הפרופסורית פורד, וליטול מבעלה וממנה את שני הבתים שלהם... 

ההקשר הישראלי

למרות שהנושא התרחש אצל הדודנים בצידו השני של האטלנטי, להחלטה יהיו השפעות על המתרחש בישראל וזאת משני טעמים: 
  • הראשון תהליכים חברתיים מגיעים מארה"ב לישראל באיחור של כמה שנים. הצלחה של כל תנועות הנשים הייתה תורמת משמעותית להיווצרות נורמות חברתיות בעייתיות, שאנו מרגישים אותן היטב, כבר עתה. 
  • השני פסיקות של בית המשפט העליון בארה"ב משמשות כתקדימים. 

עדכון: מינויו של השופט קוואנו אושר!

לסיכום

נדמה שהדמוקרטים שכחו את מילותיו האלמותיות של ג'יי פואקס:

Remember, remember, the 6th of November The Gunpowder Treason and plot; I know of no reason why Gunpowder Treason Should ever be forgot.

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *