אלעד רזניק: המלחמה על בית המשפט העליון בארה"ב

[בתמונה: שופטת בית המשפט העליון האמריקני, רות ביידר גינסבורג ז"ל. התמונה היא צילום מסך]

כאילו רחובות ארצות הברית אינם בוערים ממילא, 46 יום לפני הבחירות בארהב, שופטת בית המשפט העליון רות ביידר גינזסבורג (RBG) הלכה לעולמה. 

המרוויח הגדול ממותה, בהיבט הפוליטי, הוא הנשיא דונלד טראמפ, שימנה שופט שמרן לבית המשפט העליון, עוד לפני הבחירות. 

ההליך יסיט את תשומת הלב הלאומית מהקורונהויוציא לרחובות המוני דמוקרטים בניסיון למנוע את המינוי, מה שבהכרח יביא למהומות נוספות.

אני קורא את הדיונים במרחב הרשתי לאחר מותה של RBG; וכרגיל, אני עומד נפעם לנוכח הבורות והנחרצות. אז לטובת כל אלו שטוענים מבורות ולטובות אלו שלקו באמנזיה קלה או כבדה....

זו הדרך האמריקנית!

הנשיא לשעבר, ברק אובאמה אמר ב 2009: "לבחירות יש השלכות. זו הדרך הפוליטית עבור הזוכים לומר למפסידים: החיים קשים, הפסדתם. תתגברו על זה"... ("Elections have consequences. It’s the political way for winners to tell losers: Tough luck, you lost. Get over it.”).

ב 21 לנובמבר 2013 הדמוקרטים שינו את חוקי הרוב בסנאט. הם ביטלו את הרוב המוחלט של 60 איש - שנדרש בשביל להכריז על סוף דיון ולבטל פיליבסטר. פיליבסטר היה הליך בו בעזרת נאומים הנמשכים ברציפות מעבר לפרק הזמן הנקבע לדיון ממסמס הצד שנוקט בפיליבסטר את הזמן שנקבע לדיון והדיון מסתיים ללא החלטה.

[בתמונה: ברק אובמה: "תתגברו!". עכשיו ההיסטוריה מתהפכת... התמונה היא צילום מסך]

מדוע נהג כך מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט הארי ריד? בשביל להעביר מינויי שופטים עליהם הם לא הגיעו להסכמה עם הרפובליקנים! 

ע"י הפיכת הרוב הנדרש לסיום פיליבסטר לרוב רגיל של 51 איש הדמוקרטים מייתרים את הצורך להגיע להסכמות עם הרפ' בדבר המינויים הנידונים.

שינוי ההליך הזה והידיעה שהשופט העליון ימונה ללא הסכמות בין הצדדים הוא מה שמביא את הרפובליקנים - שכו ברוב בסנאט ב- 2014, לבלום את המינוי של מועמדו של אובאמה למשרת השופט העליון, השופט מאריק גארלנד.

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *