אלעד רזניק: גם מדיחים את טראמפ וגם מנצחים את הבחירות…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי moise_theodor לאתר Pixabay]

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'ספינים תקשורתיים', לחצו כאן]

הטרלה ראשונה: הדחת הנשיא טראמפ, ע"י התיקון ה- 25 לחוקה

בימים הקרובים התקשורת הישראלית הולכת לאכול לכולכם את הראש על הצעד האמיץ של יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, שתנסה להדיח את הנשיא, דונלד טראמפ, ע"י הפעלת התיקון ה 25 לחוקה.

אף אחד מצרצרי התקשורת הישראלית לא יטרח להסביר לציבור מהו התיקון ה- 25 וכיוון שחלק מכם הולך להתרגש ולתרום ל'אכילת הראש הציבורית', אז תרשו לי כמה מילים:

התיקון ה- 25 לחוקה עוסק בגדול במקרים ותגובות לכך שהנשיא לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו. הסעיף הרביעי לתיקון קובע שבכל מקרה שבו סגן הנשיא ו / או רובו של גוף המוקם לפי חוק קובע שהנשיא אינו יכול לכהן בתפקידו ומעביר את המלצתו לנשיא החליפי שקבע הסנאט וליו"ר בית הנבחרים יועברו סמכויות הנשיא לסגן הנשיא. הקונגרס לא נקבע כגוף הזה ועל הקונגרס להקים גוף מייעץ בחקיקה.

ב- 8 באוקטובר 2020, הצהירה יו"ר בית הנבחרים, פלוסי, שהיא הולכת לכנס מסיבת עיתונאים למחרת, שתעסוק בתיקון ה- 25 לחוקה.

מה הדבר היחיד שהיו"ר יכולה לעשות, שנמצא בתחום סמכותה? כלום. היא יכולה להקים וועדה מייעצת שתבחן את הנושא; אבל, כיוון שהוועדה הזאת לא תזכה להכרת החוק (הסנאט והנשיא לא יחתמו על החוק), היא למעשה תהיה חסרת סמכות כלשהי.

בקיצור ? הטרלה של יו"ר בית הנבחרים שנועדה לשלהב את הבייס. שמחתי לעזור...

[לכתבה המלאה ב- USA TODAY, לחצו כאן]

הטרלה שנייה: הדמוקרטים מנצחים בבחירות...

מה אומרים הסקרים על הבחירות הקרבות בארה"ב אתם כבר יודעים. אבל הנה, לשימושכם, פינת המפה המתעדכנת...

היא אינה מתעדכנת ע"פ הסקרים. אני לא מתייחס לסקרים בכלל, אלא למערכת ביג דאטה, שבודקות כל מיני פרמטרים שבעזרתם אפשר לנסות ולנבא מי יהיה הנשיא הבא. למשל: כמות המצביעים הדמוקרטים הרשומים ב- 2016, שעזבו את המפלגה ושינו את הרישום המפלגתי שלהם או לעצמאיים או לרפובליקנים (וההפך); או, כמה דמוקרטים רשומים תרמו לטראמפ, או 1001 קומבינציות אחרות...

התוצאות שונות מהסקרים כרחוק מזרח ממערב. מי שחושב שלערמה של שוורצעס מ- Black Lives Matter - BLM - שצועדת בחוצות וואווטסה וזורקת אבנים לבתים פרטיים של אנשים - לא תשפיע על הבחירות, כדאי שישלח את הראש שלו למעבדה.

עדכון אחרון יהיה שבוע לבחירות!

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'ספינים תקשורתיים', לחצו כאן]

     

One thought on “אלעד רזניק: גם מדיחים את טראמפ וגם מנצחים את הבחירות…

  1. רציתי לכתוב: איזה כיף שימני מדבר בצורה אינטליגנטית ולא מתלהמת (אם גם צבעונית) ואפשר ללמוד ממנו משהו אמיתי!

    עד שכתבת ערימה של שוורצעס. ברח לך השד.. כבר לא יודע אם טוב שברח או חבל שברח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *