אלעד רזניק: הזיכרון הקצר של פרשת הגנרל פלין

[בתמונה: אנשים נוטים לחשוב, שהמערכת המשפטית במדינה דמוקרטית, באמת משרתת את הציבור ולא את ראש המערכת הפוליטית. אבל אלת הצדק מזמן לא עיוורת; ותפקידה הוא קודם כל לשרת את ראש המערכת הפוליטית. עצוב אבל זה מה יש! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי sferrario1968 לאתר Pixabay]

קודם העובדות האחרונות...

משרד המשפטים בארצות הברית הודיע היום (חמישי) על ביטול כתב האישום נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. התיק נגד היועץ הראשון בממשל טראמפ שימש את הנשיא ואת תומכיו למתקפות תכופות נגד חקירת ה-FBI את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016 ואת קשריה לכאורה לקמפיין של טראמפ (וואלה, 2020).

המהלך מהווה תפנית של ממש באחד מתיקי הדגל של התובע המיוחד רוברט מולר, והוא קרה על אף שבשלוש השנים האחרונות התעקשו התובעים כי פלין שיקר בעדותו ל-FBI בינואר 2017 בנוגע לשיחותיו עם שגריר רוסיה. פלין הודה בעצמו בכך והפך לעד מפתח בחקירה של מולר, בטרם חזר בו וביקש לבטל את הודאתו (וואלה, 2020).

טראמפ, ששקל להעניק לו חנינה, אמר כי הוא "שמח מאוד" לאחר ביטול כתב האישום נגד פלין (וואלה, 2020).

[לכתבה המלאה בוואלה ניוז, לחצו כאן]

כמו כל נושא עם השלכות פוליטיות, פרשת פלין היא קודם כל פרשה פוליטית!

אנשים נוטים לחשוב, שהמערכת המשפטית במדינה דמוקרטית, באמת משרתת את הציבור ולא את ראש המערכת הפוליטית. אבל אלת הצדק מזמן לא עיוורת; ותפקידה הוא קודם כל לשרת את ראש המערכת הפוליטית. עצוב אבל זה מה יש!

הגנרל פלין היה קרבן של שני דברים:

  • הראשון, שימוש מתוזמן ומתוכנן של ממשל אובאמה במערכות המודיעין האמריקאיות בניסיון להפליל את הנשיא;
  • השני, שורה של פעולות מטומטמות של פלין עצמו, שהופכות אותו לחוליה החלשה בממשל, בדרכו של ה- FBI להפללת הנשיא.

באוגוסט 2016 שימש פלין כיועץ בכיר בקמפיין לנשיאות של דונאלד טראמפ והמועמד למשרת היועץ לביטחון לאומי. באותו חודש חתם פלין על הסכם לאספקת שרותי שתדלנות פוליטית עם לא אחרת מאשר ממשלת טורקיה.

על העובדה הזאת הוא "שכח" לדווח, הן למשרד המשפטים לה הוא מחוייב לדווח, ע"פ חוק; והן למעסיקו באותה תקופה, המועמד לנשיאות טראמפ לו הוא מחוייב ב- 1001 דרכים אחרות. החוזה של פלין עם ממשלת טורקיה הסתיים ב- 15 לנובמבר 2016. שבעה ימים לאחר שנערכו הבחירות בארה"ב. על חוזה השתדלנות קיבל הג'נרל פלין 530,000 דולר מהממשלה הטורקית.

כשפלין נחקר ע"י חוקרי ה- FBI בתחילת שנת 2017, החוקרים הטיחו בו את נושא השתדלנות; ויידעו את סגן הנשיא. פלין הכחיש את האשמות אל מול סגן הנשיא; ולאחר שהדברים התבררו, פוטר על ידי הנשיא, כשבועיים לאחר שנכנס לתפקידו.

הנשיא שלא ידוע כאדם ששומר על חרצובות לשונו פשוט צייץ על כך בטוויטר:

מערכת הצדק האמריקאית התרכזה בניסיון שלה להפליל את הנשיא; ולא ממש היה אכפת לה, מהנזק הפריפריאלי שגרם הגנרל פלין בנושא הטורקי. הפוקוס התמקד בניסיון לקשור את פלין ובאמצעותו את טראמפ לרוסיה. הפרשה הטורקית של פלין נסגרה במהלך חודש מרץ 2017. פלין התוודה על חטאיו; הגיש את הניירת למשרד המשפטים, במרץ 2017 ושילם כופר.

טראמפ שצריך היום הישגים פוליטיים - בתקופה הקשה שבה המשק האמריקאי נמצא - ימנף את חטאי משרד המשפטים אל מול פלין בתקופה הקרובה.

אבל, אל תשכחו לרגע שאלת הצדק מזמן לא עיוורת; ותמיד נעשה בה שימוש פוליטי - גם בפרשה הזאת!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *