המגזר הערבי בישראל באתר 'ייצור ידע'

תקציר: המגזר הערבי בישראל מונה כ-21% מהאוכלוסייה, רובו המכריע מוסלמים סונים, שחלקם עוברים תהליכי השתלבות במדינה, וחלקו הוא מיעוט לעומתי, החותר בגלוי לשינוי אופיה. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מגזר זה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: אימאם במסגד בסכנין. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי יאסר שואהנה Pikiwiki Israel. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.5]
[בתמונה: אימאם במסגד בסכנין. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי יאסר שואהנה Pikiwiki Israel. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.5]

עודכן ב- 4 באפריל 2024

המגזר הערבי בישראל מונה כ-21% מהאוכלוסייה, רובו המכריע מוסלמים סונים, שחלקם עוברים תהליכי השתלבות במדינה, וחלקו הוא מיעוט לעומתי, החותר בגלוי לשינוי אופייה. במספר הזה נכללים גם הדרוזים שלהם ברית דמים עם הרוב היהודי, והנוצרים שרובם המכריע עברו תהליכי היטמעות מואצים, בעיקר בשל האיבה הגוברת מצד המוסלמים.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מגזר זה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

לאוספי מאמרים נוספים רלוונטיים:

חנית אגמון

עליאן אל קרינאווי ונאוה טבו

אלי אסייג

ניצב משנה אלי אסייג

.

.

.

.

.

.

.

.

.

משה בלאיש

פקד ד"ר בלאיש משה (ראו תמונה למטה, משמאל) הוא קצין במטרת ישראל, שמילא תפקידי שטח שונים בתחום המבצעים. כיום הוא משרת במכללה הלאומית לשוטרים. שלושת תאריו נעשו בתחום מדעי המדינה. המאמר מבוסס על עבודת הדוקטורט שלו.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

.

.

.

.

.

.

אורי בר לב

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. הוא כיום איש עסקים, המשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת יחידות החילוץ.

.

.

.

אבי ברוכמן

ד"ר אבי ברוכמן שירת במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד מטה והדרכה. בתפקידו האחרון שימש כראש המחלקה לשיטור קהילתי, בדרגת ניצב משנה. הוא עוסק במחקר ייעוץ והוראה בתחומי קרימינולוגיה ומערכת אכיפת החוק.

.

.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

.

.

.

יגאל חדד

ניצב משנה יגאל חדד הוא קצין משטרה. פיקד בעבר על תחנות - רמלה, קרית שמונה ועפולה; הקים את מרחב כנרת ושימש כמפקדו הראשון. הוא בעל תואר ראשון בחוג למדעי בעלי חיים, בפקולטה לחקלאות שבאוניברסיטה העברית; ובעל תואר שני במינהל ומדיניות ציבורית מאוניברסיטת בן גוריון.
חומרים אלה הם חלק מעבודת הגמר שלו במכללה לביטחון לאומי, צה"ל....

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

אפרים לאור

אלוף משנה במיל', ד"ר אפרים לאור: אפר"נאי; חבר "מבטחי", פורום מפקדים לאומי.

ד"ר אפרים לאור הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה, תואר שני במדיניות ציבורית ודוקטורט בניהול מקרי אסון שעשה בקינגס קולג' בלונדון. כיהן כיו"ר ועדת ההיגוי להיערכות המדינה לטיפול ברעידת אדמה וכראש המגמה לגאוגרפיה של אזורי אסון באוניברסיטת חיפה.

.

.

.

.

.

.

.

יעקב לחר

אודי מנור

פרופסור אודי מנור (ראו תמונה משמאל) הוא היסטוריון של העם היהודי בעת החדשה, במכללת אורנים. חבר מפלגת העבודה.

.

.

.

.

.

.

פיל בחנות חרסינה

תמונת הפיל היא תמונת העט של הכותב: 'פיל בחנות חרסינה'.

.

.

.

.

.

.

.

.

ג'יהאד קבלאן ואנה אזארי

מרדכי קידר

מרדכי (מוטי) קידר (ראו תמונה משמאל) הוא מזרחן, ד"ר אמריטוס במחלקה לערבית באוניברסיטת בר-אילן ועמית מחקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
[מקור תמונתו של ד"ר מרדכי קידר משמאל: פייסבוק. שם הצלם אינו מוזכר]

.

.

.

.

.

שלומי קעטבי

ניצב בדימוס שלומי קעטבי שימש כמפקד מחוז יהודה ושומרון במשטרה, בין השנים 2009-2007. שימש כראש הוועדה לבחינת מעמדם של האסירים הביטחוניים בישראל (2019) וכחבר הצוות הבין-משרדי לבחינת המדיניות בנוגע לאיסור על צריכת קנאביס בישראל (2020).

דניאל ראם

.

.

גדעון שניר

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

One thought on “המגזר הערבי בישראל באתר 'ייצור ידע'

  1. Pingback: אורי בר לב: ללמוד ערבית מגיל הגן. עכשיו! | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *