מרדכי קידר: בעלי הבית החדשים של המדינה

[בתמונה: צעיר ערבי מבצע 'חראקות' סביב ניידת משטרה בדרום... התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: צעיר ערבי מבצע 'חראקות' סביב ניידת משטרה בדרום... התמונה היא צילום מסך]

מדינת ישראל עומדת בפני דור של צעירים ערבים שיותר ממשוכנעים, שהמדינה החליטה להתאבד. לכן, אין מנוס מלהוכיח לכולם, שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי. 

[לקובץ המאמרים אודות 'פרדיגמת החשיבה המזרחית', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על ביטחון הפנים, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'ריבונות', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'הדרום הפרוע' ב'ייצור ידע', לחצו כאן]

[מקור תמונתו של ד"ר מרדכי קידר משמאל: פייסבוק. שם הצלם אינו מוזכר]

מרדכי (מוטי) קידר (ראו תמונה משמאל) הוא מזרחן, ד"ר אמריטוס במחלקה לערבית באוניברסיטת בר-אילן ועמית מחקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.

[מקור תמונתו של ד"ר מרדכי קידר משמאל: פייסבוק. שם הצלם אינו מוזכר]

החומר המובא כאן הוא תמלול של חלק מסרטון יוטיוב (מצורף בסוף), שפרסם ד"ר מרדכי קידר, ב- 5 במאי 2022.

קריאה וצפיה נעימה!

*  *  *

כל מי שרואה צעירים ערבים, אזרחי ישראל, במרחב הציבורי הישראלי, איננו יכול להתעלם מהשינוי הדרסטי שחל בשנים האחרונות בהתנהגות ובהתנהלות של חלקם.

מדובר בחלק מהצעירים, בדרך כלל גברים, הלומדים באוניברסיטאות, או עובדים בבתי המרקחת, בבניה, בבתי המלון ובמקומות רבים אחרים. עד לפני שנים ספורות, הם התנהגו, בדרך כלל, בדרך ארץ ובכבוד לסובבים אותם. הם דיברו בטון רגוע, התנהלו באופן מכובד ומכבד.

בשנים האחרונות, אני רואה שינוי גדול בהתנהגות של חלקם במרחב הציבורי

הדוגמאות לשינוי שחל בהתנהגות הצעירים הערבים הן רבות ומגוונות;

  • נהגים ערבים צעירים נוהגים בפראות חסרת תקדים ובאלימות מופגנת. לפני שנתיים, נדרס הילד איתי מרגי בתל אביב, על ידי סוחר סמים בשם אמיר אבו לבן מרמלה. בתחום זה, אגב, ידענו מקרים דומים גם בעבר. ביום כיפור לפי 15 שנים, דרס נהג טרקטורון, אסעד שיבלי בן 20, את הילדה טל זינו, שהלכה ברחוב בכפר תבור. היום כיפור מקרים אלו אינם היחידים שהסתיימו במוות כתוצאה מנהיגה פרועה ומסוכנת של צעירים ערבים.

.

  • צעירים ערבים - הנוסעים באוטובוס או ברכבת - מדברים בטלפון נייד או זה עם זה בקול גדול, והרושם שהם יוצרים הוא, שהם מתייחסים למרחב הציבורי כשייך להם.
  • בשנים האחרונות רואים יותר ויותר הפגנות של ערבים עם דגלי פלסטין. זה התחיל ביישובים הערביים כבר לפני שנים, עבר לערים המעורבות, ובשנים האחרונות רואים הפגנות כאלה בתל אביב, בעיקר בכניסה לאוניברסיטת תל אביב; וב- 2020 גם באוניברסיטת בן גוריון. הצעירים המפגינים יודעים בדוק מה המשמעות של הנפת הדגלים הללו: תקווה לחיסול מדינת היהודים. ואת המסר הזה הם רוצים להעביר אל הציבור היהודי.

.

  • מנהל אתר בנייה סיפר לי שבתקופה האחרונה, פועלים ערביי ישראל מעלים דרישות חסרות תקדים ונעדרות היגיון על ימי חופשה ותנאי עבודה; וכשדרישותיהם אינן נענות, הם מזיקים לבניין ולציוד העבודה.
  • ודי אם נזכיר את התנהגות מאות מהם באירועי שומר החומות ופרעות תשפ"א במאי 2021, בערים המעורבות יפו, עכו ולוד.

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן]

[בתמונה: פרעות תשפ"א - אירועי שומר החומות בערים המעורבות... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי PIRO4D לאתר Pixabay]

[בתמונה: פרעות תשפ"א - אירועי שומר החומות בערים המעורבות... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי PIRO4D לאתר Pixabay]

הסיבות לשינוי ההתנהגות הזה הן רבות...

חלקן סיבות עומק; וחלקן סיבות, שעלו בתקופה האחרונה. סיבת העומק העיקרית היא השתחררות הצעירים הערבים מהעכבות שאפיינו את הדורות הקודמים. בספרם "הדור הזקוף", שראה אור לפני 20 שנה, עומדים הסוציולוגים דני רבינוביץ' וח'אולה אבו בקר, על השינויים שחלו במגזר הערבי בישראל, מאז 1948:

[בתמונה משמאל: ספרם של דני רבינוביץ' וח'אולה אבו בקר, "הדור הזקוף", שראה אור בהוצאת כתר, ב- 2002. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

  • הדור הראשון היה דור שפוף, שחווה את תבוסת 1948. קרוביו מדרגה ראשונה הפכו לפליטים במדינות ערב, והוא שרד תחת ממשל צבאי עד שנת 1966.
  • הדור השני החל להזדקף. הוא נולד במסגרת מדינת ישראל, זכה לשירותי בריאות, חינוך ועבודה, למד עברית, למד באוניברסיטה, והשתלב בכלכלה.
  • הדור השלילי - הזקוף, הולך בתחושה שמגיע לו. דורש ליהנות מזכויות שוות בלימודים, בעבודה, בשכר ובמינויים, כפי שלימדו אותו עליהם בבית הספר ובאוניברסיטה. בנות הדור השלישי מורדות בהגמוניה הפטריארכלית של חברתן הערבית מחד גיסא; ויוצאות חוצץ נגד המאפיינים הלאומיים של מדינת היהודים שבה הן חיות, מאידך גיסא. חברת הכנסת לשעבר, חנין זועבי, היום בת 53, מייצגת נאמנה את בנות הדור הזקוף.
[בתמונה: חברת הכנסת לשעבר, חנין זועבי, היום בת 53, מייצגת נאמנה את בנות הדור הזקוף. התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: חברת הכנסת לשעבר, חנין זועבי, היום בת 53, מייצגת נאמנה את בנות הדור הזקוף. התמונה היא צילום מסך]

הצעירים הערביים של ימינו, הדור שאחרי חנין זועבי, הם הדור המשתלט

[בתמונה משמאל: הדור המשתלט... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Peggy_Marco לאתר Pixabay]

  • הם מזהים מולם ציבור יהודי מסוכסך, שאינו מסוגל להקים ממשלה מסודרת, מונהג בידי ראש ממשלה נהנתן (כך הם קוראים ושומעים בתקשורת...), שהפרקליטות 'תופרת' לו תיקים, המוחלף ע"י ראש ממשלה שאיננו שולט בממשלתו; המוחלף שוב ע"י ראש ממשלה חדש...
  • הם מזהים ציבור, שכושר עמידתו מסורס - פעם אחרי פעם - ע"י מערכת המשפט; מפוחד ע"י אמצעי תקשורת מעוררי פאניקה, שקוע ברדיפה אחר הנאות החיים, מסלק מתוכנית הלימודים תכנים יהודיים וציוניים, תומך במפלגות שמאל שמחקו את הציונות ממצען, מצמצם את התנדבות בניו ליחידות קרביות...

[בתמונה משמאל: הדור המשתלט... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Peggy_Marco לאתר Pixabay]

  • הם מזהים משטרה, שבתגובה לפרעות תשפ"א, מחרימה מבעלי הנשק בערים המעורבות את אקדחיהם המוחזקים ברישיון.
  • הצעיר הערבי רואה את הפעילות ההרסנית, הענפה, של עמותות יהודיות, כמו יוזמות קרן אברהם, עיר עמים, עמק השווה, שוברים שתיקה, שלום עכשיו, רבנים למען זכויות אדם (כל עוד הוא איננו יהודי כמובן), רופאים למען זכויות אדם (כל עוד הוא איננו יהודי כמובן), ואחרות; הממומנות ע"י קרנות כמו הקרן לישראל חדשה, והוא מסיק מכך, שהציבור היהודי ויתר על המדינה היהודית.
  • הצעיר הערבי רואה איך המדינה מאפשרת למדינות אירופה ולקרנות אמריקניות לתמוך במאות גופים אנטי ציוניים בישראל וביהודה ושומרון, ואינה עושה דבר כדי לעצור את שטף הכסף הזה; והוא מסיק את המסקנה היחידה: המדינה היהודית מתאבדת.

[הלוגו של ערוץ אל ג'זירה משמאל נוצר והועלתה לויקיפדיה על ידי Zmotion, והוא נחלת הכלל]

  • הצעיר הערבי רואה שהמדינה מכשירה אלפי בתים לא חוקיים, שבדואים בנו בנגד על אדמה שגזלו מהמדינה והיא אף מחברת אותם לחשמל, כפרס על פועלם.
  • הוא גם רואה איך המוסד לביטוח לאומי מממן משפחות פוליגמיות, למרות שהן לא חוקיות
  • הוא רואה איך רבים מצעירי המגזר הערבי מחזיקים בנשק לא חוקי ומרעידים את בתי שכניהם בצרורות של ירי, שמפיל מידי פעם חללים.
  • הוא רואה איך משפחות הפשע סוחטות דמי חסות, מקבלנים ומחקלאים, בלי שאף אחד נוקט צעדים רציניים נגדם.
  • הוא רואה איך שהיהודים פוחדים ורועדים מחיזבאללה, מחמאס, מצעירי שיח' ג'ראח מהמוראביטון ומאחרים,
  • הוא רואה איך ישראל באיוולתה מאפשרת לערוץ הג'יהאד בתקשורת, אל ג'זירה, לעבוד בחופשיות מתוכה, ולהסית נגדה ללא הרף...

[הלוגו של ערוץ אל ג'זירה משמאל נוצר והועלתה לויקיפדיה על ידי Zmotion, והוא נחלת הכלל]

[בתמונה: המדינה היהודית מתאבדת... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי HASTYWORDS לאתר Pixabay]

הסתמכות הממשלה על התנועה האסלאמית ומפלגתה בכנסת, רע"ם, היא גולת הכותרת של החולשה הציונית

[בתמונה: אנו טומנים את ראשנו בחול... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי סנדר ואן דר וול מהולנד. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]

כל ערבי בישראל יודע, שמטרתה של התנועה האסלאמית היא לחסל את מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, וישיבתה בכנסת נועדה להכשיר את עצמה בעיני הקהל היהודי שלא מבין את זה. לאפשר לה לפעול, בתוך מדינתו מתוך בית הנבחרים שלו, כאשר נבחריה של התנועה, ופעולתם נגד המדינה, חוסים תחת חסינות פרלמנטרית. התנועה האסלאמית לא יכולה הייתה לקוות להישג גדול מזה. זאת, בזכות טיפשותה של מערכת המשפט הישראלית, שלא מבינה את מטרתה של התנועה; ולכן, התירה לה לרוץ לכנסת.

העובדה שמפלגת בל"ד גם היא בכנסת היא הוכחה לצעיר הערבי, שהמדינה צועדת בדרכה אל האבדון. שכן, גם מפלגה זו מצהירה, מעל כל בימה אפשרית, שמטרתה לשנות - כלומר, לבטל - את האופי היהודי ציוני של מדינת ישראל, ובכל זאת התיר לה בג"ץ, כבר בשנת 1996, לרוץ לכנסת, לפעול נגד המדינה, עם חסינות פרלמנטרית, ותוך הענקת שכר לחבריה מקופת המדינה, שאותה הם רוצים לחסל.

[בתמונה: אנו טומנים את ראשנו בחול... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי סנדר ואן דר וול מהולנד. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]

כמה מילים על "תרבות השותפות" ב'פרדיגמת החשיבה המזרחית'

צריך לומר משהו על "תרבות השותפות". "ממשלת השינוי" ניסתה לשכנע אותנו, שקואליציה בהשתתפות מפלגת רע"ם היא שותפות אמיתית עם המגזר הערבי ההופך באמצעותה לשותף רציני ומלא בניהול המדינה. אלה מילים יפות, הנובעות מהאופן שבו הצד היהודי רוצה לראות את פני הדברים.

הבעיה היא שבראיה המזרח תיכונית, המצב שונה לחלוטין. במזרח התיכון, אם יש לך רכוש אתה לא מחפש שותפים. בוודאי לא שותף מקבוצה אחרת, כי רק בקבוצה שלך אתה מאמין לאנשים. כי כשאתה הבעלים היחיד, אז הרכוש שייך לך במלואו, על כל מאת האחוזים שלו. אם אתה מכניס שותף מקבוצה אחרת, אתה מוותר על חלק מהרכוש ועכשיו אינך יכול לומר שהוא רק שלך.

[בתמונה משמאל: בפרדיגמת חשיבה מזרחית, לשותף יש משמעות אחרת מזו המערבית. פה לא לוקחים שותפים זרים; ואם לקחת, הוא הופך לבעל הבית... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

יתרה מכך, אם יש לך מפעל ואינך יכול להפעילו, ותחתיך היה המפעל פושט רגל, אתה מכניס בלית ברירה שותף. אלא שמיום שהשותף הגיע, נכנס לעבודה, הצליח להבריאו והעלה אותו על בסיס רווחי, המפעל שייך בפועל לו. כי אתה לא הצלחת להפעילו. . השותף הצליח להבריאו ולכן המפעל המצליח שייך בעצם לו.

הנמשל ברור: ממשלת ישראל הנוכחית לא יכולה הייתה לקום ולפעול בלי השותף האסלאמיסטי; והוא זה המאפשר לה לפעול ולשרוד. ומכיוון שהממשלה תלויה בו, היא שייכת בעצם לו. וכשצעיר ערבי רואה את הדברים, הוא מבין שהממשלה עובדת אצל מפלגת רע"ם. ההוכחה עבורו היא התקציבים השמנים וחסרי התקדים, שמפלגה זו הצליחה לסחוט מתקציב המדינה. ברור לכל מי שעיניו בראשו, שתקציבים אלו יוזרמו - לפחות בחלקם - לאנשי שלומה של התנועה האסלאמית. אלה הפועלים יומם ולילה נגד מדינת ישראל, נגד ריבונותה ונגד שליטתה בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט.

כך מפרש צעיר ערבי את השותפות האמיתית של מפלגת רע"ם הממשלה. אז למה שלא יתנהג כאדון הארץ כבעלים החדש של המדינה?

[לקובץ המאמרים אודות 'פרדיגמת החשיבה המזרחית', לחצו כאן]

[בתמונה: מנסור עבאס ורע"ם - למי שייכת הממשלה? המקור: פייסבוק]

[בתמונה: מנסור עבאס ורע" - למי שייכת הממשלה? המקור: פייסבוק]

המסקנה הבלתי נמנעת: דמוקרטיה מתאבדת...

[בתמונה: יאללה מתאבדים... ומי יישאר כאן אחרי? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 5187396 לאתר Pixabay]

צעיר ערבי שרואה את זה מסיק את המסקנה היחידה האפשרית, שהמדינה היהודית איבדה את דרכה והיא מידרדרת בתהום, ללא יכולת לעצור... שמדינת ישראל היא דמוקרטיה מתאבדת וכל שנותר לו זה לסייע לה להתאבד, ולדחוף אותה אל האבדון

התקשורת החברתית - ובראשן קבוצות הווטצאפ - מעניקות לצעירים הערביים תודעת יחד, המאחדת אותם זה עם זה: צפוניים עם בני הדרום; בדואים עם פלחים ובני עיר; צעירים בירושלים, ביו"ש, בעזה, בירדן, בלבנון, בסוריה ואיפה לא...

[בתמונה: יאללה מתאבדים... ומי יישאר כאן אחרי? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 5187396 לאתר Pixabay]

תחושת היחד מעניקה עוצמה, והרגשה שאף אחד לא יוכל לעצור אותם, כשהם דוחפים את המדינה אל עברי פי פחת. בלי חשש ובלי מורא. ככלות הכל, המדינה היא דמוקרטיה. לא? ומי יישאר כאן אחרי שהמדינה תתאבד? הם יהפכו לבעלי הבית החדשים של הארץ, ושל כל מה שהיהודים המתאבדים בנו בה. היהודים - הצלבנים החדשים - באו, עשו מה שעשו, והם בדרך להיעלם כישות ציונית. מה שיישאר כאן זו מדינה ערבית עם ציבור יהודי מפוחד, שיעשה את מה שאומרים לו לעשות. מכאן נובעת ההתנהגות האדנותית של הצעירים הערבים, המחצינים את רגשותיהם ומבטאים אותם בביטחון עצמי גדל והולך וכשהם כלל אינם מנסים להסתיר את המצב הנפשי הבוטח, המפעם בהם, וצריך להאמין להם שכך הם מרגישים:

[למאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי, בהקשר זה: 'בני החסות – דימי – של כפר מסריק', לחצו כאן]

המסקנה: צריך להוכיח לכולם שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי לנצח נצחים!

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PanJoyCZ לאתר Pixabay]

מדינת ישראל קמה ע"י העם היהודי, בשביל העם היהודי. נכון. יש פה אזרחים שאינם יהודיים; אבל המדינה שייכת לעם היהודי. הוא הקריב יותר מעשרים אלף מבניו ובנותיו בשביל להקים אותה; והוא חייב לשמור עליה, זהו מאבק יום יומי:

  • מאבק נגד עמותות שהורסות את המדינה מבפנים;
  • נגד מדינות מבחוץ שמקעקעות את המדינה באמצעות כסף שמוזרם לאותן עמותות.
  • על החינוך במדינת ישראל משתלטים גורמים אנטי ציוניים, שמדירים את הציונות מתוך מערכת החינוך.

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PanJoyCZ לאתר Pixabay]

מדינת ישראל עומדת בפני דור של צעירים ערבים שיותר ממשוכנעים, שהמדינה החליטה להתאבד. לכן, אין מנוס מלהוכיח לכולם, שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי. איך עושים את זה?

דבר ראשון, מתאחדים. בוחרים לכנסת אנשים שיישבו זה עם זה ולא יחרימו זה את זה. שיקימו סוף סוף קואליציה מסודרת שמשקפת את מרבית האוכלוסייה היהודית ושתשדר לקרוב ולרחוק, בכל דרך אפשרית, שעם ישראל חזר לארצו והקים את מדינתו, בשביל להישאר בה ולהשאיר אותה יהודית לעולמי עד ולנצח נצחים.

הקלטת הרלוונטית

[לקובץ המאמרים אודות 'פרדיגמת החשיבה המזרחית', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על ביטחון הפנים, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'ריבונות', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'הדרום הפרוע' ב'ייצור ידע', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

6 thoughts on “מרדכי קידר: בעלי הבית החדשים של המדינה

  1. לפני עשור באחת הטיסות בחברת התעופה הירדנית נקלעתי לויכוח פוליטי עם דייל ממזרח ירושלים, שאמר :
    "אנחנו כבר ניצחנו אתכם"
    "הכיצד?, הקשיתי
    השיב: " אנחנו יודעים שלכול הישראלים יש כבר דרכון זר, ומי שעוד אין לו מתנפל על כול הזדמנות להשיג. הבנו שאתם כבר לא נחושים להילחם על האדמה הזו ומחפשים מקלט בחו"ל- זה הניצחון שלנו. מי שאינו מוכן להילחם על האדמה- אין לו זכות עליה!!

  2. צריך להשמיע את קולם של הביטחוניסטים הרבה יותר בציבור.
    הביטחוניסטים צריכים להגיע לכנסת ולא להרפות זו עת פיקוח נפש של עם שלם, מציע לעשות עצרות של הביטחוניסטים בככרות הערים בישראל ולהתריע זה ילך וישפיע יותר ויותר על הציבור ומשם על המערכת כולה.

  3. מה לעשות עם השמאל ובתי המשפט שלא מובן איך הם לא מבינים את כל זה?????
    והציבור שממשיך להצביע להם, איך?????
    לכאורה היה צריך להיות לימין יתרון מוחץ בהצבעה של הציבור וזה לא קורה.
    כשעוזבים את המורשת ומחפשים נהנתנות…
    איך כמה רמטכלים עושים הפוך מכל תנועת הבטחונסטים אלופים בצהל למאות שמזהירים ומזהירים ולא מקשיבים להם???
    ומה לעשות עם בתי המשפט???
    זה ממש הזוי מה שקורה שם, הכל הפוך

  4. כל מילה בסלע,אבל מה לעשות עם השמאל ובתי המשפט שלא מבינים ועוזרים לאויבנו מה לעשות.
    יש את קבוצת הביטחוניסטים שגם מתריעים את כל זה אבל השמאל ממשיך בשלו וגם בתי המשפט.
    נתפלל שיבינו וישתנו הדברים במהרה ואין חנו על מי להשכן אלא על אבינו שבשמיים!!!

  5. כל מילה בסלע ! לא ברור איך התעוורנו לאורך השנים, לקינו בשאננות ולא הפנמנו שברגע שנרפה הם ישתלטו עלינו. חייבים להתעורר מהר, להתעשת ולפעול בנחישות ובעוצמה, בראש מורם ובגאווה ולחזור לשלוט באמת בארץ היחידה שיש לעם היהודי !

    • כל מילה בסלע,אבל מה לעשות עם השמאל ובתי המשפט שלא מבינים ועוזרים לאויבנו מה לעשות.
      יש את קבוצת הביטחוניסטים שגם מתריעים את כל זה אבל השמאל ממשיך בשלו וגם בתי המשפט.
      נתפלל שיבינו וישתנו הדברים במהרה ואין חנו על מי להשכן אלא על אבינו שבשמיים!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *