פנחס יחזקאלי: גביית דמי חסות – פרוטקשן – חתרנות תחת ריבונות המדינה

[בכרזה: תשלום דמי חסות - פרוטקשן... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי bluebudgie לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

גביית דמי חסות או פרוטקשן (Protection), מוגדרת כשיטה לסחיטת כסף, המופעלת לרוב על ידי אנשי פשע מאורגן. בישראל הפכה סוגיית הפרוטקשן של משפחות הפשיעה הערביות לחתרנות נגד המשילות ונגד ריבונות המדינה, כי היא מייצרת ריבון אלטרנטיבי בשטח!

[לאוסף המאמרים על חתרנות ומשמעויותיה, לחצו כאן]  [לאוסף המאמרים על משילות, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'ריבונות', לחצו כאן]  [לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'הדרום הפרוע' ב'ייצור ידע', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על דמי חסות (פרוטקשן) וכופרים בני חסות ('דימי'), לחצו כאן]

עודכן ב- 3 באוגוסט 2022

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

גביית דמי חסות או פרוטקשן (Protection) מוגדרת כשיטה לסחיטת כסף, המופעלת לרוב על ידי אנשי פשע מאורגן (ויקיפדיה: דמי חסות).

משפחות הפשיעה מחלקות ביניהן טריטוריות, על פי תוצאות מאבק העוצמה ביניהן. אחת מתוצאות השליטה ב'טריטוריות' הללו היא התייחסות לעסקים שבתוכן כמקור הכנסה; בין היתר, דרך גביית דמי חסות. ניסיונות חדירה של משפחות פשיעה אחרות לטריטוריה, תביא למלחמות ביניהן, עד להכרעה.

לרוב מתחילה הסחיטה בפנייה ידידותית אל בעל העסק והצעה לספק לו שירותי הגנה מפני ונדליזם. אם בעל העסק מסרב או טוען שאין לו צורך בשירותים כאלה, נוקטים הפושעים בשיטות איום והפחדה, בדרך של ונדליזם או דרכי אלימות שונות (כגון הצתה או שוד) כדי להפחיד את בעל העסק, וכדי שישלם תשלום קבוע לפושעים, כדי שמעשי ההרס לא יחזרו (ויקיפדיה: דמי חסות).

מוכרת תופעת ה'הלבנה' של הפרוטקשן דרך פתיחת חברות שמירה פיקטיביות, ואף מתן חשבוניות על התשלום ודיווח למס הכנסה ולמע"מ, ככל עסק אחר.

הפרוטקשן של משפחות הפשע הערביות - סכנה מוחשית לביטחון הלאומי

בישראל הפכה סוגיית הפרוטקשן של משפחות הפשיעה הערביות לחתרנות נגד המשילות ונגד ריבונות המדינה, כי היא מייצרת ריבון אלטרנטיבי בשטח! דחיקת רגלי משפחות הפשע היהודיות על ידי המשטרה, הביאה לגלישה של הפרוטקשן הערבי גם למרכז הארץ. ההערכה היא, ש- 82% מעבירות הסחיטה באיומים בצפון הארץ נעשו בידי משפחות פשע ערביות!

השליטה של משפחות שליטה ערביות באדמות המדינה, בשטחים הפתוחים, מחייבת גם מוסדות ממשלתיים לשלם דמי חסות, תוך הלבנתם כתשלום לחברות שמירה, כאמור, תמורת חשבוניות. יפעת ארליך מצטטת ב'ישראל היום' קבלן מהצפון (ראו הכתבה למטה): "בכל חודש אני משלם 15 אלף שקל, וכמובן שאני מקבל חשבונית מסודרת. מי שרוצה שקט צריך לשלם. זה כך מהחרמון ועד נתניה, והם כל הזמן מתקדמים למרכז. שום דבר לא עוצר אותם".

[למאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: 'חתרנות – לגרור מדינה יריבה לכאוס…', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על משילות, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'ריבונות', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'ביטחון לאומי', לחצו כאן]

[לכתבה של יפעת ארליך ב'ישראל היום', לחצו כאן]

[התמונה: אוטובוסים שרופים בצפת, בשבת, ה- 11 ביוני 2022. האם מישהו יתעורר בזמן? התמונה: דוברות כיבוי והצלה. שם הצלם אינו מוזכר. הכרזה: ייצור ידע]

[התמונה: אוטובוסים שרופים בצפת, בשבת, ה- 11 ביוני 2022. האם מישהו יתעורר בזמן? התמונה: דוברות כיבוי והצלה. שם הצלם אינו מוזכר. הכרזה: ייצור ידע. עוגן ברשת]

ואנחנו מכילים ומלבינים טרור...

אבל הממשלה - והמשטרה איתה - מנסים להקהות את חומרת הבעיה בעיני הציבור, בדרך של הלבנת העבירות הללו והתייחסות אליהן כעבירות פליליות גרידא; ולא כעבירות על ביטחון המדינה, שנחקרות ע"י שירות הביטחון הכללי, ושהעונש עליהן הוא כעשרים שנות מאסר.

[להרחבה על הלבנת טרור, לחצו כאן]

[בכרזה: מלבינים טרור... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי blickpixel לאתר Pixabay הכרזה: ייצור ידע]

[בכרזה: מלבינים טרור... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי blickpixel לאתר Pixabay הכרזה: ייצור ידע]

פרדוקס דמי החסות

סירוב המדינה להגדיר פגיעה בתשתיות כעבירות על ביטחון המדינה, יצר פרדוקס, שגורם לצמיחת התופעה: שבעתות שגרה, שליטת משפחות הפשע הערביות בשטחים הפתוחים, הופכת את הפרוטקשן לדרך האפקטיבית ביותר להגן על התשתיות לאומיות מסילות ברזל, קווי חשמל וצינורות מים! הבעיה היא שבעת חירום, כל הסיפור משתנה; כי משפחות פשע נוהגות להפוך מחבורת פושעים ל'לוחמי חירות', שיעדיהן האפקטיביים ביותר הם התשתיות הלאומיות.

[להרחבת המושג, 'פרדוקס', לחצו כאן]

אילנה קוריאל ב- YNET: דיון בכנסת חשף: הפגיעה בתשתיות בנגב עלולה להגיע למאות מיליוני שקלים נציגי חברת החשמל, מקורות, שירותי הכבאות ואחרים הציגו בוועידת ביטחון הפנים תמונת מצב מדאיגה, שלפיה הפגיעה בתשתיות בנגב עולה לאזרחי ישראל הון תועפות, מסכנת את חייהם של אנשי ההצלה ופוגעת בעבודתם השוטפת. בארגונים מסרבים לשלם פרוטקשן, ודורשים מהמדינה לספק פתרון ברמה הלאומית

[לכתבה של אילנה קוריאל ב- YNET, לחצו כאן]

מסילות ברזל

באפריל 2022, נחסמה תנועת הרכבות לב"ש, בדרך של גניבת כבלי תקשורת באזור להבים. האם מישהו שכח לשלם פרוטקשן? ואם לא, האם חבלות חוזרות ונשנות כאלה, לא יובילו לתשלום פרוטקשן? אבטחת המסילה לאורכה מחייבת שמירה הדוקה, והשמירה האפקטיבית ביותר היא התשלום לאלה השולטים בפועל על הקרקע (משמע, על קרקעות המדינה...).

אל, כל זה נכון לימי שלום בלבד. בעת מלחמה, וגם אם יש כאלה שיקבלו כסף לשמור על כבלי התקשורת, הם יכולים להפוך את עורם בעת מלחמה ולשתק בדרך זו את תנועת הרכבות.

[לכתבה של ניצן שפירא ב- N-12, לחצו כאן]

שכחו לשלם פרוטקשן או שזו חזרה כללית? הנה, החבר'ה גנבו את כבלי התקשורת; ורכבת בקו באר שבע ת"א זה עניין של שעתיים ורבע נסיעה... ואנחנו שואלים: תנועת הרכבות לב"ש נחסמה כי לא שילמו פרוטקשן, או שזו חזרה כללית להתפרצות האלימה הבאה? ואיך נכון להגדיר את המעשה הזה: סתם גניבה, או חתרנות? המאמר הרלוונטי: רועי שפירא (2022), בגלל נזק למערכת התקשורת: שיבושים בתנועת הרכבות באזור באר שבע, 19/4/22, אתר N-12.

[לכתבה של ניצן שפירא ב- N-12, לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

קווי המתח של חברת חשמל

ב- 23 באפריל 2022, ירו חמושים ממשפחת פשיעה בדואית לעבר שנאי של חברת חשמל ברהט, מה שהוביל להפסקת חשמל נרחבת בעיר, ובאזור משמר הנגב. אז הפעם, נועדה ההשבתה לשבש את מהלכיה של משפחה יריבה בעת התקפה עליה. אבל שוב, אבטחת קווי המתח לאורכם מחייבת שמירה הדוקה, והשמירה האפקטיבית ביותר היא התשלום לאלה השולטים בפועל על הקרקע (משמע, על קרקעות המדינה...).

בכרזה: אז שיתקו את החשמל כי לא שילמו פרוטקשן, או שזו חזרה כללית להתפרצות האלימה הבאה? ואיך נכון להגדיר זאת: וונדליזם, גרימת נזק או חתרנות? בכתבה בערוץ 7: חמושים פתחו באש לעבר שנאי של חברת חשמל ברהט. חמושים פתחו באש לעבר שנאי של חברת חשמל ברהט, מה שהוביל להפסקת חשמל נרחבת בעיר ובאזור משמר הנגב. אין נפגעים באירוע, אספקת החשמל הושבה למשמר הנגב ובאופן חלקי לרהט, כך דווח בכאן חדשות.

[לכתבה בערוץ 7, לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף המאמרים על חתרנות ומשמעויותיה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על משילות, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'ריבונות', לחצו כאן]  [לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'הדרום הפרוע' ב'ייצור ידע', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על דמי חסות (פרוטקשן) וכופרים בני חסות ('דימי'), לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *