יחסי רוסיה – אוקראינה באתר ייצור ידע

תקציר: מאז קיבלה אוקראינה את עצמאותה, ב- 1991, הלכו יחסיה עם רוסיה והידרדרו בהדרגה. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יחסי רוסיה אוקראינה והשלכותיהם, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: רוסיה דורסת ברגל גסה את מחוז קרים, לשעבר באוקראינה... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Democracy Chronicles לאתר flickr]
[בתמונה: רוסיה דורסת ברגל גסה את מחוז קרים, לשעבר באוקראינה... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Democracy Chronicles לאתר flickr]

עודכן ב- 21 בפברואר 2023

מאז קיבלה אוקראינה את עצמאותה, ב- 1991, הלכו יחסיה עם רוסיה והידרדרו בהדרגה. האוקראינים רואים במערב ובנאט"ו את חבל ההצלה שלהם מחיבוק החנק של הדוב הרוסי; והרוסים - למודי הפלישות לארצם - רואים באוקראינה מדינת חיץ בינם לבין כל פולש מדרום, שחייבת להיות משהו שבין מדינת חסות למדינה ניטראלית...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יחסי רוסיה אוקראינה והשלכותיהם, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

גרשון הכהן ואמיר אביבי

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים. תת אלוף במיל' אמיר אביבי הוא מייסד ומנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, מאז 2020. שירת כסגן מבקר מערכת הביטחון, מפקד בית הספר להנדסה צבאית, מפקד חטיבת שגיא וראש לשכת הרמטכ"ל משה יעלון.

.

.

.

.

גרשון הכהן ויותם הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים. יותם הכהן הוא מנהל של חברת הייעוץ דואלוג ויועץ בכיר במערכת הביטחון ובמגזר הציבורי, עוסק בתחומים של חשיבה מערכתית ואסטרטגית, בפיתוח מתודולוגיות למידה מתקדמות; ובעיצוב סביבות טכנולוגיות תומכות שיתוף ולמידה. יותם שימש בעבר כראש צוות תפיסת הביטחון הלאומית במכון ראות.

.

.

.

.

עדו הכט

סא"ל במיל' ד"ר עדו הכט הוא חוקר מלחמות, המלמד במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "ההבקעה המערכתית בחשיבה הצבאית הגרמנית, 1945-1870".

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

עמוס ידלין

[מקור תמונתו של האלוף במיל' עמוס ידלין: פייסבוק]

[מקור תמונתו של האלוף במיל' עמוס ידלין משמאל: פייסבוק]

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

אירית כהן נר גאון

אירית כהן נר-גאון בעלת תואר שלישי בחינוך. עבדה בתפקידי הדרכה במשרד החינוך ובמכללות להכשרת מורים. כיום שותפה בהובלת תהליכי מחקר ויישום לקידום שיח דיאלוגי באוניברסיטה העברית.

.

.

.

.

.

קובי לוסטיג

קובי לוסטיג הוא דוקטורנט בתחום מדע המדינה באוניברסיטת חיפה. בעבר היה עובד משרד הביטחון בארץ ובחו"ל. כיום, עצמאי בתחום הייעוץ ביטחוני ואבטחת המידע.

.

.

.

.

.

.

בוקי נאה

ברוך (בּוּקִי) נאה (חוץ מהיותו המדריך הנערץ שלי בצופים) הוא אחד מכתבי הפלילים המיתולוגיים של ישראל, שמנהל משך שנים יחסי אהבה שנאה עם משטרת ישראל.

.

.

.

.

.

אמנון פורטוגלי

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה. מקור התמונה: פייסבוק

.

.

.

.

פיל בחנות חרסינה

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

.

חיים קורן

ד"ר חיים קורן הוא מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה. שימש כשגריר ישראל הראשון לדרום סודאן; כשגריר לשעבר במצרים; והדריך במכללה לביטחון לאומי של צה"ל מטעם משרד החוץ.

.

.

.

.

איילת קציר

איילת קציר כותבת שִׁירָה בְּעַיִן נָשִׁית; ומחברת הספר: "דברים שהגדתי. שירי מסע בעין נשית"

.

.

.

.

.

ההערכות שלפני המלחמה

[בסרטון: מה רוצה פוטין? מה הערכנו לפני המלחמה...]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

4 thoughts on “יחסי רוסיה – אוקראינה באתר ייצור ידע

  1. Pingback: גרשון הכהן: מה חדש בתכנית המלחמה של קאסם סולמני? | ייצור ידע

  2. Pingback: פנחס יחזקאלי: למה האמריקנים מתייחסים אלינו בבוז, ולאיראנים בכבוד? | ייצור ידע

  3. Pingback: פנחס יחזקאלי: למה האמריקנים מתייחסים אלינו בבוז, ולאיראנים בכבוד? | ייצור ידע

  4. לא מסכים כלל למוסג פוטין כבר ניצח זה עבר מהעולם נקודה .אם הכן רוסיה תיפלוש היה מחיר מחריד לכלכלה הרוסית .וחבל להגיע למצב זה.אין ספק שצבאות ביכלל חשוב להשקיע ביחידות כמו שציינתה אבל יש גבול כלכלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *