תופעת שלטון האימהות והשלכותיה באתר 'ייצור ידע'

תקציר: תופעת חוסר היכולת לספוג אבדות - שמשתקת יכולות של צבאות ויוצרת תופעות של צבאות שכירים כמו 'קבוצת וגנר' - איננה חדשה ויש לה שם: 'שלטון האמהות'. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שנכתבו באתר זה אודות התופעה והשלכותיה, על פי הכותבים (לפי סדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: שלטון האימהות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 445693 לאתר Pixabay]
[בתמונה: שלטון האימהות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 445693 לאתר Pixabay]

עודכן ב- 1 ביולי 2023

תופעת חוסר היכולת לספוג אבדות - שמשתקת יכולות של צבאות ויוצרת תופעות של צבאות שכירים כמו 'קבוצת וגנר' - איננה חדשה ויש לה שם: 'שלטון האמהות' (באיטלקית, שם התופעה רווחת במיוחד היא קרויה: Mammismo) משמעו, שקרובי משפחה - גם כאלה המקבלים את החלטתם של ילדיהם להצטרף לכוחות המזוינים של מדינה - מגיבים לעתים קרובות בתדהמה ובזעם, כאשר ה'ילדים' נשלחים למקומות לחימה, שבהם הם עלולים להיהרג, במקום לראות בכך סיכון מקצועי (לוטוואק, 2002, עמ' 101-100).

זוהי גישה, שאינה מוגבלת לקרובי משפחה ולידידים של חיילים בשירות פעיל, היא משותפת לחברה כולה, אופיינית לתקופה הבתר-תעשייתית; ויש לה השפעה פוליטית מרובה, המטילה מגבלות חמורות על השימוש בכוח (לוטוואק, 2002, עמ' 101-100).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שנכתבו באתר זה אודות התופעה והשלכותיה, על פי הכותבים (לפי סדר הא"ב). קריאה נעימה!

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

יצחק בריק

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *