פיל בחנות חרסינה: ישראל vs רוסיה – עילה למלחמה?

[בתמונה: זה הרוסים, טמבל! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי aitoff לאתר Pixabay]

אם תשמעו בקרוב, שמשלחת כזו או אחרת של קצינים ישראלים, נשלחה ל'סיבוב נישוק ישבנים' במוסקבה; או שהרוסים הגיעו לפה, בשביל שינשקו להם מקומית את הישבן, אתם כבר תדעו למה.

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

זהו מאמר שלישי מתוך שלושה על ההפרעות - שמייצרים הרוסים, במתכוון - לספקטרום התדרים האזרחי בנתב"ג, בניגוד לאמנות בינלאומיות... המאמרים האחרים: 

*  *  *

שימו לב לעיבוי המערך הרוסי בבלארוס. למה פוטין מזיז כוחות גם שם?

בכמה שבועות האחרונים יש קצת הפרעות לספקטרום ה -RF במדינת ישראל. מקור ההפרעות האלה הוא מערכת הלוחמה האלקטרונית הרוסית (קרושקה), שממוקמת לה אי שם פה בסביבה.

שידורי המערכת התחילו, ביולי 2019 בזמן כהונת ממשלתו של בנימין נתניהו; ואם תחפשו את כותרות העיתונים מאותה תקופה, תגלו כל מיני כותרות לא לעניין.

ממשלת נתניהו ניסתה להתעלם מהעניין; אבל זה לא כ"כ הלך לה; כיוון שהלחץ מגורמי התעופה האזרחית - להם מפריעה המערכת הרבה יותר מלתעופה הצבאית - אילץ את הממשלה להתייחס לזה בסוף; ולפנות לרוסים, שבתורם נפנפו אותה והמשיכו בשלהם.

אחרי לחץ חיצוני של ארגונים כמו IATA ואחרי שממשלתו של נתניהו הגיעה להסכמים כאלה ואחרים עם הרוסים; והתרפסה מעט, ההפרעות פחתו; למרות שעד היום בין עכו לאנטליה, יש הפרעה תדירה למערכות GPS; רק כיוון שזה אזור, שנוסעים בו פחות, הציבור הכללי חשוף לזה קצת פחות.

להרחבה בסוגיית ההפרעות הרוסיות לנתב"ג: [אלעד רזניק: ג׳י פי אס או לא ג׳י פי אס..., לחצו כאן] [אלעד רזניק: הרוסים, ה- GPS והתוכי…, לחצו כאן]

ערוץ 7: רוסיה גורמת לשיבושי GPS בנתב"ג מערכות ההגנה שמפעיל צבא רוסיה בסוריה משבשות את הגלים האלקטרו-מגנטיים באזור ויוצרות הפרעה למטוסים ישראלים.

[לכתבה המלאה בערוץ 7, לחצו כאן]

ומה הקשר למשבר באוקראינה?

במסגרת המהומה באוקראינה, האמריקאים משתמשים בנכסים שונים, שיש להם על פני הגלובוס. חלק מהם כמו כטב"מ הגלובל הוק ממוקמים בבסיסים האמריקאים במפרץ. הנה מימין, מימין הלוגו שקיבל הגלובל הוק ב FR24 עובר מעל ישראל בדרכו למפרץ:

האמריקאים צרכים להעביר את הכלים שלהם לאוקראינה; ויש להם, תאורטית, שתי אופציות לעשות את זה:

  • האחד: בנתיב ישיר שעובר מעל איראן / עיראק, היישר לים השחור;
  • והשני: בנתיב שעובר מהמפרציות -- > ערב הסעודית -- > ירדן -- ישראל; ומשם, מעל השטח האווירי הבין לאומי, עד לים השחור.

במסלול הראשון עקב התנגדות המדינות, הם לא יכולים להשתמש; ובמסלול השני הם השתמשו כ"כ הרבה פעמים, עד שהאתרים השונים לסימון ולמעקב אחרי תעבורה אווירית, ייצרו סימון מיוחד לכטב"מ. התעבורה הזאת התנהלה די בשקט, במשך תקופה, עד שהרוסים שמו לזה לב; וקצת אחרי שהם שמו לזה לב הם הגדילו את הזרם בסניף המרכזי, במטרה לשבש את ספקטרום ה RF במדינת ישראל ולפגוע בפעילות האזרחית במטרה להשיג קצת הישגים מממשלת בנט.

אז אם תשמעו בקרוב, שמשלחת כזו או אחרת של קצינים ישראלים, נשלחה ל'סיבוב נישוק ישבנים' במוסקבה; או שהרוסים הגיעו לפה, בשביל שינשקו להם מקומית את הישבן, אתם כבר תדעו למה.

במסגרת המהומה באוקראינה, האמריקאים משתמשים בנכסים שונים, שיש להם על פני הגלובוס. חלק מהם כמו כטב"מ הגלובל הוק ממוקמים בבסיסים האמריקאים במפרץ. האמריקאים צרכים להעביר את הכלים שלהם לאוקראינה; ויש להם, תאורטית, שתי אופציות לעשות את זה: האחד: בנתיב ישיר שעובר מעל איראן / עיראק, היישר לים השחור; והשני: בנתיב שעובר מהמפרציות -- > ערב הסעודית -- > ירדן -- ישראל; ומשם, מעל השטח האווירי הבין לאומי, עד לים השחור. [במפה - שתי אופציות: מימין הנתיב האפשרי הקצר יותר; ומשמאל: הנתיב בפועל הארוך יותר. המפה: פיל בחנות חרסינה]

[במפה - שתי אופציות: מימין הנתיב האפשרי הקצר יותר; ומשמאל: הנתיב בפועל הארוך יותר. המפה: פיל בחנות חרסינה]

במצבים נורמאליים זה יכול להוות עילה למלחמה!

הפרעה לספקטרום האזרחי במדינה אחרת אסורה על פי האמנות הבינלאומיות ויכולה להוות עילה למלחמה; אבל - למרות שאני מכיר כמה טייסים, שהיו מתים להביא לפוטין משלוח מנות למשרד דרך החלון - לא נראה לי שזה הכיוון.

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו; ולפני זה אני חושב שצריך להחזיר את הדוב למערה. איליושין 20 שנופל באמצע הלילה זאת התחלה נהדרת, רק שמאז עברו 1233 יום, ומדינת ישראל לא השכילה להבין שפוטין זה לא אח.

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *