פיל בחנות חרסינה: גז ודיפלומטיה רוסית

[בתמונה: ראש הממשלה הבריטי ג'ונסון והנשיא האוקראיני זלנסקי בקייב. התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: ראש הממשלה הבריטי ג'ונסון והנשיא האוקראיני זלנסקי בקייב. התמונה היא צילום מסך]

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

התגובה הרוסית לעשיית השרירים האירופית הגיעה ביום רביעי בבוקר: כשעה לאחר שחודשה זרימת הגז ממזרח למערב בצינור, הופחתה הזרימה בו לאפס ככה שלא הגרמנים מקבלים גז ולא הפולנים מקבלים גז... לבריטים דאגו הרוסים להזכיר שהם קיימים, קצת אחרת...

.

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

הרוסים מספקים אנרגיה לאירופאים דרך מגוון צינורות אחד מהם הוא ה -יאמל - Yamal. הצינור הזה שעובר בבלארוס מספק אנרגיה בעיקר לפולין וגרמניה (ולבאלרוס עצמה) והגז בגדול זורם ממזרח למערב.

בדצמבר 2021, במטרה להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות הגרמנים, שיאשרו את צינור הגז, ה- Nord Stream 2 (ראו למטה), הרוסים הפכו את הזרם בצינור והגז זרם מגרמניה לפולין, מה שייצר מחסור בגרמניה והעלה את מחירי הגז באירופה.

ב- 1 בפברואר 2022, חברת גז פרום הרוסית הודיעה על חידוש הזרימה הרגילה בצינור, בהיקף מלא, וכולם באירופה ובארה"ב (וגם כמה ישראלים...) התרגשו מהמחווה הרוסית, שסימנה לדעתם די-אסקלציה של העימות המתהווה במזרח אירופה.

רק שבאותו יום, נערכה בקייב פסגה משולשת בין ג'ונסון הבריטי (ראו תמונה בראש המאמר), מרוויצקי הפולני ושמייגל המקומי ובה הודיעו פולין ובריטניה על כך שהם יעמדו לימין אוקראינה ויקימו ברית חדשה שמטרתה להתמודד עם האיום הרוסי.

התגובה הרוסית לעשיית השרירים הזאת הגיעה ביום רביעי בבוקר: כשעה לאחר שחודשה זרימת הגז ממזרח למערב בצינור, הופחתה הזרימה בו לאפס ככה שלא הגרמנים מקבלים גז ולא הפולנים מקבלים גז.

[בתמונה: צינור הגז, ה- Nord Stream 2. המקור: חברת הגז הרוסית GAZPROM]

[בתמונה: צינור הגז, ה- Nord Stream 2. המקור: חברת הגז הרוסית GAZPROM]

לבריטים דאגו הרוסים להזכיר שהם קיימים, קצת אחרת...

ארבעה מפציצי TU-95 התקרבו ל- ADIZ הבריטי מה שחייב את חיל האוויר המלכותי להזניק מספר מטוסי טייפון ושתי מכליות מעופפות ליירוט שלהם.

קצת מצחיק, בהתחשב בזה שהבריטים רק במרץ האחרון החליטו להקטין את גודל הצבא שלהם מה שיביא אותו לסד"כ הקטן ביותר מאז 1917. הכותרת שנתנו הבריטים לתהליך הייתה "מעידן המוביליות לעידן מהפכת המידע" מעניין אם הם שינו את דעתם לנוכח מה שקורה באירופה...

מעריב: פוטין עונה לג'ונסון? מפציצים רוסיים זוהו בתוך שטח אווירי באחריות בריטניה מטוסי טייפון של חיל האוויר המלכותי הוקפצו בעקבות זיהוי מפציצים רוסיים בתוך שטח אווירי באחריות בריטניה. האירוע מתרחש פחות מיממה לאחר שג'ונסון הודיע שפלישה לאוקראינה תהיה "אסון לרוסיה"

[לכתבה המלאה ב'מעריב', לחצו כאן]

והלקח??

יש כאן גם לקח למקבלי ההחלטות הישראלים, ובעיקר לרמטכ"ל הוגה תר"ש תנופה שמקדם טכנולוגיה ע"ח כוח אדם. מעניין אם מישהו מסתכל...

ומי שחושב שיש די-אסקלציה באירופה? חי על מאדים.

האלוף גרשון הכהן: מעצמה נמדדת ביכולתה לחולל אי יציבות במערכת הבין לאומית!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Zaimful לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *