אלי בר און: איראן היא המנצחת הגדולה של מלחמת רוסיה-אוקראינה

[בתמונה: המערב משתוקק לנפט האיראני ואנחנו והגוש הסוני נשלם את המחיר... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jplenio לאתר Pixabay]

עשרות המיליארדים של כספי הנפט, יזרמו לאיראן איראן כל שנה. הם יחזקו את המשטר, ישפרו קצת את רמת החיים; ובעיקר, יאפשרו להם לשוב ולתמוך בחיזבאללה ובחמאס, ולהצטייד בעוד אלפי טילים מדויקים ומל"טים מתאבדים, שחלקם יסופקו לארגוני הטרור שלהם בלבנון, בסוריה, בעיראק ובתימן.

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועיםאלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

במשק האנרגיה העולמי - כמו בחיים בכלל - אין ארוחות חינם. מי שרוצה להגביל רכישת נפט וגז רוסי צריך להגביר רכישה ממקורות אחרים; והגדול מכולם מאלה שזמינים - ואינם מנוצלים דיים בגלל הסנקציות - הוא הנפט האיראני, שישתחרר לשוק אחרי ההסכם שחייב עתה להיחתם, מבחינת מדינות המערב.

עולם צמא לאנרגיה הולך להסתער על מאגרי האיראנים ולהעשיר את קופתם במחירי שיא, מה שהופך את ישראל והגוש הסוני, אחרי אוקראינה למפסידים הגדולים של המלחמה, אחרי אוקראינה.

עשרות המיליארדים של כספי הנפט, יזרמו לאיראן כל שנה, יחזקו את המשטר, ישפרו קצת את רמת החיים; ובעיקר, יאפשרו להם לשוב ולתמוך בחיזבאללה ובחמאס, ולהצטייד בעוד אלפי טילים מדויקים ומל"טים מתאבדים, שחלקם יסופקו לארגוני הטרור שלהם בלבנון, בסוריה, בעיראק ובתימן.

האתגר הגדול היום הוא למצוא, בכל מחיר, את המענה הנכון לסכנה הזו.

[להרחבת המושג: 'אין ארוחות חינם', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *