פיל בחנות חרסינה: אנחנו לא מהאו"ם, אבל אולי כדאי שנהייה?

בכרהז:

[בכרזה: מה למוסר ולאינטרסים בינלאומיים? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי janeb13 לאתר Pixabay]

מה פשר הצורך הישראלי ליישר שורות עם המערב בגינוי רוסיה? הרוסים הם המוציאים והמביאים היום במזרח התיכון, ובחיים אין ארוחות חינם. התגובה הרוסית הראשונה כבר קבעה שההתיישבות הישראלית ברמת הגולן איננה חוקית...

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן] [לאוסף מאמרים על 'הפער שבין המוסר לחיים עצמם', לחצו כאן]

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

הממשלה הישראלית - אמריקאית, היושבת בירושלים, החליטה שדעתה בנושא האוקראיני מעניינית מישהו; והוציאה הודעה, מעורפלת משהו, על זכותה של אוקראינה על שטחיה.

האם לא למדנו על בשרנו על הקשר המפוקפק שבים אינטרסים לאומיים ומוסר? אני רק רוצה להזכיר למר בנט, למר גנץ ולאדון חולתא, את החלטה 2334...

ההחלטה הזו אושרה במועצת הביטחון של האומות המאוחדות ב-23 בדצמבר 2016, קבעה שההתנחלויות הישראליות בשטחים, שנכבשו בשנת 1967 בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, המכונים על ידי מועצת הביטחון בשם "השטחים הפלסטיניים הכבושים", אינן חוקיות. בהחלטה תמכו 14 מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון, תוך הימנעות של ארצות הברית, אשר נמנעה מלממש את זכות הווטו שלה במועצת הביטחון.

פעם, לא מזמן, המשך הפעילות סביב החלטה 2334 נמנע בגלל פעילות רוסית. שר החוץ הרוסי, לברוב, הרים טלפון למי שהרים, איים בווטו, והרעיון נגנז...

יש למדינת ישראל גבול משותף עם רוסיה לא מעט אינטרסים כולל איזה מערכת משבשת GPS כאן בסביבה. האמריקאים יוצאים מהמזרח התיכון ופוטין הופך, לאט לאט, למוציא ולמביא מבירות האזור.

ואין ארוחות חינם! אזהרה רוסית ראשונה להדיר רגלנו מהסכסוך, קיבלנו ממשלחת רוסיה לאו"ם, שפרסמה ב- 23 בפברואר 2022 גינוי לתוכניות הבנייה של ישראל בגולן. בהודעה הרוסית נכתב כי "אנו מודאגים מהתוכניות המוכרזות של תל אביב להרחבת פעילות ההתנחלויות ברמת הגולן, הסותרת את הוראות אמנת ג'נבה משנת 1949. רוסיה לא מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן שהם חלק מסוריה".

[להרחבת המושג: 'אין ארוחות חינם', לחצו כאן] [לאוסף מאמרים על 'הפער שבין המוסר לחיים עצמם', לחצו כאן]

אריאל כהנא ב'ישראל היום': התגובה הרוסית לישראל: "לא מכירים בריבונות ישראל על רמת הגולן" לאחר שישראל הביעה עמדה וצידדה באוקראינה, משלחת רוסיה לאו"ם פרסמה גינוי לבנייה של ישראל בגולן: "מודאגים מהתוכניות המוכרזות להרחבת פעילות ההתנחלויות"

[לכתבה המלאה של אריאל כהנא ב'ישראל היום', לחצו כאן]

כדאי לשמור על עצמאות...

הכוח בעולם עובר מדרום האוקיאנוס האטלנטי לצפונו; ומצפון האטלנטי לצפון אוקיאנוס השקט; וכדאי לה למדינת ישראל לשמור על עצמאות מסוימת סביב כל ההתפתחויות הללו, שתקבלנה אנרגיה ותואצנה, לאחר שפוטין יסיים באוקראינה. זאת לא המסיבה שלי לא הזמינו אותי ואני ממילא לא יודע לרקוד... ישראל יכולה גם להימנע באו"ם. ממילא, מצביעים שם נגדנו, רוב הזמן, בחוסר ענייניות מוחלט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *