גרשון הכהן: הצד האחר של המטבע במשבר אוקראינה

[בתמונה: הפלישה לאוקראינה... המקורPhoto by Crypto Crow from Pexels. הכרזה: ייצור ידע]

[בתמונה: הפלישה לאוקראינה... המקורPhoto by Crypto Crow from Pexels. הכרזה: ייצור ידע]

מה אחריותם של הנשיאים, זלנסקי וביידן למה שמתחולל באוקראינה? ביידן מתגאה שהוא ידע הכל וגם העביר לזלנסקי. שניהם ידעו. מה הם עשו עם זה? למה לא לקחו את הנשיא הרוסי פוטין ברצינות? האם אין לו תביעות שראוי לקחת אותן ברצינות? שניהם יכולים היו בקלות למנוע את המלחמה, בהקפדה לא לייצר איום צבאי מתהדק על רוסיה, כפי שתופסים זאת רוסים רבים.

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

*  *  *

מלחמת אוקראינה רוסיה רק פרצה, ודעת הקהל בכל העולם החופשי התאחדה מאחורי אוקראינה, לכאורה, "בצד הנכון של ההיסטוריה". רק שעצם המחשבה שיש להיסטוריה צד נכון ראויה למאמר נפרד...

'העולם החופשי' רואה מאבק של אוקראינה ברוסיה על רצונה להצטרף אליו ודעתו היא אחת בשחור לבן: יש תוקפן ויש קרבן; ולגב התוקפן, הכל מותר. אפילו להפכו להיטלר שני (ראו את המותג "פוטלר" שהודבק לפוטין בחיבור השמות, פוטין והיטלר...

[ראו בהקשר זה את מאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: 'מה בין ולדימיר פוטין לאדולף היטלר?']

[לכתבה המלאה בסקיי ניוז, לחצו כאן]

מה אחריותם של זלנסקי וביידן למה שמתרחש באוקראינה?

אנו צריכים לדעת יותר מכל עם אחר כי גם אצלנו אין שחור ולבן; ותוקפנים - וגם קורבנות - יש בשני הצדדים.

וצריך לשאול: מה אחריותו של הנשיא האוקראיני זלנסקי - וגם של הנשיא ביידן - למה שמתחולל באוקראינה? ביידן מתגאה שהוא ידע הכל וגם העביר לזלנסקי. שניהם ידעו. מה הם עשו עם זה? למה לא לקחו את הנשיא הרוסי פוטין ברצינות? האם אין לו תביעות שראוי לקחת אותן ברצינות? שניהם יכולים היו בקלות למנוע את המלחמה, בהקפדה לא לייצר איום צבאי מתהדק על רוסיה, כפי שתופסים זאת רוסים רבים.

משך שנים המערב והאוקראינים שנגררו אחריהם לא לקחו את פוטין ברצינות. כי אם הרוסים היו עושים בדרום אמריקה, במקסיקו ובאמריקה הלטינית את מה שעושים האמריקנים במזרח אירופה, בהחדרת התרבות הדמוקרטית, האיחוד האירופי ונאט"ו, עד גאורגיה, היינו כבר מזמן על סף מלחמה בין המעצמות. שהרי אמריקה קבעה כבר במאה ה- 19 בדוקטרינת מונרו כי כל התערבות של מעצמה זרה ביבשת אמריקה היא מבחינתה עילת מלחמה, וכך בדוק היה במשבר קובה ב- 1960.

אז לאמריקנים מותר כי הם מביאים את הבשורה הבלעדית של הדמוקרטיה? האם לאנושות יש באמת רק דרך אחת וכל מי שסוטה ממנה צריך להיצבע בשחור? הרי ראינו שיש חלקים בעולם שאינם בדיוק מתלהבים ממנה...

בכרזה: זלנסקי וביידן לא אשמים במלחמה באוקראינה? [תמונותיהם של הנשיאים זלנסקי וביידן הם צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[תמונותיהם של הנשיאים זלנסקי וביידן הם צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

קייב היא ארץ לידתה של רוסיה ואת אודסה בנו הרוסים. איזו זכות יש לנו לבטל בהינף יד את כל אלה? איך אנחנו מרגישים כשאחרים מבטלים היבטים היסטוריים כאלה לגבינו? עבור פוטין, קייב ואודסה הם כמו עבורנו בית לחם וחברון.

ונאמר שהדמוקרטיה היא הגן עדן האולטימטיבי לכולם. על גן עדן לא צריך להגן מדורשי רעה, מבפנים ומבחוץ? מדוע פלש פוטין לאוקראינה? כי בגן העדן האירופאי אין יותר צבא. הם פרקו את הצבאות והתמכרו לגז הרוסי; ויצרו חולשה ותלות כזו ברוסיה, שהזמין אגרסיביות רוסית, מתוך אמונה נאיבית, ומנותקת מהמציאות, באשליה של שלום עולמי. שמנוגד לאופי החיים ולאופיין של מערכות מורכבות, שבנויות על מאבקים בין מרכיביהם השונים, כדרך להתעדכן כל העת עם מציאות דינאמית ומשתנה.

[לאוסף המאמרים על שלום עולמי וסתם שלום, לחצו כאן] [להרחבת המושג, 'מערכת מורכבת', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'דינאמיות', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *