מקצועיות ומקצוענות באתר ייצור ידע

תקציר: 'מקצועיות' מוגדרת כרמת השליטה שלנו בידע המקצועי; ו'מקצוענות' מבטאת את התרבות המקצועית שלנו. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מקצועיות מקצוענות, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: מה בין מקצועיות למקצוענות? הכרזה: 'ייצור ידע']
[בתמונה: מה בין מקצועיות למקצוענות? הכרזה: 'ייצור ידע']

עודכן ב- 30 במרץ 2023

מקצועיות מוגדרת כרמת השליטה שלנו בידע המקצועי; ומקצוענות מבטאת את התרבות המקצועית שלנו. ביחד, שני המושגים הללו מבטאים פרופסיה (Professionalism).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מקצועיות ומקצוענות, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

תיאוריה

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פרקטיקה

אנונימוס

מאיר גלבוע

ד"ר מאיר גלבוע הוא קרימינולוג ישראלי וניצב משנה (בדימוס), שכיהן כסגן ראש היחידה הארצית לחקירות פשעים במשטרת ישראל. לאחר פרישתו מהמשטרה, עמד בראש מחלקת החקירות ברשות ההגבלים העסקיים. לאחר מכן שימש יועץ מיוחד לענייני שחיתות למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

.

אמציה חן (פצי)

תת אלוף אמציה חן (פצי) היה מפקד אוגדה. לאחר שחרורו ב- 1991, מונה במילואים כאחראי על הפקת לקחים בצה"ל.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

אלה ולדימירסקי ואלעד אדרעי

יעקב עמידרור

אלוף במיל', יעקב עמידרור כיהן, בין היתר, כראש המטה לביטחון לאומי, מפקד המכללות הצבאיות, ראש חטיבת המחקר באמ"ן ומזכיר צבאי לשר הביטחון. כיום, הוא משמש כעמית בכיר במכון ע"ש אן וגרג רוסהנדלר במכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים.

.

.

.

.

.

.

.

.

פיל בחנות חרסינה

[תמונת העט של הכותב תחת הכינוי 'פיל בחנות חרסינה]

.

.

.

.

.

.

.

פנחס (פיני) פז

פנחס (פיני) פז נולד במעברת טירת הכרמל לזוג פליטי שואה; למד בבית הספר הריאלי העברי בחיפה; התגייס בשנת 1971 לחיל השריון, נלחם בקרבות הבלימה של מלחמת יום הכיפורים כמפקד מחלקת טנקים בחטיבה 14; נכה צה"ל מפגיעת טיל בחזית; חזר לשירות כמפקד ביחידת הניסוי של ה"מרכבה"; שירת כסמג"ד מילואים במלחמת לבנון הראשונה; כמג"ד מילואים באינתיפאדה הראשונה והשנייה; וכקצין אג"מ אוגדה בתפקידו האחרון במילואים, תחת מפקדי האוגדה שאול מופז, שלמה ינאי ועמוס מלכא.

הוא מתנדב זה 20 שנים כקצין הדרכה במשטרה בדרגת רפ"ק. במשך 12 שנים שימש (בהתנדבות) כיו"ר הוועד המנהל של בית הספר הריאלי בחיפה.
אב ל-6 ילדים. שני בנים (לוחמים ביחידה מובחרת) וארבע בנות בתפקידי קצונה ביחידות מובחרות ולוחמות.

.

.

.

.

.

.

.

יאיר רגב

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.
הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

.

.

.

.

ליאור רוגב צרפתי

סגן אלוף במיל' ליאור רוגב-צרפתי (ראו תמונה למעלה) שימשה כראש ענף למידה, פיתוח מנהיגות ופיתוח ארגוני במכללות הצבאיות של צהל, ויועצת הדרכתית ולפיתוח המנהיגות של המכללה לביטחון לאומי. במסגרת תפקידה היא פיתחה והטמיעה את ציר פיתוח המנהיגות הבכירה, המשמש עד היום כתחום תוכן בלמידת בכירים במכללות. היא בוגרת תואר ראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית ובוגרת תכנית "מנדל" למנהיגות חינוכית.
כיום, עוסקת בפיתוח כישורי מנהיגות וניהול למנהלות ולמנהלים, מתמחה בקידום מנהיגות נשית.

.

.

.

.

.

.

.

[בתמונה: המשטרה סבורה שהיא ניהלה חקירה במקצועיות כדי להגיע לחקר האמת... גם אתם? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי KELLEPICS לאתר Pixabay]

[בתמונה: המשטרה סבורה שהיא ניהלה חקירה במקצועיות כדי להגיע לחקר האמת... גם אתם? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי KELLEPICS לאתר Pixabay]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

One thought on “מקצועיות ומקצוענות באתר ייצור ידע

  1. Alain Weinstein
    במונחים של תורת הקבוצות, המושג (the theoretical construct) של מקצועיות מוכל בזה של המקצוענות. משמעות הדבר הוא כי לא תתכן מקצוענות ללא מקצועיות אך תתכן מקצועיות ללא מקצוענות. לדוגמא, בארגון המנהיג מבחני ידע ללא תרבות המטפחת מקצוענות כערך, תתכן מקצועיות כשהיא מוגדרת כציונים גבוהים במבחני ידע ללא תרבות של מקצוענות כי מקצוענות כערך מרכזי בתרבות הארגונית היא הרבה יותר מרמת ציונים גבוהה במבחני ידע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *