פנחס יחזקאלי: נושא לימוד – עו"ד פנחס פישלר – המבקר האמיתי והאפקטיבי מאוד של המשטרה!

[בתמונה: עו"ד פנחס פישלר. התמונה היא צילום מסך]

[לדף הפייסבוק: משטרת לואי דה פינס]  [לדוח חודש יולי על כשלי המשטרה]

בתאריך 3 באוגוסט 2020 בשעה 1300,הקיים מפגש זום עם עו"ד פנחס פיני פישלר במסגרת מקבילת הפו"ם באוניברסיטת חיפה. הנה השיחה לפניכם:

עו"ד פנחס פישלר: קורות חיים

כללי

רקע אישי:

  • יליד 1955.
  • תושב תל אביב.
  • את שירותו הצבאי סיים בדרגת רס"ן (מיל.) בחטיבת גולני.

[לדף הפייסבוק: משטרת לואי דה פינס]  [לדוח חודש יולי על כשלי המשטרה]

תארים אקדמיים:

  • תואר ראשון במשפטים (המרכז הבינתחומי, בהצטיינות)
  • תואר ראשון בכלכלה (אוני' ת"א)
  • תואר ראשון במדע המדינה (אוני' ת"א)
  • תואר שני במשפטים (אוני' ת"א, בהצטיינות).
  • תואר שני במנהל עסקים (אוני' ת"א, בהצטיינות)

נקודות ציון בקריירה המקצועית הלא משפטית:

  • קצין משטרה ביחידה לחקירות הונאה בראשות ניצב בנימין זיגל (ז"ל), ראשון גדולי הלוחמים בשחיתות (ראו תמונה משמאל).
  • מנהל לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו (בקדנציה הראשונה)
  • שימש בתפקידי ניהול בכירים, בהם מנכ"ל קבוצת יכין חק"ל

פרקטיקה משפטית

  • בעל משרד עריכת דין עצמאי, מתמחה במשפט פלילי לרבות דיני תעבורה. התמחות מיוחדת בטיפול ובמחיקת רישומים פליליים, תעודות יושר ובקשות חנינה.
  • יו"ר ועדת המשטרה הארצית של לשכת עורכי הדין בישראל לשעבר וחבר הפורום הפלילי של הלשכה.
  • עשה את תקופת התמחותו אצל עו"ד נחמן גולדברג.

מתוך הנימוקים להחלטת הנהלת תנועת אומ"ץ אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי משפטי להעניק לו עיטור כבוד:

עו"ד פישלר קיבל ביום 01.09.11 עיטור כבוד מטעם יו"ר הנהלת אומ"ץ. אלה נימוקי הנהלת אומ"ץ:

"עו"ד פנחס (פיני) פישלר מגלם באישיותו ובדרך חייו דמות של לוחם חסר פשרות שמוכן לשלם מחיר אישי כבד למען שמירת שלטון החוק וכספי הציבור.

אחת הדוגמאות הבולטות לכך הייתה כאשר בשנת 1996 עת שימש ראש לשכתו של בנימין נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש הממשלה. מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אביגדור ליברמן, כיום שר החוץ, דרש ממנו לווסת הוצאות אישיות של אשת ראש הממשלה שהוצאו בני יורק לתקציב הכללי של המשרד. פישלר סירב בעקשנות וליברמן הוציא עליו חוזה והביא להדחתו מתפקידו אחרי שהעליל עליו עלילה זדונית. כתב התביעה כנגד ליברמן מותלה עד היום בבית המשפט בירושלים עד שיחדל מלהסתתר מאחורי חסינותו כחבר כנסת ולהתחמק מאימת הדין.

בדיעבד, מעז יצא מתוק: פישלר החל ללמוד משפטים סיים בהצטיינות תואר ראשון ושני (בנוסף לתארים הקודמים שקיבל במדעי מדינה, כלכלה ומינהל עסקים) והפך לפרקליט מוערך במגוון תחומים, ואף החל למלא תפקידים ולמלא תפקידים ציבוריים בלשכת עורכי הדין.

במהלך לימודיו ניהל עו"ד פישלר מערכה מתוקשרת לטיהור שמו, מערכה שהסתיימה בניצחונו המוחלט ובהתנצלותם של כלי התקשורת שנפלו בפח ופרסמו את העלילה.

עו"ד פישלר שירת בגדוד 13 בחטיבת גולני ובמפקדת החטיבה. השתחרר משירות מילואים בדרגת רס"ן. בעבר הוא שירת כקצין חקירות בדרגת מפקח ביחידת החקירות יחא"ה (יחידת ארצית לחקירות הונאה) תחת פיקודו של מפקדה המיתולוגי המנוח ניצב בדימוס בנימין זיגל. אחרי שעו"ד פישלר עבר לצידו השני של המתרס והחל לייצג לקוחות שנפגעו ע"י יחידות שונות של המשטרה הוא נכח לדעת שקיימת במשטרה בעיה של טוהר מידות ברמות השונות. עו"ד פישלר החליט לפעול בהתנדבות ללא לאות למען ניקוי האורוות. במסגרת זו הוא לא נמנע מלהתריע בפומבי על תופעות פסולות שקנו להן שביתה במשטרה וייצג וממשיך לייצג אנשי משטרה שחשפו מעשי שחיתות בארגון.

עו"ד פישלר ידוע ומוכר כמבקר הקשוח של משטרת ישראל ומתריע, חדשות לבקרים, כנגד פעולות לא חוקיות שנעשים בין כתליה.

מאבקו הבלתי נלאה למען ניקיון כפיהם של אנשי הגוף המרכזי במדינה המופקד על אכיפת החוק נעשה בשילוב עם תנועת אומ"ץ. בעבר היה עו"ד פישלר חבר הנהלת אומ"ץ וחבר הצוות המשפטי וכיום הינו חבר המועצה הציבורית שליד אומ"ץ ועומד בראש הוועדה להגנה על חושפי שחיתות במגזר הציבורי.

על הגינותו הציבורית, נחישותו והתמדתו להפוך את משטרת ישראל לגוף ערכי ונקי שיפעל בשקיפות ללא משוא פנים וביושר מקצועי ואישי של מפקדיו ושוטריו ויעניק לאזרחי המדינה בטחון אישי מרבי עפ"י חוק, מוענק לעו"ד פנחס (פיני) פישלר עיטור כבוד מטעם יו"ר הנהלת אומ"ץ".

מאמרים שנכתבו על עו"ד פישלר באתר 'ייצור ידע'

[אחת הקריקטורות מדף הפייסבוק: משטרת לואי דה פינס. היוצר המוכשר הוא הבלוגר משה הלוי (הלמו) שעובד יד ביד עם פישלר בתחום זה]

פרסומיו של עו"ד פישלר באתר 'ייצור ידע'

[אחת הקריקטורות מדף הפייסבוק: משטרת לואי דה פינס. היוצר המוכשר הוא הבלוגר משה הלוי (הלמו) שעובד יד ביד עם פישלר בתחום זה]

[לדף הפייסבוק: משטרת לואי דה פינס]  [לדוח חודש יולי על כשלי המשטרה]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *