פנחס פישלר: את מי יואילו הוד רוממותם, מפקדי המשטרה, לקבל כשר?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי azboomer לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

[מאמר זה ראה אור לראשונה בעיתון 'ישראל היום'. הוא מובא כאן באישורו ובאישור המחבר]

ישראל היום

עו"ד פנחס (פיני) פישלר הוא קצין משטרה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בימי ניצב בנימין זיגל. הוא בעל חמישה תארים אקדמיים, שלושה מהם בהצטיינות, ממייסדי תנועת אומץ, הגן בערכאות שונות על שוטרים וקציני משטרה רבים, פעמים רבות בהתנדבות. לוחם בלתי מתפשר למען טוהר המשטרה והאפקטיביות שלה. מייסד דף הפייסבוק "משטרת לואי דה פינס". מוציא מידי חודש דו"ח מסכם על חריגות במשטרת ישראל, שהפך חומר חובה בידיהם של אנשי אקדמיה ואזרחים שאכפת להם.

[לדף הפייסבוק, משטרת לואי דה פינס, לחצו כאן]

*   *   *

הציבור אמר את דברו בקלפי באופן ברור. הנה באה ממשלת הימין לכהן ולמשול במדינת ישראל הדמוקרטית, למשך עוד ארבע שנים. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ימסור, מן הסתם, את שרביט ניהול המשרד לבא אחריו...

אך במשטרת ישראל - שטרם הצליחה להצמיח מקרבה, זה שישה חודשים, מפכ"ל במשרה מלאה - אחרי הניסיון למנות את צ'יקו אדרי, שכשל בוועדת גולדברג - כבר ממהרים להשחיז ולצחצח חרבות כלפי השר או השרה העתידיים ולאיים: "הלנו אתה אם לצרינו?"

כנראה סבורים שם שמדובר ב'תכנית כבקשתך'. אולי תתכנס צמרת המשטרה לראיין מועמדים למשרת השר הממונה, ותמנה את הראוי/ה בעיניה? מישהו שם התבלבל. מסקרן לדעת מיהם אותם "בכירי משטרה" בדימוס או בשירות פעיל - אשר בינם לבין הבנת המונח "משטר דמוקרטי" אין ולא כלום - הממהרים לרוץ ולהפיץ שמועות בקרב עמיתיהם ובתקשורת, מי בעיניהם "ראוי ומקובל" לכהן כשר לביטחון הפנים.

את מי יקבלו הוד רוממותם ה"גנרלים" במטה הארצי בירושלים, ואת מי יפסלו בהינף קולמוס או בעטיו של "מידע מודיעיני" כלשהו, מבית היוצר של "מסמך ניצב מני יצחקי" המפורסם. זוכרים? זה המסמך ה"סודי ביותר", שהודלף ממרתפי המטה הארצי, במשמרתו של המפכ"ל רוני אלשיך (פעם סגן ראש שב"כ... שבין שאר כישלונותיו, גם לא השכיל למנוע את הזליגה הנוראה של המסמך המצמרר הזה החוצה), תוך שימוש בשיטות נפסדות המוכרות ממקרים קודמים, שכור מחצבתן בסיציליה או במשטרים שחלף זמנם.

עוד לא שכחתי את "פורום המפכ"לים והניצבים בדימוס", שהתכנס בבית השוטר ביד אליהו, מייד כשהוכרז על מינויו של תא"ל (מיל') גל הירש, למפכ"ל. הם הביעו סלידה מהמינוי והתנגדו לו נחרצות, כאילו לא היה להם חלק בכישלונה המהדהד של המשטרה, לאורך שנים, כישלון רבתי שהביא לאבדן מוחלט של הציבור במשטרה.

[לאסופת המאמרים: גל הירש והמפכ"לות האבודה, לחצו כאן]

רק נזכיר את הבעיטה החוצה של לא פחות משבעה ניצבים במשטרה, רובם בבושת פנים. נזכור גם את 1996. הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') רפאל איתן ז"ל, היה מועמד לכהונת שר המשטרה. לא אשכח את התיק שתפרו לו ביד גסה, שהסתיים בזיכוי מהדהד ונדיר בבית המשפט, בהכרזה: "אין להשיב לאשמה".

[ניצב בגמלאות, יעקב בורובסקי, חושף בקולו כיצד סיכלו בכירי המשטרה את מינויו של רב אלוף רפאל איתן ז"ל כשר לביטחון הפנים. לחצו כאן]

לא אשכח גם את תא"ל (מיל') אביגדור קהלני, בעל עיטור הגבורה, שאף שימש שר לבט"פ בעצמו, ואשר חווה תיק פלילי שהסתיים בזיכוי מהדהד. השופט עודד אליגון כינה את כתב האישום: "בלון אוויר שהשתחרר בנפיחה יגעה".

הנה, שני זיכויים מהדהדים של שני גיבורי ישראל, שמעולם לא שבו לכס תפקידם. ממש כשם שפרופ' יעקב נאמן ז"ל לא שב לכס שר המשפטים, מיד לאחר שזוכה אף הוא.

והלקח?

יוק! כלום. לא שכחתי גם את אמירתו של פרופ' דניאל פרידמן, אז שר המשפטים, אשר שיתף את כולנו בחשש הכבד שליווה אותו במהלך שנות כהונתו במשרה הרמה, שמא, חלילה "יתפרו גם לי תיק במשטרה".

[בתמונה: פרופ' דניאל פרידמן כשר המשפטים, חשש מסיכול ממוקד של המשטרה והפרקליטות... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Oyoyoy קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

אז לפני שינחיתו את החללית "בראשית 2" על קרקע הירח, ינחיתו סוף־סוף את בכירי משטרת ישראל על קרקע המציאות ויספרו להם, שהם משרתים במדינת ישראל הדמוקרטית, ולא במדינת קומבינה של עלילות ומעללים. אולי אז, הם יבערו מקרבם לעד את התופעה הנלוזה, ויפה שעה אחת קודם.

2 thoughts on “פנחס פישלר: את מי יואילו הוד רוממותם, מפקדי המשטרה, לקבל כשר?

  1. פיני, אני הרבה יותר מוטרד מ -"הדיפ שיט" מאשר מ – "הדיפ סטייט".
    חייבים משאבה רצינית לשאוב את כל השיט,
    ולהתחיל (כמעט) מהתחלה !

  2. ואיך זה שהגוף הזה לא מגלה שקיפות? איפה גופי הביקורת שאמורים לשלוף החוצה את הכשלים,המחדלים והטיוח, ולהביאם לידיעת הציבור?

    איפה גופי הביקורת שלא מעזים להיכנס במשטרת התנועה, עוד אגף שמשקר ללא בשה באמירה על "מלחמה בתאונות הדרכים, בעוד שידוע שהמטרה היא דוחו, ולא ניראות כדי למנוע עברות תנועה…

    איך כל אלה ועוד מוסתרים מעיני הציבור שמשלם את משכורתם של לובשי המדים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *