ביטחון הפנים באתר 'ייצור ידע'

[בתמונה: טוקיו בלהבות לאחר הפצצתה, בשלהי מלחמת העולם השנייה. התמונה היא נחלת הכלל]

[בתמונה: טוקיו בלהבות לאחר הפצצתה, בשלהי מלחמת העולם השנייה. התמונה היא נחלת הכלל]

תחום 'ביטחון הפנים' מקיף את כל מה שקשור בביטחון הנפש והרכוש של האוכלוסייה האזרחית בגבולותיה של המדינה, במהלך פעולות של גורמים עוינים ו/או אסונות טבע. זוהי רשימה פתוחה, שמתעדכנת כל העת. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות סוגיית ביטחון הפנים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

הדף עודכן ב- 20 בדצמבר 2021

תחום 'ביטחון הפנים' מקיף את כל מה שקשור בביטחון הנפש והרכוש של האוכלוסייה האזרחית בגבולותיה של המדינה, במהלך פעולות של גורמים עוינים ו/או אסונות טבע. זוהי רשימה פתוחה, שמתעדכנת כל העת, וכוללת תחומים כמו:
  • מתן מענה לפגיעה בעורף באירועי חירום, אם בשל מלחמה או בשל אסון טבע, תאונה שמעורבים בה חומרים מסוכנים, הצלה ופינוי של נפגעים, שמירת הסדר הציבורי ומניעת ביזה.
  • טיפול באירועי טרור בעת התרחשותם;
  • מניעה והקטנת נזק הפגיעה בנפש וברכוש;
  • מניעת עבירות הקשורות בביטחון הפנים, לרבות הפרות סדר-ציבורי בקנה מידה רחב, תופעות של פשע מאורגן, גילוי ולכידת עבריינים, שפגעו בנפש וברכוש, והעמדתם לדין.
  • מניעת חתרנות וטרור.
וכדומה.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות סוגיית ביטחון הפנים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

לאסופות מאמרים רלוונטיות נוספות באתר:

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

אורי בר לב

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. הוא כיום איש עסקים, המשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת יחידות החילוץ.

יצחק בריק

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

פנחס יחזקאלי וישעיהו ליבוביץ

כריכת הספר: 'פצצה מתקתקת. המחבלים המתאבדים וההתמודדות איתם, בעריכת חגי גולן ושאול שי, שראה אור בהוצאת מערכות. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן

יהודה כפיר

המחבר, אינג' יהודה כפיר, הוא מהנדס אזרחי, מנהל פרויקטי בנייה ותשתיות ובעברו קצין בינוי מבצעי, קצין מודיעין שדה ושטח ולוחם בסיירת גבעתי.

אפרים לאור

אלוף משנה במיל', ד"ר אפרים לאור: אפר"נאי; חבר "מבטחי", פורום מפקדים לאומי. ד"ר אפרים לאור הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה, תואר שני במדיניות ציבורית ודוקטורט בניהול מקרי אסון שעשה בקינגס קולג' בלונדון. כיהן כיו"ר ועדת ההיגוי להיערכות המדינה לטיפול ברעידת אדמה וכראש המגמה לגאוגרפיה של אזורי אסון באוניברסיטת חיפה.

עודד עמיחי

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

מרדכי קידר

מרדכי (מוטי) קידר הוא מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר-אילן ועמית מחקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן. הוא סגן נשיא "NEWSRAEL - פיד דינמי פרו ישראלי", ובעבר שימש יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי. הוגה תוכנית האמירויות הפלסטיניות כפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

יובל קמחי

[בתמונה: כריכת החוברת: "תפיסת ביטחון הפנים של המשרד לביטחון הפנים. האם היא ריאלית במציאות הישראלית?", שראתה אור במסגרת כתב העת 'נייר עמדה' בינואר 2007, במכללה לביטחון לאומי, צה"ל]

דן רוגל

דן רוגל (ראו תמונה משמאל) הוא מבכירי תעשיית פיתוח הנשק בישראל - רפאל ותעש - שזכה פעמיים בפרס ביטחון ישראל. יזם ועמד בראש קבוצה גדולה של אנשים שפיתחה והכניסה לשימוש הצבא מספר מערכות לחימה ראשיות. בתע"ש, שימש מהנדס מערכות ראשי, ועסק בפתוח טנק חדש (אוגדה לתורכים). בשעתו, בחש"ן, היה ראש צוות לקחי חש"ן מלחמת יום הכיפורים בשנה האחרונה, הוא מעורב רגשית עם עמותת "מגן לעורף", שמנסה כבר שנים רבות, וללא כל הצלחה, לגרום להכנסתו לשימוש של הסקייגארד, לייזר רב עוצמה של החברה האמריקאית נורתרופ גרומן כמיירט של רקטות וטילים בליסטיים.

.

.

.

.

[לאסופת מאמרים רלוונטית נוספת, בעניין המאבק על השימוש בנשק הלייזר, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

Comments are closed.