אלעד רזניק: המשמעויות ארוכות הטווח של הסכמי השלום החדשים במזרח התיכון

[בתמונה: קווי האנרגיה במזרח התיכון. הבסיס הכלכלי של ההתרחשויות האחרונות... מקור התמונה: פייסבוק. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

מהן המשמעויות ארוכות הטווח של הסכמי השלום החדשים במזרח התיכון? 

בואו נתרומם ל 30 אלף רגל בערך ונסתכל מלמעלה:

צריכת האנרגיה באירופה ב- 30 שנה האחרונות לא השתנתה דרמטית.; מה שכן השתנה זה אחוז הגז הטבעי בתערובת (ראו התמונה למטה).

הפיתוח המואץ במדינות הבלקן ובמדינות מזרח אירופה לשעבר מבטיח שצריכת האנרגיה האירופאית ב- 30 שנה הבאות רק תגבר.

ספקית האנרגיה העיקרית לאירופה היום היא רוסיה; והדבר נותן לה לא מעט מנופי השפעה על החלטות היבשת האירופאית.

יש כמה פרויקטים שמספקים גז לאירופה. אחד החשובים שבהם הוא פרויקט רוסי-טורקי-אירני בשם צינור הזרם הטורקי.

חזרנו לקצא"א...

לפני שנתיים פקע ההסכם המייסד של קצא"א והצינור שינה את שמו מקו צינור אילת אשקלון לקו צינור אסיה אירופה. התכנית כמו שרואה כל מי שיש לו זוג עיניים, ומצליח להתרומם קצת, היא להשתמש ב- EWP להעברת אנרגיה מהמפרציות, לחופה המערבי של ערב הסעודית. משם בעזרת צינור חדש שייבנה לצנרת הקיימת של קצא"א ומשם דרך ה- East-Med החדש שייבנה היישר ללב הבלקאן (מישהו זוכר את ההסכמים עם סרביה וקוסבו?). בנוסף בגלל הסרת ההתנגדות הקוסובית, סרביה תצורף לברית נאט"ו.

[בתמונה: צריכת האנרגיה באירופה ב- 30 שנה האחרונות לא השתנתה דרמטית. מה שכן השתנה זה אחוז הגז הטבעי בתערובת... מקור התמונה: הרשתות החברתיות. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

הפרויקט על שלל משמעותיו זאת מכה קשה לטורקים, לאיראנים, לסורים לרוסים ולסינים!

לפרויקט הזה שותפים כלל השחקנים במזרח התיכון: המפרציות, ערב הסעודית, מצריים ירדן ועוד כמה. והוא ישדרג משמעותית את מעמדה של ישראל.

אני - שלא פעם השמעתי ביקורת, גם בפורום הזה - על המדיניות של מדינת ישראל כלפי הרוסים; פשוט עומד ומוחא כפיים על הסנוקרת שפוטין מקבל פה מטראמפ ומביבי.

אפשר אגב לראות לפי תאריך שינוי השם בקצא"א, שמישהו חשב על זה לפני הרבה זמן ופעל להוצאת התכנית לפועל. זה לא קרה במקרה. וזה רבותי לא רק דרמטי, זה מאוד דרמטי!

אני, שבבחירות האחרונות ישבתי בצד בגלל הריח שעולה מביבי, שוקל להצביע לו בבחירות הבאות שוב (הצבעתי לו פעמיים בחיים לפני זה). אם המחיר הוא סיגרים וחמגשיות? תאמינו לי שאני אקנה לו קופסה של קוהיבה בעצמי ואביא לשרה חמגשית עם שמפניה וורודה - Cost Of Doing Business.

[בתמונה משמאל: אני בעצמו אביא לשרה חמגשית עם שמפניה וורודה - Cost Of Doing... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר Pixabay] 

ורק להזכיר לכם שהעלות העסקית הזאת לא שונה במאומה מהמניות של חברת הסלולר הפלסטינית, שמחזיק חמי פרס למשל.

הדמוקרטיה הישראלית מתפוררת לנגד עיננו. אני מקווה שהיא תשרוד את משיכת החבל הבלתי נגמר הזאת. כל מי שמתבצר סביב הצדקנות שלו, תורם לפרימת החבל; ועם זה, הגיע הזמן להפסיק.

ומילה לתקשורת הישראלית: אתם מזמן תועמלנים שלא מסוגלים לחבר שלוש נקודות על קו ישר אחד! אבל, כשאתם ואנשי המחאה מוצאים את עצמכם בצד של נסראללה, חמ'נאי, ארדואן הנייה ופוטין, הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *