פנחס יחזקאלי: תגובה מהירה זה רק אזרחים

"כל בחור וטוב לנשק..."! במקום הפאניקה, שאו נשק!

[בתמונה: "כל בחור וטוב לנשק..."! במקום הפאניקה, שאו נשק! תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Brett_Hondow לאתר Pixabay]

ביטחון עושים אזרחים. לא כוחות הביטחון. הגיע הזמן שנתאפס על עצמנו, נצא מהפניקה, נפסיק ליבב, נישא נשק בחיי היום יום שלנו ונשתמש בו, נדע להניח אותו בצד כשיעבור זעם; וחוזר חלילה!

[לאוסף המאמרים על ביטחון הפנים, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

מה שהתרחש בלב הבועה התל אביבית, בליל ה- 7 באפריל 2022, לא היה קורה בשנות השבעים או השמונים של המאה הקודמת, בעידן האומה החמושה:

מחבל - שמחמוש באקדח בלבד - נכנס לבר, יורה ויוצא ממנו, הולך לאורך הרחוב ופותח באש על רכבים ועל אנשים; וצריך ימ"ם ושב"כ ואוגדות של שוטרים לנטרל אותו...

ביטחון עושים אזרחים. לא כוחות הביטחון. הגיע הזמן שנתאפס על עצמנו, נצא מהפניקה, נפסיק ליבב, נישא נשק בחיי היום יום שלנו ונשתמש בו; נדע להניח אותו בצד כשיעבור זעם; וחוזר חלילה!

.

ד"ר פנחס יחזקאלי: "ביטחון עושים אזרחים. לא כוחות הביטחון. הגיע הזמן שנתאפס על עצמנו, נצא מהפניקה, נפסיק ליבב, נישא נשק בחיי היום יום שלנו ונשתמש בו; נדע להניח אותו בצד כשיעבור זעם; וחוזר חלילה! [התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

בישראל החמושה של פעם, לא היה צריך ימ"מ כדי לחסל אדם חמוש באקדח בלבד. זה היה אך טבעי שאנשים יישאו את נשקם האישי איתם, גם כשהם יוצאים בערב, בתל אביב, לבילוי;

בישראל החמושה של פעם, גם לא היה צריך מאבטחים. כולנו היינו כאלה; וכולנו הבנו מי נגד מי בסיפור הזה של הטרור. זה לא פוליטיקה. זה ביטחון בסיסי.

יניב פרץ - בעל הבר שמול פאב האילקה המותקף - שלף נשק אישי וחתר למגע. המחבל נסוג והמשיך לירות תוך כדי נסיגה על עוברי אורח ועל רכבים. עוד שלושה ארבעה יניב פרץ כאלה, בעלי נשק אישי, והסיפור היה גמור; בלי ימ"ם ובלי שב"כ ובלי סריקות ופניקה מיותרת.

בישראל של העשור השלישי למילניום - קל וחומר במדינת תל אביב - הכל פוליטי והכל בפאניקה. גם סוגיית המענה לטרור. תקשורת היסטרית מקרינה, שוב ושוב - בחוסר אחריות אזרחי וציבורי משווע - אזרחים נסים על נפשם, ומלבה את הפאניקה; ופרשנים, שמחפשים פתרונות פשוטים לבעיות מורכבות, כמו לסגור הרמטית את הגדר, כאילו דבר כזה בכלל אפשרי... ועל חוסר היציבות הפוליטי עוד לא דיברנו... אומה שגררה את עצמה, במו ידיה, לכאוס!

מי שחושב שלפניקה ולהזיות הללו אין קשר למה שאנו חווים בשנה האחרונה, חי בלה לה לנד!

[בתמונה: תעשיית החרדות של התקשורת הישראלית... שער ישראל היום בבוקר ה- 8 באפרים 2022... התמונה היא נחלת הכלל]

[בתמונה: תעשיית החרדות של התקשורת הישראלית... שער ישראל היום בבוקר ה- 8 באפרים 2022... התמונה היא נחלת הכלל]

שוב, ושוב, ושוב מוכח: המפתח למענה אפקטיבי לטרור - אזרחים חמושים!

מה עוד צריך כדי שנבין שבעתות חירום, המענה האפקטיבי ביותר לטרור הוא האזרחים ולא כוחות הביטחון?

אם הייתה לנו משטרה חכמה - ולא כזו שסולדת מהפעלת מתנדבים - היא הייתה יכולה לאגד משוחררי צה"ל בגיל מילואים לכיתות כוננות, שתפקידן לשאת נשק בשגרה, והיינו יכולים להרוויח עוד 200 אלף איש חמושים ומפוקחים ברחובות. את הנשק הזה ניתן לאסוף בעתות שגרה.

אבל, דבר אל העצים ואל האבנים; ואין שומע...

בכרזה: שוב, ושוב, ושוב מוכח: המפתח למענה אפקטיבי לטרור - אזרחים חמושים!  מה עוד צריך כדי שנבין שבעתות חירום, המענה האפקטיבי ביותר לטרור הוא האזרחים ולא כוחות הביטחון?  אם הייתה לנו משטרה חכמה - ולא כזו שסולדת מהפעלת מתנדבים - היא הייתה יכולה לאגד משוחררי צה"ל בגיל מילואים לכיתות כוננות, שתפקידן לשאת נשק בשגרה, והיינו יכולים להרוויח עוד 200 אלף איש חמושים ומפוקחים ברחובות. את הנשק הזה ניתן לאסוף בעתות שגרה.  אבל, דבר אל העצים ואל האבנים; ואין שומע...  המאמרים הרלוונטיים:  יורי ילון, חנן גרינווד, לילך שובל ודנה בן שמעון (2022), אסון נמנע: מחבל דקר גבר באוטובוס ונוטרל על ידי צלם, ישראל היום, 20/7/22. פנחס יחזקאלי (2022), תגובה מהירה זה רק אזרחים, ייצור ידע, 8/4/22. הכרזה: ייצור ידע

[למאמר של ילון ואח' בישראל היום, לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף המאמרים על ביטחון הפנים, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

One thought on “פנחס יחזקאלי: תגובה מהירה זה רק אזרחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *