Valdis Krebs: מיקום מיקום מיקום… רשת ארגונית וחברתית כנדל"ן

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Herrfilm לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על רשתות חברתיות, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

Valdis Krebs הוא המדען הראשי והמייסד של חברת Orgnet LLC, קליבלנד / אקרון, אזור אוהיו (Cleveland/Akron, Ohio Area). הוא מדען המתמחה בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בניתוח נתונים ובהדמיה חברתית, יחסית, רב-מודאלית, כדי לעזור ללקוחות בפרויקטים של שינוי והסתגלות ארגונית.

Krebs עושה שימוש במחקריו בכריית נתונים, בניתוח גרפים, בניתוח רשתות, באיתור דפוסים קבועים / בתבניות ובבינה מלאכותית (AI) כדי לסייע לבסיס לקוחות עולמי. הוא פיתח את תוכנת InFlow לניתוח רשתות חברתיות Social Network Analysis) SNA); ולניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA).

לפני שהפך לעצמאי, מילא Valdis Krebs תפקידים שונים בתחום ניהול משאבי אנוש / HRMS בחברות: וולט דיסני, TRW, טויוטה ופורד מוטור. כיום, הוא עובד ממשרדו בקליבלנד, אוהיו (ארצות הברית) עם רשת עמיתים ברחבי העולם.

Krebs צוטטו אלפי פעמים בפרסומים אקדמיים, בבקשות פטנטים ובמסמכי בית משפט על ניתוח רשתות.

[להרחבת המושג: 'רשת', לחצו כאן] [להרחבת המושג ניתוח רשת חברתית SNA, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

[הרשת עובדה במערכת לניתוח רשתות חברתיות וארגוניות InFlow , חברת Orgnet LLC]

"מיקום, מיקום, מיקום...". מסתבר, ש"כלל הזהב" הזה של הנדל"ן, תקף גם לרשתות אנושיות: בנדל"ן, המיקום הפיזי של הבית או המשרד שלך חשוב - גיאוגרפיה ומרחק עושים את ההבדל. ברשתות אנושיות, מה שחשוב הוא המרחק החברתי שלך, אשר נקבע על ידי מיקומך ברשת הארגון ו/או ברשת החברתית:

  • האם אתה מקושר לאנשים הנכונים?
  • האם אתה עובד עם האנשים שחשובים להשגת מטרותיך?
  • האם אתה עובד עם האנשים שיש להם את מקורות הידע שחשובים להשגת מטרותיך?
  • האם אתה בחדר שבו שולטת  חשיבת יחד או חשיבה קבוצתית (groupthink) - או - האם אתה נמצא בצומת חיבור בין אשכולות ידע, שמתרחשים בהם חידושים באמצעות הפריה צולבת?

מקרה בוחן: רשת חוקרי הקורונה

הרשת החברתית (SNA) של חוקרי הקורונה יכולה להיות מקרה בוחן מצוין לכך. ב- 1 במאי פרסמתי, לראשונה, את רשת חוקרי הקורונה, שצומחת במהירות רבה (הקישורים הם משנת 2020 בלבד). לפניכם משמאל מפת הרשת מה- 1 במאי 2020, שכללה 3,000 מדענים. שבוע לאחר מכן כבר מנתה הרשת 4,000 מדענים... (ראו את מפת הרשת מימין):

[להרחבת המושג: 'קישוריות', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'מטרה של מערכת', לחצו כאן] [להרחבת המושג: חשיבה קבוצתית - חשיבת יחד, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

[הרשתות עובדו במערכת לניתוח רשתות חברתיות וארגוניות InFlow , חברת Orgnet LLC]

עתה נבדוק את סוגיית המיקום בקרב החוקרים הללו של הקורונה, דרך אבחון בעלי העוצמה העיקריים ברשת, שבעת הבדיקה מנתה כבר 6000+ מדענים שמשתפים פעולה שימו לב לגורמים הצבועים ברשת: ככל שהעיגול גדול יותר, הוא עוצמתי יותר. משמע, הוא מחובר בקשרים אפקטיביים לגורמים נכונים רבים יותר. מרכז הרשת מבטא את קבוצת הרוב במערכת, שבה סוגי החשיבה והידע דומה. ידע שונה ודעות אחרות נמצאות בדרך כלל בתוך קבוצות בשולי הרשת. רבים מהגורמים המסומנים ברשת צוברים את האפקטיביות שלהם מיכולתם לתווך בין הגורמים הללו לבין גורמי הרוב במערכת. ככל שהם חוצים יותר גבולות מקבוצת הרוב ויוצרים קשר עם חוקרים שחשיבתם אינה זהה או שהיא מבוססת על מתודולוגיות אחרות, כך גדלה ההזדמנות שלהם ליצור קשרי גומלין חדשי, שעשויים להביא התקדמות לתחום שלהם.

הנה, הזדמנות וסרנדיפיטי שוכנות ברשת המורחבת שלכם!

[להרחבת המושג: 'עוצמה', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'שיתוף פעולה', לחצו כאן] [להרחבת המושג 'אפקטיביות', לחצו כאן] [להרחבת המושג, 'מערכת מורכבת', לחצו כאן] [להרחבה על קשרים וקשרי גומלין ברשת הארגון, לחצו כאן]

[בתמונה: ניתוח סולם העוצמה במפת הרשת של 6000+ המדענים העוסקים במחקר הקורונה (# covid19). הרשתות עובדו במערכת לניתוח רשתות חברתיות וארגוניות InFlow , חברת Orgnet LLC]

[לאוסף המאמרים על רשתות חברתיות, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *