פער רלוונטיות באתר ייצור ידע

תקציר: פער רלוונטיות הוא ההיסט (Drift) שנוצר בתפיסת המציאות, בין המציאות בפועל לזו הנתפסת על ידי קברניטי הארגון. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'פער רלוונטיות' והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

בתרשים: פער רלוונטיות הוא ההיסט (Drift), שנוצר בתפיסת המציאות, בין המציאות בפועל לזו הנתפסת על ידי קברניטי הארגון. הארגון מפתח נקודות עיוורון (blind spots)' משמע, נוצרים "אזורים" בתפיסת העולם הארגונית, שהגישה הקיימת בארגון איננה מאפשרת להכיר בקיומם או שהיא מדחיקה את משמעותo באופן מתמשך כך, שלא יאיים על הסדר הקיים. השינוי הזה הוא המוביל לאורך זמן לפער רלוונטיות עמוק בתפקוד הארגון. כשארגון חולה בפער רלוונטיות, הקבוצה שמובילה את הארגון מאבדת קשר עם המציאות; ואת היכולת להבחין בפער שנפתח בין תפיסת המציאות בפועל למציאות הנתפסת על ידה. [התמונה: 'ייצור ידע]
[בתרשים: פער רלוונטיות מהו? המקור: ייצור ידע]

עודכן ב- 23 בנובמבר 2022

פער רלוונטיות הוא ההיסט (Drift), שנוצר בתפיסת המציאות, בין המציאות בפועל לזו הנתפסת על ידי קברניטי הארגון. הארגון מפתח נקודות עיוורון (blind spots)' משמע, נוצרים "אזורים" בתפיסת העולם הארגונית, שהגישה הקיימת בארגון איננה מאפשרת להכיר בקיומם או שהיא מדחיקה את משמעותo באופן מתמשך כך, שלא יאיים על הסדר הקיים. השינוי הזה הוא המוביל לאורך זמן לפער רלוונטיות עמוק בתפקוד הארגון.

כשארגון חולה בפער רלוונטיות, הקבוצה שמובילה את הארגון מאבדת קשר עם המציאות; ואת היכולת להבחין בפער שנפתח בין תפיסת המציאות בפועל למציאות הנתפסת על ידה.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'פער רלוונטיות' והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

לאוסף מאמרים רלוונטי נוסף:

רוני אקריש

.

.

.

.

תום בן אהרון

זוהי תמונת העט של הכותב המכונה תום בן אהרן

.

.

.

.

.

.

אורי בר לב

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. הוא כיום איש עסקים, המשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת יחידות החילוץ.

.

.

.

.

יונתן ויינברג

יונתן ווינברג (בתמונה משמאל), נשוי ואב לחמישה, שותף בחברת הייעוץ DNAIDEA, ומפתח תוכן במיזם 'לחיות יחד'. בעבר, הוביל את התחום החברתי כלכלי במכון ראות.

יונתן מומחה לתפרים שבין החברה האזרחית והממשלה, ובמסגרת זו מייעץ לארגונים רבים בנושאי שינוי חברתי ובניית יכולות, לצד ייעוץ אסטרטגי לשלטון המקומי ולממשלה.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

פנחס יחזקאלי ושרית אונגר משיח

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

רועי צזנה

רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *