חינוך, למידה, סביבת למידה ושיטותיה באתר 'ייצור ידע'

תקציר: 'למידה' (Learning) היא תהליך של רכישה, הרחבה או שיפור של ידע, תובנה, יכולת או מיומנות. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות חינוך, למידה, סביבת למידה ושיטותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: למידה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי JESHOOTS-com לאתר Pixabay]
[בתמונה: למידה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי JESHOOTS-com לאתר Pixabay]

עודכן ב- 8 בינואר 2024

'למידה' (Learning) היא תהליך של רכישה, הרחבה או שיפור של ידע, תובנה, יכולת או מיומנות. על כן, הלמידה היא שינוי וצמיחה בכל תחום שהוא. פעמים רבות תבוא הלמידה לידי ביטוי בשינוי התנהגותי, הניתן למדידה. הלמידה קיימת, הן ברמת הפרט, והן ברמת הארגון; וניתן להפריד אותה ללמידה פורמלית ובלתי פורמלית...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הלמידה, משמעותה והשלכותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה: 

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

יצחק אדיג'ס:

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית.

[בתמונה משמאל; יצחק אדיג'ס, צלם לא ידוע, מתוך אתר VK)

.

.

.

.

.

שרית אונגר משיח

אינג' שרית אונגר-משיח היא מומחית לניתוח רשתות ארגוניות (ONA), ושותפה בחברת 'ייצור ידע'. שימשה בעשור האחרון כמנהלת הידע של חברת TECI. בעלת תואר שני במנהל עסקים למנהלים מאוניברסיטת בן גוריון.

.

.

.

אלעד ארד

אלעד ארד (ראו בתמונה משמאל) הוא צייר ומוסיקאי חובב, דוקטורנט בכימיה באוניברסיטת בן גוריון.

.

.

.

שיר בוים שוורץ

שיר בוים שוורץ היא מנהלת חדשנות ופיתוח למידה אונליין במטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית). בעלת תואר MA בהצטיינות בהתמחות תקשוב ולמידה ותואר ראשון בחינוך מיוחד וסוציולוגיה-אנתרופולוגיה.

.

.

.

.

שרה בכור

שרה בכור

.

.

.

.

דפנה בר און אופיר

דפנה בר און-אופיר, יועצת ארגונית ומפתחת תכניות הדרכה במחלקה להוראה וללמידה באוניברסיטה הפתוחה. ותק של 20 שנה בפיתוח סגלי הוראה, ובתהליכי מיון, גיוס והכשרת עובדים. בעלת MA בסוציולוגיה ארגונית יישומית.

.

.

שלומי בוחניק

שלומי בוחניק (בתמונה משמאל) הוא בן 34. מורה ללשון ולתקשורת. ירושלמי שלימד בעשור האחרון ב- 55 בתי ספר הפרושים על פני עשר ערים...

.

.

אבי ברוכמן

ד"ר אבי ברוכמן שירת במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד מטה והדרכה. בתפקידו האחרון שימש כראש המחלקה לשיטור קהילתי, בדרגת ניצב משנה. הוא עוסק במחקר ייעוץ והוראה בתחומי קרימינולוגיה ומערכת אכיפת החוק.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים. משמש היום כעמית מחקר במרכז בגין-סאדאת (בס"א), באוניברסיטת בר אילן.

.

.

.

.

יפעת טליאנסקי ותהל קילמן כתר

הכותבות (ראו התמונות למטה), יפעת טליאנסקי (מימין) ותהל קילמן כתר (משמאל), משמשות כ'משלבות' בבית ספר יסודי

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

אלי מירון

ד"ר אלי מירון (ראו תמונה משמאל) הוא מרצה לניהול ידע במחלקה להנדסת תעשייה וניהול, אוניברסיטת בן גוריון.

.

.

רקפת ששון

הרקפת היא תמונת העט של רקפת ששון: מנהלת לקוחות ופרויקטים שיווקיים בתחומי האופליין והאונליין. עוסקת בתכנון, גיבוש אסטרטגיה והובלה של פרויקטים, משלב הבנת הצרכים של הלקוח ועד לשלב הפקת התוצר הסופי. כן, עוסקת בפיתוח עסקי, כתיבת תוכן וניהול אפליקציות. בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמנהל עסקים, ותואר שני בהתנהגות ובפיתוח ארגונים.

.

.

.

.

.

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד. [התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

יאיר רגב

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

.

.

יעל רהב

הכותבת היא יעל רהב (ראו תמונה משמאל): מורה מקצועית למדעי המחשב ומגישה לבגרות, מחנכת כיתה ורכזת שכבה במערכת החינוך.

.

.

.

ליאור רוגב

סא''ל במילואים ליאור רוגב היא יועצת ארגונית, שרכשה מעל 25 שנות ניסיון בפיתוח ארגוני ובתהליכי למידה. מתמחה בפיתוח בכירים בעולם החדש.

.

.

.

אלעד רזניק:

הגמל הלועס הוא תמונת העט של אלעד רזניק

.

.

.

שאול שלו

שאול שלו הוא פסיכותרפיסט ממוקד טראומה‏ ויועץ משפחתי, המטפל ב'לצמוח אחרת'

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *