יאיר רגב: מצלמות בגני ילדים עכשיו!

[בתמונה: הגיע הזמן להציב מצלמות גם בגני הילדים! זוהי תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי staffordgreen0 לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על 'למידה', לחצו כאן][למאמר רלוונטי של ד"ר סוזי בן ברוך: 'אלוהים שומר על ילדי הגן?', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התעללות בילדים, לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

מצלמות עכשיו!

בעקבות האירועים שנודעו לאחרונה, של התעללות אכזרית מצד הצוות המטפל בפעוטונים (גני ילדים), יש חובה לפעול להגנת הילדים חסרי הישע, בין היתר באמצעות הצבת והפעלת מצלמות מעקב שנועדו להשגת שלוש תכליות:
  1. הרתעה שתסייע במניעת פגיעה בילדים, ברווחתם ובשלומם;
  2. איתור מקרי פגיעה באמצעות בקרה;
  3. יכולת שימוש בתיעוד פגיעה שקרתה לצורך חקירה וענישה.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי 3dman_eu לאתר Pixabay]

נדרש שינוי חקיקה

הואיל וקביעת חובה להציב מצלמות, והפעלתן בפועל, אף שנעשית לתכלית ראויה ובאופן מידתי, כוללת פגיעה מובנית מסוימת בזכות לפרטיות של הילדים, נדרשת הסמכה מפורשת בחוק או לפיו על מנת לעמוד בתנאים של פסקת ההגבלה הקבועה בסעיף 8 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

לכן, יש צורך בשינוי חקיקתי בחוק החינוך, שיסמיך מפורשות את שר החינוך להתקין תקנות בדבר הצבה והפעלה של מצלמות בגני ילדים ובפעוטונים. מצלמות יותקנו הן במרחב הציבורי בגן והן במרחב הפרטי ויאפשרו השגחה בכל זמן בו הפעוט שוהה בגן.

ההסמכה זו תאפשר לקבוע חובת צילום גם במרחב הפרטי בגן, כולל בחדרי הרחצה והשירותים, על מנת לספק לפעוטות הגנה מרבית גם במקומות אינטימיים בהם אירעו מספר מקרי פגיעה חמורים. כל זאת לשם השגת שלוש התכליות האמורות לעיל.

[תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על 'למידה', לחצו כאן]

וגם בתקנות...

החובה להתקין מצלמות, וההוראות ביחס לאופן בו יופעלו, יוסדרו בתקנות, אשר הסמכות להתקינן תיקבע בתיקון לחוק החינוך או חוק אחר דומה.

לנוכח רגישות הנושא והפגיעה האפשרית בזכויות יסוד יש להגדיר את רשימת העניינים שעל השר לקבוע בתקנות, ובתוך כך יציב אמות מידה להסדרת הנושא לצמצום הפגיעה בפרטיות ככל שניתן ולסוגיות של אבטחת מידע והגנה על הצילומים, תוך שמירה על אפשרות השגת כלל התכליות של הצבת המצלמות.

[למאמר רלוונטי של ד"ר סוזי בן ברוך: 'אלוהים שומר על ילדי הגן?', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התעללות בילדים, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *