יחזקאלי ואונגר משיח: אבחון רשתי היא הדרך למניעת התאבדויות

[למעלה: אובדנות בבני נוער - דר שי חן גל מתלם בערוץ 10, ה- 14 בנובמבר 2013]

[לאוסף המאמרים על קיטועים ונתקים ברשת הארגונית והשלכותיהם, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על ניתוח רשתות ארגוניות במוסדות חינוך, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על נתקים וחרמות, לחצו כאן]

עודכן ב- 14 באוגוסט 2022

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

*  *  *

כדאי לעצור לרגע את להט שגרת היום ולציין את יום האובדנות הבינלאומי החל היום.

מידי שנה מתאבדים בישראל בין 500-400 בני אדם, יותר מהרוגי תאונות הדרכים, ו- 6000 איש מאושפזים בבתי חולים, אחרי שניסו להתאבד. 20% מהמתאבדים צעירים, ואצל האחרים נטבעו הסיבות להתאבדות עוד בילדותם.

אובדנות בני נוער

אובדנות נובעת פעמים רבות מנתק חברתי. מילדים המצויים בשולי הלכידות הקבוצתית. ונתק כזה מתחיל במקרים רבים כבר בגיל הגן. ילדים מנותקים הם בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר להתאבד. בארצות הברית הם אלה שחוזרים עם נשק למוסדות החינוך שלהם והורגים את חבריהם ואת מוריהם:

נער פתח בירי

[להרחבה בנושא 'לכידות חברתית/קבוצתית', לחצו כאן]

אבחון ילדים מנותקים אינו פשוט ופעמים רבות הצוות המקצועי בגני הילדים ובבתי הספר אינו מאבחן את התופעות הללו בזמן אמת. אבל, בעזרת אבחון רשתי, התופעות הללו ניתנות לאבחון בזמן, ולכן, גם לטיפול מגיל צעיר.

אבל ילדים מנותקים ניתנים לאיתור ולאבחון. ניתן לעשות זאת בעזרת משחק פשוט כפי שמודגם בתמונה שלמטה, מבלי שהילדים יבבינו את משמעות ה"משחק":

מצונזר

אבל גם בעזרת מערכת ממוחשבת, שמייצרת בנצ'מרק של הילדים לפי רמת המקושרות שלהם, מהמקושרים ביותר ועד המנותקים שבקבוצה.

[עיבוד הנתונים נעשה במערכת לאבחון רשתי dna-7, של חברת TECI]

בתחום הזה של המאבק באובדנות, העתיד כבר פה. צריך רק להטמיע שהטכנולוגיה קיימת, והיא שמינה וזולה, ולהתחיל לעבוד...

[לאוסף המאמרים על קיטועים ונתקים ברשת הארגונית והשלכותיהם, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על ניתוח רשתות ארגוניות במוסדות חינוך, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על נתקים וחרמות, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *