Jeppe Vilstrup Hansgaard: כשאנשי המפתח בארגון אינם מחוברים…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי johnhain לאתר Pixabay]

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא אופטימיזציה של רשתות ארגוניות, לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 28 באוגוסט 2021

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות (ראו תמונה משמאל).

*  *  *

רוב הארגונים מבצעים סקרים מסורתיים של מחוברות עובדים (engagement survey); והסקרים הללו פשוט אינם עובדים!

אולם, יש מצבים שבהם שיעור המחוברות נראה טוב; רק שקיים נתק בין האנשים הלא נכונים. למשל, בין ראשי המחלקות בארגון (ראו בתמונה למטה):

במצבים כאלה, הסקרים לא יצביעו על סיכון למרות שהארגון נקלע לסיכון אסטרטגי; שעלול להתפתח לסערה, תוך חודשים ... או אפילו שבועות!

לעומת זאת, המתודולוגיה של ניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA) מצביעה מיד על הבעיה. לפניכם למטה תמונת רשת - הממחישה מצב כזה - של יחידה עסקית, שנאלצה לשנות כיוון בעקבות החלטה חיצונית של כיוון אסטרטגי חדש - שהועברה מלמעלה למטה, והשפיעה באופן משמעותי על היחידה ועל אחריותה.

[לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'אסטרטגיה', לחצו כאן] [להרחבת המושג 'מחוברות ארגונית', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'נתק', לחצו כאן]

[בתמונה: הקשרים בין העובדים בארגון סבירים; אולם דווקא אנשי המפתח (מסומנים בעיגול ירוק) אינם מחוברים... הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

הדרך הנכונה לטפל במצב כזה היא מניעתית: זהו את המשפיעים המרכזיים שלכם בארגון מראש. פעלו לוודא שהם מחוברים ביניהם ובדקו זאת באופן דינאמי!

[בתמונה: הקשרים בין העובדים בארגון סבירים; אולם דווקא אנשי המפתח (מסומנים בעיגול ירוק) אינם מחוברים... הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא אופטימיזציה של רשתות ארגוניות, לחצו כאן]

מקורות

   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *