דני וידיסלבסקי ועקרונות השיווק של בנימין נתניהו…

[בתמונה: ספרו של דני וידיסלבסקי "סודות השיווק של ביבי" שראה אור ביולי 2019 בהוצאת מדיה 10. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

[לאוסף המאמרים על שיווק הלכה למעשה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לתוכן העניינים של סדרת המאמרים על סודות השיווק של נתניהו, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

הייתה זה החוקר, ארווינג גופמן (1982-1922) שטען כי תפקוד חברתי (וגם ארגוני וכלכלי...) יעיל מצריך הצגה עצמית אסטרטגית! חיי הציבור מספקים לנו הזדמנות אסטרטגית להציג את עצמנו וליצור דימוי של עצמנו בעיני אחרים. פרטים - וגם ארגונים - לובשים ופושטים 'מסכות' כל הזמן (יחזקאלי, 2017).

לכן, בעידן הדיגיטלי שלנו, שיווק הוא 'שם המשחק', וכל אחד מאיתנו נדרש לפעולות שיווק כל העת (וידיסלבסקי, 2019, ע' 348):

  • אם אתם מחפשים בן/בת זוג, אתם צריכים לשווק את עצמכם.
  • אם אתם מחפשים עבודה, אתם צריכים לשווק את עצמכם.
  • אם יש לכם עסק, אתם צריכים לשווק את עצמכם כדי להביא לקוחות.
  • אם אתם עובדים שכירים בעסק, אתם צריכים לשווק את עצמכם, כדי לקבל קידום, מעמד וסמכויות.

כולנו צריכים להכיר ולדעת את הפעולות היסודיות של השיווק בכל יום בחיינו... על כן אין להתפלא, שספרי שיווק חדשים צצים, עוד ועוד, חדשות לבקרים. אני מבקש להקדיש את המאמר הזה לאחד מהם, שהוא בעיני מיוחד:

זהו ספרו של דני וידיסלבסקי: "סודות השיווק של ביבי", שראה אור ביולי 2019 בהוצאת מדיה 10. זה לא הספר הראשון בעברית, העוסק ביכולות השיווק של בנימין נתניהו (האמת שלמרות הכותרת, המיקוד של הספר איננו בנימין נתניהו...); ובכל זאת, ספר זה הוא ייחודי בשלושה תחומים עיקריים:

התחום האחד הוא הקונספט שלו: מתחום הבחירות לחיינו האישיים, החברתיים והעסקיים

וידיסלבסקי כותב כי בבחירות לכנסת יש 'כסף גדול', ובמקום שבו נמצא הכסף הגדול נמצאים גם טובי המוחות בתחום. מי שמוביל את הקמפיינים של שיווק הבחירות בישראל הם אנשי השיווק והפרסום המצליחים ביותר בארץ; ואנשי השיווק המצליחים ביותר בארצות הברית. כיוון שכך, התחקות אחר שיטותיהם, יוצרת הזדמנות לימודית לכולנו, שניתן ליישם אותה בחיינו האישיים, הארגוניים והעסקיים (וידיסלבסקי, 2019, עמ' 19-18).

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

לכן לוקח וידיסלבסקי את בנימין נתניהו כמקרה בוחןלמה דווקא נתניהו? "מכל מלמדי השכלתי", כותב וידיסלבסקי, "אבל, מאלה שיש להם תוצאות מוכחות, השכלתי יותר". יש שאוהבים את נתניהו ויש ששונאים אותו. "אבל, על דבר אחד אי אפשר להתווכח, והוא שכבר עשרים שנה הוא המנצח הגדול במערכות הבחירות..." (וידיסלבסקי, 2019, עמ' 20-19).

התחום השני הוא המיקוד והישירות שלו

וידיסלבסקי אינו מכביד בתיאוריות טרחניות ובסיפורים, שמקשים על הקורא להתמקד. הוא 'מתרגם' את שיטותיו של בנימין נתניהו ל- 28 עקרונות שיווק; כשכל פרק מתחיל בעיקרון - כפי שהוא מבוצע על ידי נתניהו; ומסתיים ביישום העיקרון הזה בעסקים.

התחום השלישי הוא פשטות הכתיבה שלו:

הספר כתוב בלשון פשוטה, שווה לכל נפש, שכל בעל עסק יכול להבין וליישם את עקרונותיו.

וידיסלבסקי, אגב, פרסם באתר זה באפריל 2019, תשעה מעקרונות השיווק - שבנויים על הטכניקות שבהן משתמש בנימין נתניהו והם ניתנים לעיון כאן.

כל אלה הופכים אותו, לטעמי, לספר לימוד מצוין, נוח לקריאה וישיר במסריו; שמאפשר לנו לקרוא, להבין וגם ליישם!

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לתוכן העניינים של סדרת המאמרים על סודות השיווק של נתניהו, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “דני וידיסלבסקי ועקרונות השיווק של בנימין נתניהו…

  1. Pingback: התודעה – והניסיונות להשפיע עליה – באתר ייצור ידע | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *