המחלוקת על קרן וקסנר באתר ייצור ידע

תקציר: במסגרת המאבק על הרפורמה המשפטית / המהפכה המשטרית (תבחרו), סומנה קרן וקסנר על ידי הימין, כאחד ממעוזי האליטה. כתוצאה מכך, הודיע השר במשרד המשפטים, דודי אמסלם, על הפסקת שיתוף הפעולה עם הקרן, אליה נשלחו "הדובדבנים שבקצפת" בכירי הממשל הישראלים. האם שנה זו מכשירה נכון את הבכירים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם? ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות קרן וקסנר והשלכותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: הכל התחיל בחזון... צילום מסך מתוך סרטון אודות קרן ווקסנר...]
[בתמונה: הכל התחיל בחזון... צילום מסך מתוך סרטון אודות קרן ווקסנר...]

עודכן ב- 22 ביולי 2023

במסגרת המאבק על הרפורמה המשפטית / המהפכה המשטרית (תבחרו), סומנה קרן וקסנר על ידי הימין, כאחד ממעוזי האליטה. כתוצאה מכך, הודיע השר במשרד המשפטים, דודי אמסלם, על הפסקת שיתוף הפעולה עם הקרן: "לטעמי, יש בעיה שעובד יוצא לחו"ל לתקופת לימודים של חודשים על חשבון הקרן, ובמקביל מקבל את כל משכורתו ממדינת ישראל... אנחנו יודעים את מי בוחרים (לתוכנית של הקרן) ... האליטה בוחרת את עצמה גם פה... אני רואה את הנושא הזה בחומרה מרובה", אמר (טוכפלד, 2023).

עד סוף 2019 עמד מספר בוגרי הקרן מקרב העובדים בשירות הציבורי על כ־480, וההערכה היא כי בשלוש שנים הבאות אמור היה מספרם לגדול לכאלף עובדים. בין הבוגרים, "הדובדבנים שבקצפת" המינהל הציבורי: שופטי עליון, שופטים רבים נוספים מערכאות המחוזי והשלום, עשרות מעובדי פרקליטות המדינה, בכירים בצה"ל כמו הרמטכ"ל, אלופים מכהנים, בכירי משטרה, הפרקליט הצבאי הראשי ועוד, וכמובן מנהלים בכירים בשירות הציבורי מכל משרדי הממשלה (טוכפלד, 2023). כל אלה נשלחו, לאחר מיון של אנשי הקרן, להארוורד לשנת לימודים.

מדינות רבות אחרות שולחות את בכיריהן לשם והם חוזרים למדינותיהם עם אותו קוד אוניברסלי. אבל, האם הקוד הזה מתאים לצרכיה של מדינת ישראל? האם הוא מכשיר נכון את הבכירים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם?

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות קרן וקסנר והשלכותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

קובצי מאמרים רלוונטיים נוספים:

רוני אקריש

רוני אקריש הוא ‏מייסד ומנהל‏ האוניברסיטה העממית - חינמית "קפה דעת"

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

.

.

.

.

.

.

פיל בחנות חרסינה

.

.

.

.

.

.

.

.

פנחס פישלר

.

.

.

.

.

.

.

אלעד רזניק

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

2 thoughts on “המחלוקת על קרן וקסנר באתר ייצור ידע

  1. Pingback: מומחים, פרשנים ומאחזי עיניים באתר 'ייצור ידע' | ייצור ידע

  2. Pingback: התודעה – והניסיונות להשפיע עליה – באתר ייצור ידע | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *