אלעד רזניק: קרן ווקסנר פינת פייק ניוז

[מקור תמונתו של אהוד ברק: פייסבוק; אנ מאמינים שאנו עושים שימוש הוגן בלוגו של קרן וקסנר]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'קרן וקסנר' והשפעתה על תודעת הבכירים בישראל, לחצו כאן]

כתבנו אראל סגל (ראו תמונה משמאל) יצא לפני חודש וחצי ב"חשיפה" בסגנון הסגלי הידוע מפרשת השבוי שנרצח מול שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה בוגי יעלון: המון מלל ומעט עובדות. על פי החשיפה, אהוד ברק קיבל מעל 2 מיליון דולר בעבור מחקר שהוא ביצע בעבור קרן ווקנסר.

[מקור תמונתו של אראל סג"ל משמאל: פייסבוק]

החשיפה של סגל התבססה על טיפ שקיבל תומר אביטל בשביל לשמור על האותנטיות ההמשך שלה היה במחקר שביצע עקיבא ביגמן מישראל היום, ואין ספור תוספות מטעם יואב יצחק אראל ועו"ד מיכאל דבורין אנשים מכובדים לכל הדעות, שכבר חודש וחצי 'רצים' עם הסיפור הזה, ולא עשו את הדבר הכי בסיסי שאפשר כעיתונאים / אנשי תקשורת: לא בדקו מה ההגדרה של "מחקר" בקובץ המס האמריקאי.

אז לטובת הקהל הקדוש: "מחקר" בחוק האמריקאי (TRA 1986) מוגדר כך: 

Permitted Purpose: The purpose of the activity or project must be to create new (or improve existing) functionality, performance, reliability, or quality of a business component. 

ובתרגום לשפת הילידים העצלנים במזרח התיכון: 

"מטרה מותרת: מטרת הפעילות או הפרויקט חייבת להיות ליצור פונקציונליות חדשה, לשפר את הפונקציונליות הקיימת או הביצועים, האמינות או האיכות של רכיב עסקי".

.

מחקר ע"פ הגדרת המס האמריקאי יכול להיות שרבוט של תרשים זרימה על מפית. שורה בכתב או דיון בע"פ, כל זמן שהוא מייצר תוכן בעבור רכיב עסקי לבעל העסק. מחקר יכול להתבצע במסגרת החברה או ע"י ספק חיצוני כמו אהוד ברקלכן להבנתי, ברק או קרן ווקנסר לא עברו על החוק האמריקאי. 

השימוש הפוליטי שנעשה בנציבות שרות המדינה - הנשלטת ע"י הבית היהודי - הוא ציני ומחפיר. למה ציני? כי ברק היה אז אזרח פרטי. להערכתי אגב, הוא לא חייב להם תשובה בכלל, ויהיה מעניין לראות, לאן יתפתחו הדברים משפטית. נציב שרות המדינה הוא דניאל הרשקוביץ (ראו תמונה משמאל) שהיה חבר כנסת מטעם הבית היהודי בכנסת ה 18.

[תמונתו של פרופ, הרב דניאל הרשקוביץ משמאל, נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי אוניברסיטת בר אילן. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]

 למה מעורב נציב שירות המדינה ? לא ברור אבל מעניין לראות את מי מכירים האדונים הנכבדים המוזכרים בסטטוס הזה בנציבות שרות המדינה מי שימשיך לשמוע או לקרוא את החבורה הצינית הזאת, שיהנה. רק קחו בחשבון שהם לא תמיד מסתובבים ליד העובדות. 

בין מעורבים בסיפור יש כאלה שעוסקים שנים ארוכות עוסקים בהפצת פייק ניוזאף אחד מהם לא טרח לקרוא את החוק האמריקאי בנושא לפני הטחת האשמות... כפרפרזה על דברי אלברט אינשטיין: רק שלושה דברים הם אינסופיים: היקום, הספינים מלשכת ראש הממשלה והטמטום האנושי ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון.

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'קרן וקסנר' והשפעתה על תודעת הבכירים בישראל, לחצו כאן]

One thought on “אלעד רזניק: קרן ווקסנר פינת פייק ניוז

  1. Pingback: התודעה – והניסיונות להשפיע עליה – באתר ייצור ידע | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *