מטוסים ללא טייס (כטב"מים) – מל"טים ומזל"טים – באתר ייצור ידע

תקציר: מטוסים - זעירים וגדולים - ללא טייס הם כלי לחימה חדש, זול, קל לתפעול ואפקטיבי מאוד; ואויבנו מצטיידים בו במהירות ובכמויות. גם ישראל מייצרת מטוסים ללא טייס. במתקפה האיראנית על ישראל ב- 13 באפריל 2024, שוגרו 185 כטב"מים לישראל, שיורטו ע"י מטוסי קרב באמצעות טילי אוויר-אוויר (א"א), חלקם של ארה"ב ובנות בריתה, רובם באזורי הגבול של ירדן, סוריה ועיראק. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מטוסים ללא טייס לסוגיהם, ושימושיהם השונים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: התעשיה הביטחונית של מדינת ישראל היא מהמפתחות הטובות ביותר בעולם בתחום הכטב"מים. זהו הכטב"ם Hero-400EC, המיוצר בישראל]
[בתמונה: התעשיה הביטחונית של מדינת ישראל היא מהמפתחות הטובות ביותר בעולם בתחום הכטב"מים. זהו הכטב"ם Hero-400EC, המיוצר בישראל. התמונה באדיבות U Vision Air]

עודכן ב- 16 באפריל 2024

מטוסים - זעירים וגדולים ללא טייס - מוכרים לנו בשמות רבים: כטב"מים (כלי טייס בלתי מאויישים); מל"טים (מטוסים ללא טייס); מזל"טים (מטוסים זעירים ללא טייס) ובאנגלית: Unmanned aircraft; או - drone; וגם: unmanned aerial vehicle (UAV); ועוד. משפחה מיוחדת במסגרת כלי הטיס הלא מאויישים הם הרחפנים, שלהם הקדשנו אוסף מאמרים נפרד (ראו למטה) ובאנגלית: (Multirotors או: drone או quadcopter או: Multirotor או multicopter)

מטוסים - זעירים וגדולים - ללא טייס הם כלי לחימה חדש, זול, קל לתפעול ואפקטיבי מאוד; ואויבנו מצטיידים בו במהירות ובכמויות. גם ישראל מייצרת מטוסים ללא טייס.

במתקפה האיראנית על ישראל ב- 13 באפריל 2024, שוגרו 185 כטב"מים לישראל, שיורטו ע"י מטוסי קרב באמצעות טילי אוויר-אוויר (א"א), חלקם של ארה"ב ובנות בריתה, רובם באזורי הגבול של ירדן, סוריה ועיראק. 

בסרטון: הכטב"ם שהסתבך ו'נתקע' באיראן...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מטוסים ללא טייס לסוגיהם, ושימושיהם השונים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

לאוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

פיל בחנות חרסינה

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

.

.

.

.

.

.

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד. [התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

.

.

.

.

אלעד רזניק

תמונת הגמל הלועס היא תמונת העט שבחר לו הכותב, אלעד רזניק

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *