אלעד רזניק: כטב"מים נופלים משמיים…

[בתמונה: כטב"ם אמריקני. התמונה היא צילום מסך]

[לאוסף המאמרים על מטוסים ללא טייס, והשפעותיהם, לחצו כאן]

ביום שישי נפוצו ידיעות על יירוט כטב"מ בלתי מזוהה באזור באנדר משאהר באיראן. ע"פ ציוצים שונים בטוויטר הופל כטב"מ שלא ברורה מה זהותו ולאיזה מדינה הוא שייך מעל המים.

אבל, מה יש בבאנדר משהר?

באזור יש נמל גדול בבאנדר האימאם חומייני. ויש בסיס של משמרות המהפכה. ע"פ מקורות זרים שיירה של משמרות המהפכה שיצאה מבסיסה בליל ה 13 לאוקטובר חצתה את הגבול העיראקי באזור עבדאן ולפנות בוקר, שיגרה את מטענה הקטלני לעבר מתקני הזיקוק הסעודים באבקיק וחזרה לבסיסה. בקיצור יש לכטב"מים מה לחפש באזור...

[בתמונה: התקיפה בסעודיה יצאה כפי הנראה מ: באנדר משאהר באיראן. משמע, יש לכטב"מים מה לחפש באזור... התמונה היא צילום מסך]

ויש עוד משהו באזור, יש שתי סוללות של מארסאד: האחת ממוקמת ממזרח (30.541710, 49.227605) לבאנדר משאהר והשניה מערבית לעיר (30.545558, 49.038173). המארסאד - מארב בפרסית - הוא הייצור מקומי של טיל ההוק האמריקאי. הסוללה כוללת מיירט איראני בשם שאהין (נץ) ומסתמכת על מכ"מים איראנים תוצרת עצמית. הטווח המרבי של המארסאד משהו כמו 50 ק"מ.

האמריקאים באמצעות Centcom (פיקוד מרכז האמריקאי) הזדרזו להצהיר שכל הכלים שלהם נספרו ולא חסר להם כטב"מ. מוסאווי מיידאן פוליטיקאי איראני לשעבר, המשמש היום כפרשן, מיהר ביום שישי להצהיר שהכטב"מ הוא כלי ישראלי שהמריא מבחריין. הרמטכ"ל האיראני הצהיר בשבת שאין להם פרטים עדיין על הכטב"מ. אבל דיווחים ברשת טוויטר שציטטו את מושל מחוז חורסטאן גולמארזה שאריהתי (מי נותן לפרסם האלה שמות ?) דיווחו שהוצאו שרידי הכטב"מ מהמים.

[התמונה מתוך התקשורת האיראנית]

סרטון של השיגור של המיירט שהראו האיראנים בטלוויזיה, מראה שהמיירט יוצא לדרכו ואחרי 2.22 שניות משנה את כיוון מעופו. המהירות של המארסד היא 2.4 מאך או 832.2 מטר/לשניה מה שאומר שהיירוט בוצע במרחק של 1827 מטר מהסוללה, עמוק בתוך השטח האיראני. מפקד כוחות ההגנ"א של הצבא האיראני תת אלוף אליראזא סבהפירהאד אמר בשבת שהכטב"מ הופל לפני שהגיע לאתרים הרגישים במרחב...

[לאוסף המאמרים על מטוסים ללא טייס, והשפעותיהם, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *